Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Porsche Cayenne GTS

Porsche predstavilo najsilnejšiu verziu modelu Cayenne s vidlicovým šesťvalcovým motorom. Druhou novinkou je základný model Cayenne, ktorý bude tiež poháňať vidlicový šesťvalec.

Najvýkonnejší vidlicový šesťvalec pod prednou kapotou Porsche Cayenne bude označovať skratka GTS. Táto skratka sa už na automobiloch Porsche objavila aj v minulosti . Slávne Porsche 904 Carrera GTS z roku 1963 je napr. jedným z nich.

V roku 2007 Porsche skratku GTS obnovilo a použilo na prvej generácii modelu Cayenne. Porsche Cayenne tvorí až 11 percentný podiel medzi všetkými predanými automobilmi Porsche. Verzia GTS tak bude rozširovať ponuku tohto veľmi úspešného modelu.

Pohonnou jednotkou bude 3,6-litrový vidlicový bi-turbo šesťvalec. Vychádza z motora, ktorý používa verzia Cayenne S. Voči motoru V8, ktorý nahrádza, ponúkne o 20 k viac. Výsledný maximálny výkon tak je 328 kW (440 k).

Porsche Cayenne GTS Porsche Cayenne GTS

Krútiaci moment stúpol o 85 Nm na 600 Nm. Spotreba paliva klesla o 0,9 l/100 km. Zrýchlenie modelu GTS z 0 na 100 km/h trvá 5,2 sekundy, respektíve s balíkom Sport Chrono 5,1 sekundy. To je o 0,5 sekundy menej, než predchodca. Maximálna rýchlosť je 262 km/h.

Automobil dostane do sériovej výbavy systém Porsche Active Suspension Management. Svetlá výška so štandardnými pružinami je o 24 mm nižšia voči bežnej verzii, so vzduchovým pružením o 20 mm.

Porsche Cayenne GTS Porsche Cayenne

V štandardnej výbave budú mať predné kotúče rozmer 390 mm a zadné 358 mm. Brzdové strmene budú nalakované do červenej farby. Automobil bude mať rozšírené podbehy, 20-palcové disky v dizajne RS Spyder, bi-xenónové svetlomety a LED zadné svetlá.

Športové sedadlá sú kombináciou kože a Alcantary. Nápisy GTS sú aj na opierkach hlavy. Ozdobné prešívanie a bezpečnostné pásy v kontrastnej farbe podčiarkujú jedinečnosť interiéru.

Porsche Cayenne Porsche Cayenne

Základná verzia Porsche Cayenne bude využívať tiež 3,6-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 223 kW (300 k). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne základná verzia za 7,7, resp. 7,6 sekundy.

S funkciou Start/Stop bude mať základné Cayenne priemernú spotrebu o 0,7 l/100 km nižšiu voči predchodcovi, podľa výrobcu to bude 9,2 l/100 km. V štandardnej výbave bude 8-stupňový automat, bi-xenónové svetlomety, LED denné svietenie a multifunkčný športový volant.

MM, Porsche

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov