Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ženeva 2015: Audi Q7 e-tron

Audi koncom minulého roka oficiálne predstavilo druhú generáciu modelu Q7. Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve predstavili zástupcovia automobilky plug-in hybridnú verziu Q7 e-tron.

Audi ponúkne ako prvá automobilka na svete v segmente SUV diesel plug-in hybrid. Model Q7 e-tron bude mať komfortné prvky z luxusnej triedy s adaptívnym vzduchovým pružením. V interiéri nebude chýbať virtuálny displej a MMI rozhranie.

Automobil je dlhý 5,05 metra. Súčiniteľ odporu vzduchu cx má hodnotu 0,34, čo je v tejto triede vozidiel vynikajúca hodnota. Batožinový priestor má objem 890 l a pri sklopení zadných sedadiel sa zväčší na 2 075 l.

Audi Q7 e-tron Audi Q7 e-tron

V interiéri bude za príplatok virtuálny displej s uhlopriečkou 12,3 palca. K dispozícii bude LTE vysokorýchlostný internet a Wi-Fi hotspot. Ozvučovací systém Bose alebo Bang and Olufsen s 3D zvukom zaručia prvotriednu reprodukciu zvuku.

Rozsiahla príplatková výbava bude obsahovať tiež head-up displej, MMI navigáciu alebo rôzne asistenčné systémy. V sérii pomôžu elektricky otvárateľné dvere batožinového priestoru. Automobil bude mať 19-palcové disky.

Audi Q7 e-tron Audi Q7 e-tron

Pohonnou jednotkou bude 3,0-litrový vidlicový šesťvalec TDI s výkonom 190 kW (258 k) a krútiacim momentom 600 Nm. Elektromotor poskytne 94 kW (128 k) a 350 Nm. Spoločný výkon hybridnej sústavy bude 275 kW (373 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 700 Nm.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 6,0 sekundy a maximálna rýchlosť bude 225 km/h. Priemerná spotreba s plne nabitou batériou bude 1,7 l/100 km, čo zodpovedá hodnote emisií CO2 50 g/km.

Audi Q7 e-tron Audi Q7 e-tron

Elektromotor je integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky Tiptronic. Krútiaci moment je prerozdelený na všetky 4 kolesá cez systém Quattro. Líthium-iónová batéria sa skladá zo 168 článkov a je chladená kvapalinou.

Batéria má kapacitu 17,3 kWh a vďaka nej prejde Q7 e-tron výlučne na elektrinu 56 km. Dojazd spolu so vznetovou pohonnou jednotkou je až 1 410 km. Chladenie batérie je zabezpečené vlastným chladiacim okruhom, ktorý má integrované tepelné čerpadlo.

Systém umožní odovzdať teplo do priestoru kabíny a urýchli tak zohriatie interiéru. Audi je prvou automobilkou na svete, ktorá tento systém pri plug-in hybridnom vozidle použila. Vodič bude mať k dispozícii niekoľko jazdných režimov vrátane režimu EV. Ten uprednostňuje hybridný režim.

Automatická prevodovka ponúka v režime D možnosť plachtenia. Pri brzdení sa motor pripojí a funguje rekuperácia brzdnej energie. V režime S sa batéria nabíja len pri brzdení.

MM, Audi

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov