Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Honda Integra: ani ryba, ani rak?

Skôr naopak, ryba aj rak v jednom! Honda Integra prešla pre modelový rok 2016 výraznými technickými zmenami.

Integru ťažko niekam zaradiť, vzhľadom na konštrukciu (stojí na platforme motocyklov radu NC – NC 750S a NC 750X) má bližšie k motocyklom, no dizajn ju radí medzi maxiskútre. Ani ryba, ani rak? Skôr naopak, ryba aj rak v jednom. Široká kapotáž a vysoký plexištít (horná hrana mi nijako neobmedzovala výhľad dopredu, čo nie je obvyklé) poskytuje výbornú ochranu pred náporovým vetrom, výkonný motor a skvelý podvozok s veľkými kolesami zasa parádne jazdné vlastnosti. A nová verzia prešla mnohými zmenami. Najzreteľnejšou sú LED svetlomety a LED zadné skupinové svetlá. Zbohom žiarovkám. Svetelné diódy lepšie svietia v noci a aj cez deň je motorka vďaka nim lepšie viditeľná. A vidieť Integru v matnej oceľovej farbe, akú sme testovali, skutočne stojí za to. Spolu s červenými akcentmi, ktoré vyzdvihujú jej športového ducha, vyzerá fantasticky. K tomu vydarená imitácia karbónu na vnútornej strane kapotáže… Paráda!

HONDA Integra - IMG_3154      HONDA Integra - IMG_3343

Farebný stít

Integra síce pôsobí ako skúter, v skutočnosti by sa na ňu malo vysadať ako na motorku, teda obkročmo cez sedadlo, nie cez stredový tunel. V opačnom prípade si dokopete a pooškierate krásny lak na stredovom tuneli. Sedadlo vodiča je široké a má pohodlnú výplň čalúnenia. Škoda len, že som sa na ňom pri mojej postave (výška 178 cm) šmýkal smerom dopredu. Spolujazdec sa však na diskomfort sťažovať určite nebude, najmä ak bude mať za sebou kufor s chrbtovou opierkou.  Prístrojový štít je po novom farebný – otáčkomer mení svoju farbu od modrej cez zelenú, oranžovú až po červenú v závislosti od toho, ako ekonomicky idete. Okrem toho si farbu podsvietenia otáčkomera môžete nakonfigurovať tak, aby vám menil farbu pri dosiahnutí vami nastavených otáčok, podľa zaradeného prevodového stupňa alebo zvoleného jazdného režimu. Daňou za motorkovú konštrukciu je, že Integra má pod sedadlom na pomery maxiskútrov iba skromný odkladací priestor – akurát na jednu helmu. Prídavný kufor je teda oprávnený.

HONDA Integra - IMG_3427      HONDA Integra - IMG_3168

Tri režimy S

Výraznou zmenou prešla dvojspojková prevodovka DCT, ktorá radí ešte hladšie. Preto v skutočnosti nevadí ani to, keď v zákrute preradí. Zmena prevodového stupňa je totiž taká rýchla a pritom taká hladká, že nepodsekne koleso. V klasickom režime D prevodovka na môj vkus podtáča motor – necháva ho pracovať v okolí 2 000 ot.min-1 a to je málo. A keď ju aj usmerníte a podradíte, po chvíľke si presadí svoje a vráti pôvodný prevodový stupeň. V športovom režime máte po novom k dispozícii tri stupne športovosti prevodovky. Práve v najmenej športovom sa správa prevodovka tak akurát. Samozrejmosťou je plne manuálne radenie, v ktorom reaguje prevodovka rýchlo. Motor je živý, nebráni sa vysokým otáčkam. Vzhľadom na výkonový potenciál sa s Integrou môžete vybrať aj na dlhšie výlety, a to dokonca aj vo dvojici. Nový výfuk má krajší pulzujúcejší zvuk.

HONDA Integra - IMG_3204      HONDA Integra - IMG_3181

Podvozok je pomerne tvrdý, na čo sa bude sťažovať najmä spolujazdkyňa – vraj akoby jej na každej nerovnosti niekto tresol latou po chrbtici. Z miesta vodiča to však vôbec nebudete vnímať tak tragicky. Novinkou je možnosť nastavenia predpätia zadnej pružiny a vpredu je tlmič Showa SDBV (Showa Dual Bending Valves), ktorý má iný tlmiaci účinok pre výpad a prepruženie kolesa. Možno práve dôkladnejším skúšaním rôznych nastavení by sa podarilo lepšie naladiť zadné pruženie. Brzdy by mohli mať vyššiu účinnosť, resp. progresívnejší nástup. Mal som pocit, že aj keď zatiahnem páčku prednej brzdy naplno, nedosiahnem hranicu zásahu ABS.

HONDA Integra - IMG_3445      HONDA Integra - IMG_3219

Čo treba uznať: Skvelý skútro-motocykel pre jedného aj dvoch.

Čo nám chýbalo: Silnejšie brzdy.

Čo nás prekvapilo: Malý odkladací priestor.

HONDA Integra - IMG_3218       HONDA Integra - IMG_3170

Honda Integra ABS DCT

Cena (základ/test)                                          8 650/8 959 €

Záruka                                                            2 roky bez obmedzenia km

Motor

Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 745 cm3, max. výkon 40,3 kW (54,8 k) pri 6 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 68 Nm pri 4 750 ot.min-1. Emisie CO2 81 g/km.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za n. u., vmax~168 km/h, spotreba výrobca/test 3,5/3,1 l/100 km.

 

Text: Peter Varga, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov