Hyundai i30: Jasné zadnosti
Hyundai i30 kombinuje druhý praktický rodinný karosársky variant v modelovom rade i30.
Text: Peter Mihálik, foto: autor
Už prvé skice boli elegantné, no realita je ešte príjemnejšia. A nejde len o tvary ako také, ale aj o to, ako sa páni dizajnéri pohrali a využili naplno ponúkaný priestor.
Dozadu zozadu
Na prvý pohľad bežné kombi. V podstate aj na ten druhý sa toho veľa nezmení. Všetky batožinové vychytávky sú totiž decentne ukryté. Takže – krycia roleta sa pohybuje v koľajniciach. Dno batožinového priestoru tvoria dve pomerne veľké schránky – predná je krátka, no hlboká, zadná zas opačne (navyše je rozdelená na tri sektory). Nechýbajú tu háčiky na sieťový program, ale aj dva masívne na zavesenie tašky s nákupom. A čo je super, zadná strana zadných operadiel je pokrytá pevným plastom, takže nie je problém prevážať väčšie ťažšie veci bez poškodenia operadiel. Výborné je aj to, že po sklopení operadiel vznikne rovina z dnom batožinového priestoru. Len manipulácia pri skladaní je ťažkopádnejšia – najprv treba odistiť sedák, potom ho vyklopiť a až potom sklopiť operadlo.
Modrá zelená
Pod nápisom i30 (ale aj na blatníkoch) do sveta kričí modrý nápis „blue“. Ako asi tušíte, ide o akýsi ekologickejší model. Obsahuje príplatkový štart/stop systém a „eco“ režim motora. Obe položky sa však dajú deaktivovať, čo som aj urobil, a bol som zvedavý, či „blue“ vie jazdiť úsporne aj bez týchto podporných prostriedkov. Nejazdil som nijako zvlášť ekonomicky. Vznetová jedna-sedmička je celkom točivá. Tak tom si to užíval a sem-tam som jej aj šliapal „po krku“. Po týždni jazdenia sa mi priemerná spotreba usadila na hodnote 5,5 l/100 km, čo považujem za veľmi dobrú hodnotu. Normálne som tomu nechcel veriť, ale ani ručička palivomera sa nejako zvlášť nehýbala. Tomuto hovorím ekojazda – jazdím šetrne a ešte sa ani nemusím obmedzovať.
Kombi aj blue sa do tejto doby náramne hodí. Model i30 ako taký je nielen priestranný, ale aj praktický. Kombíkom sa jeho vlastnosti a danosti ešte zvýšili.
Čo treba uznať:
Hyundai i30 kombi je kus
vyzretého a praktického auta.
Čo nám chýbalo:
Nič podstatné.
Čo nás prekvapilo:
Prakticky riešený batožinový priestor.
Konkurenti:
Opel Astra Sports Tourer, Renault Mégane Grandtour, Ford Focus kombi.
Hyundai i30 kombi
1,7 CRDiComfort
Cena
Základ/verzie od/test [€]
13 190/16 690/20 135
Záruka 2 roky
Technika
Valce/ventily/palivo R4/16V/nafta
Prevodovka M6
Zdvihový objem valcov [cm3] 1 582
Výkon [kW (k) pri min-1] 81 (110)/4 000
Krút. moment [Nm pri min-1] 260/1 900 — 2 750
Max. rýchlosť [km/h] 185
Zrýchlenie 0 — 100 km/h [s] 11,8
Priemerná spotreba paliva výrobca/test [l/100 km] 4,3/5,5
Emisie CO2 [g/km] 113
Parametre
D/š/v [mm] 4 485/1 780/1 500
Rázvor náprav [mm] 2 650
Rozchod kolies vpredu/vzadu [mm] 1 549/1 557
Objem bat. priest. [dm3] 528
Prevádz. hmotnosť/užitočné zaťaženie [kg] 1 326/590
Objem palivovej nádrže [l] 53
vybavenie/doplnky [€]
Stab. systém séria
Metalíza 430
Manuálna klimatizácia 1 150
Tempomat séria
ComfortPack 500
16-palcové disky kolies 500
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov