Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

BMW i3 s dlhším dojazdom

BMW rozširuje svoju modelovú paletu elektromobilu i3. Od leta 2016 bude k dispozícii so zvýšenou kapacitou akumulátora, ktorý umožní predĺžiť dojazd až na 300 km.

Elektromobil i3 je so svojim futuristickým dizajnom stredobodom pozornosti všade, kde sa ukáže. BMW ponúka 2 verzie, jednu výlučne na elektrický pohon a druhú s prídavným spaľovacím motorom, ktorý predĺži dojazd v prípade vybitia batérie.

Automobilka však pripravila pre zákazníkov novinku v podobe batérie s vyššou kapacitou, ktorá vylepší dojazd na úctyhodných 300 km. Podľa BMW je vynovený model i3 schopný prejsť so zapnutou klimatizáciou, kúrením a v zlom počasí na jedno nabitie až 200 km.

Jazdné parametre zostali prakticky nezmenené. BMW i3 zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy. Asynchrónny elektromotor produkuje maximálny výkon 125 kW (170 k). Priemerná spotreba elektrickej energie je 12,6 kWh/100 km.

Pôvodný model so slabšou 60 Ah batériou zostáva naďalej v ponuke. Silnejší akumulátor (94 Ah) s kapacitou 33 kWh bude doplnený modelom Range Extender, ktorý k hnaciemu traktu pripojí spaľovací 2-valcový motor.

BMW i3 BMW i3

Ten pri priemernej spotrebe 0,6 l/100 km pridá k základnému dojazdu ďalších 150 km. Podľa automobilky je vynovený model i3 so silnejším akumulátorom najúspornejším vozidlom s prevádzkovými nákladmi len 3,15 €/100 km.

Vysokonapäťová batéria má 8 modulov, z ktorých každý má 12 článkov. Zvýšená kapacita nezväčšila rozmery akumulátora. BMW spolupracovalo na vývoji novej batérie so spoločnosťou Samsung SDI. Konštruktéri optimalizovali vnútorné usporiadanie článkov s väčším množstvom elektrolytu.

Z brutto kapacity 33 kWh je efektívne k dispozícii 29 kWh. Nový modul akumulátora musí byť klimatizovaný, čo však neznamenalo väčšie zásahy do karosérie. K dispozícii je tiež doplnkové kúrenie, ktoré pred jazdou v chladnom počasí ohreje batériu na optimálnych 20 °C.

Záruka na akumulátor zostáva na nezmenenom rozsahu, teda 8 rokov alebo 100 000 km. Pohotovostná hmotnosť vozidla vzrástla na 1 245 kg. Zrýchlenie z 80 na 120 km/h však model zvládne za pohotových 5,1 sekundy, čo je porovnateľný výsledok s BMW 440 i Coupe s výkonom 240 kW (326 k).

BMW i3 BMW i3

Maximálna rýchlosť je z dôvodu efektivity obmedzená na 150 km/h. Pre nabíjanie vyššej kapacity batérie vyvinuli nový rýchlonabíjací systém. Pri trojfázovom prúde sa akumulátor nabíja výkonom až 11 kW a čas potrebný na plné nabitie neprekročí 3 hodiny.

Po pripojení do siete s napätím 230 V sa pri výkone 2,8 kW nabije nový model i3 za menej ako 10 hodín. K dispozícii je nová metalizovaná farba Protonic Blue, ktorá bola donedávna dostupná výlučne pre športový model i8.

Na výber sú tiež 4 interiérové dizajny, ku ktorým v budúcnosti pribudnú ďalšie. V základnom interiéri Atelier bude za príplatok dostupný balík Driving Assistant Plus, ktorý obsahuje aktívny kamerový systém, asistenta pre jazdu v dopravných kolónach alebo varovanie pred chodcami s funkciou brzdenia.

BMW i3 s novým akumulátorom bude k dispozícii od leta 2016 tiež s balíkom BMW i Wallbox pre pohodlné nabíjanie v garáži, ktorý ponúkne predhriatie alebo vychladenie interiéru vozidla. Energiu na tieto úkony nečerpá z akumulátora vo vozidle, ale z verejnej siete.

Ak zistí doplnkový navigačný systém, že cieľ je za hranicou dojazdu, odporučí vodičovi prepnutie jazdného režimu na Eco Pro alebo Eco Pro+. Pre prípadne nabitie batérie zobrazí najbližšie možné nabíjacie stanice. Do výpočtu trasy započíta tiež vonkajšiu teplotu, topografiu terénu alebo aktuálnu dopravnú situáciu.

MM, BMW

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov