Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nový motor dCi od Renaultu

Automobilka Renault predstavila novú pohonnú jednotku. Je ňou vznetový motor 1,6 dCi, v ktorom sa využívajú technológie z motorov F1. Najnovšie technologické novinky z vrcholového motoršportu tak budú môcť využívať bežní vodiči.

Nový motor má zdvihový objem 1598 centimetrov kubických. Na preplňovanie neslúži jedno turbodúchadlo ale 2 sekvenčné turbodúchadlá. Tým je zabezpečený plynulý ťah a nárast krútiaceho momentu v širokom spektre otáčok. Známa turbodiera z motorov s jedným turbodúchadlom je tak zmenšená na minimum.

Výkon pohonnej jednotky dosahuje hodnotu 118kW (160k) a maximum krútiaceho momentu vrcholí hodnotou 380Nm. To sú údaje bežné pre pohonné jednotky so zdvihovým objemom 2,0l. Až 90% z maxima krútiaceho momentu je k dispozícii už od 1 500ot./min.

Použitie 2 sekvenčných turbodúchadiel nie je jedinou inšpiráciou z motorov F1. Veľké zmeny v konštrukcii motora konštruktéri urobili v oblasti chladenia a trenia motora. Tieto 2 oblasti vo veľkej miere ovplyvňujú spotrebu a emisie CO2.

Renault 1,6 dCi

V oblasti chladenia motora je novinkou priečne prúdenie chladiacej kvapaliny. Doteraz používané prúdenie neumožňovalo tak rýchle a účinné chladenie spaľovacích priestorov a hlavy motora. Takzvaný U-Flex prispôsobuje piesty zmenám na stene valcov, čím je zabezpečený optimálny kompromis medzi účinnosťou a trením. Zmenou prešla tiež úprava zdvíhadiel ventilov. Úprava DLC (Diamond Like Carbon) znižuje v maximálnej možnej miere trenie.

Motor využíva vstrekovací systém Common-Rail s maximálnym vstrekovacím tlakom 1 800 barov. V súčasnosti už spĺňa emisnú normu Euro 6b. Vo výbave motora je tiež filter častíc Nox Trap. Vďaka vysokému krútiacemu momentu bude môcť motor poháňať väčšie vozidlá Renault, hlavne v segmentoch D a E.

MM, Renault

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov