RENAULT KOLEOS: MAJESTÁT I TECHNIKA
RENAULT KOLEOS JE DRUHÝM POKUSOM ZNAČKY O VSTUP DO SEGMENTU VEĽKÝCH SUV. BUDE ÚSPEŠNÝ?
Text: Dalibor Klíma, foto: Peter Varga
Majestátne čelo s kvantom chrómu, robustná a veľká karoséria, solídna svetlá výška. To je prvý pohľad na nový Renault Koleos.
Sebavedomý suverén
Renault Koleos už vonkajším vzhľadom naznačuje nemalé ambície. Takmer kolmé čelo s obrovským logom značky a množstvom chrómu harmonicky oživujú krivky svetelných diód denného osvetlenia. Označenie Initiale indikuje najvyšší stupeň výbavy. Potvrdzuje ho aj lesklá lišta na prednom blatníku s celým menom: Initiale Paris. Znie to krásne, však? Bočnému pohľadu na biele auto dominuje oplastovanie dolnej časti dverí, prídavné prahy a pekné liatinové kolesá. Zadné čelo horizontálne delia typické pekné zadné svetlá a ďalšie, o čosi menšie logo. Dlhé previsy vpredu i vzadu napovedajú, že nájazdové uhly v teréne neboli hlavným
kritériom dizajnu. Koleos je tak trocha kolos a na ceste je ozdobou.
Nádych luxusu
Keď prekonáte dosť nepohodlný prídavný prah, ocitnete sa v luxusných, pohodlných sedadlách z perforovanej kože. Vpredu aj odvetraných. Všetky sú vyhrievané, hoci vypínače na zadných sedadlách chvíľu hľadáte na skrytej hrane stredovej lakťovej opierky. Príjemne vysoký posed zabezpečuje dobrý výhľad, ktorý trocha rušia veľké spätné zrkadlá. Vďaka nim však dozadu vidíte výborne. Interiér je priestorovo bohatý. Aj na zadných sedadlách sa sedí nadmieru pohodlne. Vodič má pred sebou prístrojovú dosku typickú pre súčasné Renaulty: tri prístroje, pričom stredný (otáčkomer, tachometer atď.) tvorí LCD displej, dva krajné sú „ozajstné“
(palivo, teplota) a veľký, vertikálne orientovaný dotykový displej je na stredovej konzole. Perforovaná koža je aj na častiach vyhrievaného volantu, všade sú mäkčené plasty a nevtieravé intarzie. Nechýba dostatok držiakov na čokoľvek, ani uzatvárateľná schránka pod lakťom. Batožinový priestor narastie sklopením zadných sedadiel do roviny s jeho podlahou. O pohodu na palube sa stará aj vynikajúci audiosystém Bose.
Vyspelý pohon
Nie je tajomstvom, že Koleos „stojí“ na platforme Nissanu X-Trail. A je to dobre. K dispozícii je vyspelý pohon všetkých kolies. Chválim možnosť manuálnej voľby troch režimov: 2WD, Auto a 4WD. Nedávne skúšobné jazdy v okolí Bratislavy ukázali, že aj mimo spevnených ciest sa Koleos pohybuje bez problémov. Príjemne tiché a stabilné je vozidlo na všetkých druhoch pevných vozoviek. Komfortný podvozok by však mohol menej akusticky informovať o výtlkoch. Ďalším kľúčovým prvkom pohonu je prevodovka CVT s kontinuálnou zmenou prevodového pomeru. Vodič o nej ani nevie, no ak chce, môže si v manuálnom móde radiť 7 predvolených stupňov. Veľká pochvala za to, že sa radí „dopredu – dole“ a „dozadu – hore“. Tak to má byť.
Slušná ponuka
Renault Koleos umožňuje komfortné cestovanie s bezpečnosťou podporenou mnohými asistenčnými systémami (jazdný pruh, mŕtvy uhol atď.). Súhrnom svojich vlastností neloví v rybníku prémiových SUV, no netlačí sa doň ani cenou. Medzi „seberovnými“ môže držať hlavu hrdo vztýčenú.
Renault Koleos Energy dCi 175 CVT 4×4 Initiale Paris
Cena a záruka:
základ/test cca 26 490/38 760 €
5 rokov alebo 150 000 km
Motor: preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 995 cm3, max. výkon 130 kW (177 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 380 Nm pri 2 000 ot.min-1.
Emisie CO2 153 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
0 – 100 km/h za 9,5 s,
vmax = 201 km/h, spotreba výrobca/
test 5,9 / 7,4 l/100 km
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov