Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nová Toyota Prius Plug-in Hybrid

Toyota prednedávnom predstavila inovovaný Prius. Na autosalóne v New Yorku pridali k bežnej verzii tiež plug-in hybridný model, ktorý umožní nabíjanie akumulátorov z domácej siete.

Hybridné automobily získali silné zastúpenie vďaka celosvetovému rozšíreniu modelu Prius. Prvé predstavenie prebehlo už v roku 1997. Toyota neskôr predstavila tiež plug-in hybridnú verziu. V súčasnosti najnovšia generácia Priusu prichádza s vynovenou verziou plug-in hybridnej pohonnej jednotky.

Toyota ponúka hybridný pohon už v 7 modeloch. V Priuse Plug-in Hybrid ponúka EV mód so zvýšenou rekuperáciou energie. Automobil má väčšiu 8,8 kWh batériu, ktorá umožňuje dlhšiu prevádzku na výlučne elektrický režim.

Voči predchodcovi tak znižuje priemernú spotrebu paliva počas prvých 100 km na 1,4 l/100 km. Táto hodnota platí v prípade nabitého akumulátora z domácej siete. Emisie CO2 v tomto režime klesnú na 32 g/km.

V bežnom režime Toyota Prius Plug-in Hybrid využíva viac elektrickej energie v prospech nižších emisií a dáva do pozadia spaľovací motor. Maximálna rýchlosť na výlučne elektrický režim zvýšili na 135 km/h.

Dojazd na elektrinu je viac ako 50 km, čo je voči predchodcovi približne dvojnásobný počet km. So zvýšenou kapacitou akumulátora je na nabíjanie potrebných 2,3 hodiny. Spaľovací motor využíva 1,8-litrový štvorvalec s Atkinsonovým cyklom.

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Toyota uvádza, že tepelná účinnosť tohto motora je až 40 %. Automobil má nové zadné dvojité lichobežníkové zavesenie kolies. Voči predchodcovi je novinka o 165 mm dlhšia, o 15 mm širšia a o 20 mm nižšia.

Súčiniteľ odporu vzduchu má hodnotu 0,24. Technici pri konštrukcii využívali vysokopevnostnú oceľ v skelete, hliník pre kapotu a karbónové vlákna s plastom (CFRP) pre batožinové dvere. Predné svetlomety so 4 projektormi využívajú LED technológiu, obdobne ako zadné svetlomety.

V interiéri nájdeme dotykový 8-palcový displej, ktorý dopĺňa prístrojový panel so 4,2-palcovým TFT displejom. Automobil má systém pre vykurovanie alebo chladenie kabíny aj bez spusteného spaľovacieho motora.

Za príplatok je dostupný Head-Up displej a najnovšie asistenčné systémy. K dispozícii je varovanie pred automobilmi v mŕtvom uhle, predkolízny systém, adaptívny tempomat alebo automatické diaľkové svetlomety.

MM, Toyota

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov