Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz CLS Shooting Brake: Cena triedy

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake si opäť vytvoril triedu sám pre seba. Veď prečo byť skromný?

Text: Peter Mihálik, foto: autor

Mercedes-Benz vie, čo chce, a ide si presne za tým. Aktuálne našiel malú „dierku“ v sfére „high“, kde nejaké to „€-čko“ nehrá rolu. No nejde len o cenu ako takú.

Cena praktickosti

Niektoré veci sa totiž jednoducho kúpiť nedajú. Ony to majú jednoducho v sebe. Jasne hmatateľným dôkazom tohto tvrdenia je aj model CLS ShootingBrake. Niekto si ho možno kúpi pre značku, a niekto (medzi nich by som sa zaradil aj ja) práve preto, čo vie toto čudné kombi už v základe ponúknuť. Je to jasná praktickosť, aj istý honor, exhibicionizmus, chuť sa ukázať (že na to mám, ale aj že mám vkus). Všetko som to pochopil, keď som sa vo veľkom balil na jednu súkromnú cestu. Vecí som mal dosť, rôzne veľkých a rôznorodo tvarovaných. Veď mám kombi, tak by to nemal byť problém… ShootingBrake sa síce na kombi podobá (základná DNA je jasne viditeľná), no je to trošku iná liga. A hlavne iný charakter. Takže som si otvoril piate dvere – majú diaľkové ovládanie, prípadne sa dajú otvoriť len stlačením príslušného tlačidla nad evidenčnou značkou. Roleta sa jedným elegantným ťahom zroluje. A teraz to príde. Odklopil som dno – pekne ho podopiera ply­nová vzpera. Na jeho spodnej strane je priečka, demontáž je ľahká. V mieste fiktívneho rezerv­ného kolesa je puzdro s veľkosťou menšieho formátu A4. Po odzipsovaní som našiel vodiace koľajnice na priečku, ale aj ďalšie dve nohy spojené rolovacou priečkou. Celkom štýlové spracovanie. Nasadím priečku, poskladám náklad za zadné sedadlá, priečku pritiahnem a spokojne zatváram batožinový priestor. Aj keby som sem veľké veci naložil jedine so sklopenými zadnými sedadlami, lepšie sa manipuluje s tými menšími.

Cena ceny

Áno, základná cena auta je nejaká, pričom konečná tohto modelu takmer dvojnásobná. Nuž, je to naozaj veľa peňazí. Ale v konečnom dôsledku sa v podstate aj oplatilo trošku zainvestovať. Tu, žiaľ, trošku platí, že za imidž sa platí. No imidž, ale aj bezpečnosť, je priamoúmerný preinvestovaným peniazom. V súčasnej zrýchlenej dobe som ocenil dvoch spoločníkov, ktorí dávali na mňa naozaj pozor. Prvým je systém monitorujúci vpredu idúce autá. Pri neželanom priblížení, alebo keď oni brzdia a ja ešte nie, ma upozornil na potenciálne nebezpečenstvo. Druhý ma upozorňoval na neželané opustenie jazdného pruhu – vľavo len „pípal“, vpravo vedel dokonca aj skorigovať jazdu (v spolupráci so stabilizačným systémom).

Cena komfortu

Už som to neraz spomenul. Automobily Mercedes-Benz sa mi zdajú byť zamerané skôr na komfort, ako na nejaké dynamicko-adrenalínové jazdenie. Hoci CLS ShootingBrake vyzerá agresívne, užil som si v ňom práve ležérnu (a bezstarostnú) jazdu. Aj tu totiž peniaze trošku vyjadrili komfort. V prvom rade to bol vzduchový podvozok Airmatic s dvoma nastaveniami – komfort a šport. Viac mu vyhovovali cesty mimo Bratislavy – excelentný bol pri dlhých jazdách a bežne veľkých nerovnostiach, tie väčšie ho trošku zneistili. V tom druhom to sú sedadlá s všestranne možným nastavením a jednoduchou, no účelnou masážnou funkciou chrbta, či skôr chrbtice.

Cena zážitkov

ShootingBrake poháňa naftový vidlicový šesťvalec spolupracujúci so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Aj keď sa sem možno opticky naftový motor nehodí (63 AMG je predsa len riadna mašina), k celkovému charakteru auta však sadol ako mucha na lep. Lahodný chod, v čase potreby riadny ťah, všetko ako má byť. Aj trošku ležérnejšie radiaca prevodovka s voličom vpravo pod volantom. Nejako extrémne rýchlo a pod plynom som nejazdil. Na diaľnici som využíval aktívny tempomat a priemernú spotrebu sa mi vždy darilo udržať v rozumných medziach.

Niekomu sa zdá dlhý ako pohrebné auto. V mojich očiach je to inteligentné riešenie pre tých, čo nechcú konfekciu. A jedno z tých áut, v ktorom človek preinvestované peniaze aj naozaj cíti.

 

Čo treba uznať:

CLS ShootingBrake má naozaj švih.

 

Čo nám chýbalo:

Mne nič, a vám?

 

Čo nás prekvapilo:

Pohoda za volantom a prakticky riešený batožinový priestor.

 

Konkurenti:

Podľa mňa je to aktuálne originál.

 

Mercedes-Benz CLS ShootingBrake 350 CDI BlueEFFICIENCY

Cena:

Základ/verzie od/test [€]

62 280/66 180/101 382

 

Záruka: 2 roky

 

Technika

Valce/ventily/palivo    V6/24V/nafta

Prevodovka              A7

Zdvihový objem valcov [cm3]      2 987

Výkon [kW (k) pri min-1] 195 (265)/3 800

Krút. moment [Nm pri min-1]            620/1 600 — 2 400

Max. rýchlosť [km/h]                   250

Zrýchlenie 0 — 100 km/h [s]        6,6

Priemerná spotreba paliva výrobca/test [l/100 km]          6,1/7,8

Emisie CO2 [g/km]                                  162

 

Parametre

D/š/v [mm]          4 956/1 881/1 416

Rázvor náprav [mm]                 2 874

Rozchod kolies vpredu/vzadu [mm]         1 596/1 626

Objem bat. priest. [dm3]             520

Prevádz. hmotnosť/

užitočné zaťaženie [kg]     1 910/525

Objem palivovej nádrže [l]            80

 

vybavenie/doplnky [€]

Biela metalíza Brigt               1 980

Balík jazdných asistentov Plus  2 700

Predné komfortné sedadlá       1 296

Vzduchové pruženie Airmatic    1 356

Comandonline                        3 144

LED inteligentné

predné svetlomety                  1 788

Balík šport AMG                      3 576

 _MG_3129 IMG_0066 IMG_0074 IMG_0080


Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov