Jeep Wrangler: Všade dobre, všade najlepšie
Jeep Wrangler Unlimited 75th Anniversary Edition. Toto auto nepotrebuje nič, aby bolo lepšie, ale prvky z limitovanej edície majiteľa rozhodne potešia.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor
Pred 75 rokmi uzrel svetlo sveta Jeep Willys MB. Túto trištvrtestoročnicu sa Jeep rozhodol osláviť špeciálnou edíciou 75th anniversary edition. Wrangler je auto, ktoré nepotrebuje predstavenie. Nie je to SUV. Je to off-road a tomu zodpovedá v podstate všetko, čo na ňom nájdete (alebo nenájdete). Rozhodne tu nehľadajte nástupné prahy, ktoré by znížili prejazdový uhol. Nie je tu ani elektrické prepínanie pohonu 4 × 4. Treba sa skrátka pohrať s dedikovanou mechanickou pákou. Dvere nemajú aretáciu, podvozok je skôr tvrdšie odpružený… Pri Wrangleri by ste totiž mali hľadať absolútnu oddanosť misii a netoleranciu ku kompromisom. Všetko, čo na ňom vidíte, má svoj význam a funkciu. Dokonca aj nová kapota so zaujímavo tvarovanými výduchmi pomáha lepšie odvádzať teplo od motora. Nápravy majú obrovský zdvih, redukcia pomáha v extrémnych situáciách… Nie sú tu žiadne terénne režimy, iba asistent zjazdu z kopca. Nikdy mi však nič nechýbalo. Schopnosti Wranglera sú tak ďaleko, že je takmer jedno, v akom teréne s ním jazdíte. Jediné, čo by som jeho pohonu vytkol, je systém 4 × 4, ktorý nepoužíva medzinápravový diferenciál. Preto je nepoužiteľný na bežných cestách (keď je mokro alebo nasneží), čo je škoda, lebo Wrangler má najmä v tejto limitovanej edícii istý punc SUV. Vo vnútri sa totiž nachádza slušná výbava. Sedadlá môžu byť z krásnej hnedej kože, pričom tie naše boli prešívané niekoľkofarebnou niťou. Poteší skvelý audiosystém s reproduktormi aj v ráme strechy a mohutný subwoofer v kufri, ktorý je chránený mriežkou imitujúcou chladič Wranglera. Niektoré plasty a dekory interiéru sú vyhotovené v odtieni Moroccan Sun, ktoré korešpondujú s diskami a odznakmi na karosérii s lakovanými blatníkmi (bežne sú čierne). Celkovo vyzerá tento Wrangler neskutočne štýlovo. To auto vám dáva obrovskú slobodu a cíti sa dobre na ceste, ale aj mimo nej. S dobrými pneumatikami budete v teréne takmer nezastaviteľní. Ak ma niečo na Wrangleri prekvapilo, bol to skvelý posed za jeho volantom a veľmi príjemné ovládanie na cestách.
Čo treba uznať: Wrangler nemá v teréne substitút.
Čo nám chýbalo: Parkovacie senzory, denné svietenie.
Čo nás prekvapilo: Dobré maniere na asfalte napriek terénnemu zameraniu.
Jeep Wrangler Unlimited 2,8 CRD 75th Anniversary
Cena a záruka:
Základ/test 46 550/51 750 €
5 rokov/100 000 km
Motor: vznetový preplňovaný R4/16V, zdvihový objem valcov 2 800 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 3 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 460 Nm pri 1 600 – 2 600 ot.min-1. Emisie CO2 230 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
0 – 100 km/h výrobca neudáva,
vmax= 172 km/h, spotreba výrobca/test 8,8/9,3 l/100 km.
Batožinový priestor: 897 l
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov