Frankfurt 2013: Modernizovaná Škoda Yeti

Na tohtoročnom autosalóne vo Frankfurte predstaví Škoda modernizovanú verziu modelu Yeti.

Zásadnou novinkou modernizácie modelu Yeti je ponuka dvoch samostatných dizajnových línií. Kompaktné SUV značky Škoda bude od tejto chvíle ponúkané buď v elegantnom prevedení do mesta, alebo robustnejšom variante pre výlety mimo ciest. Na prvý pohľad sa od seba líšia napríklad riešením predného a zadného nárazníka. Rovnako tak je rozdielne spracovanie bočných líšt a prahov.Zatiaľ čo „mestský“ Yeti ich má lakované vo farbe karosérie, u jeho „outdoorového“ súrodenca sú z čierneho plastu.

Oba varianty vyznávajú zhodný koncept prednej časti. Horizontálna orientácia je zdôraznená líniou s výraznou maskou chladiča a novo tvarovanými svetlometmi, ktoré sú teraz voliteľne ponúkané ako bi-xenóny s integrovanými LED svetlami pre denné svietenie. Predné hmlové svetlá dostali v súlade s novým dizajnovým jazykom značky Škoda hranatý tvar a sú umiestnené nižšie v prednom nárazníku.

Prepracovaná zadná časť modelov Yeti je jasne členená. Piate dvere získali dva kubistické trojuholníkové prvky a nové logo značky Škoda – presne v duchu aktuálneho dizajnového jazyka. Výrazné zadné združené svetlá môžu svietiť v tvare písmena „C“, ktoré je tvorené z LED prvkov.

Ponuka kolies bola rozšírená o štyri kolesá z ľahkej zliatiny v novom, atraktívnom dizajne. Pestrejšia je tiež paleta farieb. Novinkou sú štyri metalické odtiene: biela Moon, zelená Jungle, sivá Metal a hnedá Magnetic. Posledná z uvedených je k dispozícii výlučne pre najvyššiu výbavu Laurin & Klement.

Novinky je možné nájsť aj v interiéri. Ich zoznam zahŕňa trojramenné volanty v celkovo siedmich variantoch, nové poťahové látky alebo dekoračné lišty na prístrojovej doske.

Prvé vozidlo značky Škoda s parkovacou kamerou

Yeti je prvým modelom značky, vybaveným systémom Optical Parking Assistant (zadnou parkovacou kamerou). Prvýkrát je Škoda Yeti vybavená aj najnovšou generáciou parkovacieho asistenta Automatic Parking Assistant. S ním vie Yeti zacúvať do medzier pozdĺžne aj priečne k vozovke, pričom z pozdĺžnych medzier sa aj automaticky vysunie. Ďalej v SUV mladoboleslavskej značky má premiéru bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie KESSY.

V prepracovaných modeloch Škoda Yeti našli uplatnenie hneď štyri nové „Simply Clever“ prvky.Popri obojstrannom koberci sa v batožinovom priestore nachádza vyberateľné LED svietidlo, pod sedadlom vodiča je držiak reflexnej vesty a vo dverách odpadkový kôš.

Kľúčovým prvkom interiéru vozidla Škoda Yeti aj naďalej zostáva systém zadných sedadiel Varioflex. Ponúka jedinečnú variabilitu usporiadania: všetky tri sedadlá možno jednotlivo sklápať alebo dokonca vybrať z vozidla. Pri vybratom prostrednom sedadle sa dajú bočné miesta posunúť bližšie k sebe. Obratom ruky sa tak päťmiestny automobil premení na štvormiestny s množstvom priestoru v pozdĺžnom aj priečnom smere.

Variabilitu ďalej zvyšuje rad osvedčených prvkov ako sklopné operadlo sedadla spolujazdca, sklopné stolíky na zadnej strane predných operadiel, veľa odkladacích priestorov alebo praktické držiaky na fľaše. Dôraz na funkčnosť v batožinovom priestore dokladajú okrem iného upevňovacie oká alebo výklopné háčiky na zavesenie batožiny.

Rovnako ako pred modernizáciou, aj omladená Škoda Yeti boduje veľkorysou ponukou priestoru. V žiadnom inom kompaktnom SUV nemajú cestujúci na zadných sedadlách viac miesta nad hlavou – konkrétne 1 027 milimetrov. Vďaka zadným sedadlám Varioflex sa dá objem batožinového priestoru variabilne meniť, minimálne je k dispozícii 405 litrov. Po vybratí všetkých zadných sedadiel vzrastie objem pre náklad na vynikajúcich 1 760 litrov.

Sedem moderných motorov, pohon predných aj všetkých kolies, manuálneprevodovky aj dvojspojková DSG

Prepracované modely Škoda Yeti majú k dispozícii štyri dieselové a tri benzínové motory, všetky preplňované turbodúchadlom as priamym vstrekovaním paliva. Ich paleta siaha od zážihovej jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznetový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétnej motorizácii vozidlo disponuje pohonom buď len prednej, alebo oboch náprav.Pohon všetkých kolies je realizovaný prostredníctvom medzinápravovej spojky Haldex piatej generácie. Ako automatické prevodovky využíva Škoda Yeti výhradne moderné dvojspojkové ústrojenstvo DSG so šiestimi, resp. siedmimi stupňami.

Verzia GreenLine s motorom 1,6 TDI/77 kW, pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou má emisie CO2 len 119 g/km. To zodpovedá spotrebe 4,6 litra nafty na 100 km. Ďalej sú v ponuke ďalšie tri motorizácie v prevedení Green tec: 1,4 TSI/90 kW, 2,0 TDI/103 kW s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a 1,6 TDI/77 kW so sedemstupňovým DSG. Paket Green tec obsahuje systém Start-Stop, rekuperáciu brzdnej energie a pneumatiky so zníženým valivým odporom.

Rozšírila sa aj ponuka kombinácii motorov a prevodoviek. Počnúc 22. kalendárnym týždňom roka 2013 je naftový motor 2,0 TDI/125 kW k dispozícii aj v atraktívnej kombinácii pohonu všetkých kolies a šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky DSG. Pre vozidlo Yeti s pohonom predných kolies a motorom 1,6 TDI/77 kW bude možné objednať dvojspojkové ústrojenstvo DSG so siedmimi stupňami.

Bezpečnosť na vysokej úrovni

Bezpečnosť hrala pri navrhovaní modelu Škoda Yeti zásadnú úlohu. Za ochranu posádky získalo kompaktné SUV pri svojom uvedení na trh v roku 2009 maximálne možné hodnotenie v testoch Euro NCAP v podobe piatich hviezdičiek.

Aktívnu bezpečnosť zvyšuje ESC (Electronic Stability Control) s ABS a brzdovým asistentom. Hmlové svetlomety je možné voliteľne vybaviť aj funkciou prisvetľovania zákrut. Nové bi-xenónové svetlomety, na želanie s LED svetlami pre denné svietenie, zvyšujú bezpečnosť za zníženej viditeľnosti. Vozidlo môže byť vybavené elektronickými asistentmi pre rozjazd do kopca a pre zjazd zo svahov. Okrem toho je v ponuke tiež kontrola tlaku v pneumatikách.

S elektronicky riadeným pohonom všetkých kolies (medzinápravová spojka Haldex piatej generácie) a svetlou výškou 180 mm je kompaktné SUV pripravené na jazdu nielen na cestách, ale aj mimo spevnených ciest. Elektronická uzávierka diferenciálu EDS umožňuje rovnomerný a komfortný rozjazd na povrchu s nerovnomernou adhéziou.

V oblasti pasívnej bezpečnosti sa cestujúci v modeli Yeti môžu spoľahnúť až na deväť airbagov. Pre bezpečné upevnenie detských sedačiek sú vo vozidle úchyty Isofix. Bezpečnostný paket dopĺňajú trojbodové pásy (vpredu s predpínačmi) a výškovo nastaviteľné hlavové opierky na všetkých sedadlách.

ts, red

 

 

 

 

ŠkodaSkoda Yeti
Komentáre (0)
Pridať komentár