Nový motor pre Mercedes-Benz SL
Roadster Mercedes-Benz SL sa začína predávať s novým motorom. Celosvetový trend downsizingu neobišiel ani Mercedes-Benz, ktorý pridal do ponuky motorov modelu SL prepĺňanú pohonnú jednotku s menším zdvihovým objemom.
Verziu SL 400 tak už nebude poháňať atmosféricky plnený motor, ale šesťvalcový agregát s dvoma turbodúchadlami. Nová jednotka spĺňa emisnú normu Euro 6. V porovnaní s verziou SL 350 sa výkon zvýšil o 20 kW a krútiaci moment o 110 Nm.
Tento podštvorcový motor zo zdvihového objemu 3,0 litra vyprodukuje 245 kW (333 k) a krútiaci moment 480 Nm. Ten je k dispozícii medzi 1600 až 4000 ot./min. Plniaci tlak biturba je pri plnom zaťažení až 1,8 baru.
Motor využíva priame vstrekovanie benzínu s prúdovo kontrolovaným spaľovaním, ktoré automobilka Mercedes-Benz ponúkla ako prvá na svete. Vstrekovací tlak dosahuje maximálnu hodnotu až 200 barov. Vstrekovače využívajú piezo elementy a dokážu počas jedného zdvihu vstreknúť až 5 dávok paliva.
Zapaľovací systém motora používa viac iskrové zapaľovanie (Multi Spark Ignition – MSI). Po prvotnom výboji a krátkej dobre horenia sa cievka dobije a prebehne ďalšia iskra. V priebehu milisekundy sa dokážu vyvolať 4 iskry za sebou. Riadenie motora môže upraviť interval medzi iskrami a aj dĺžku horenia.
Na základe technologických inovácií sa SL 400 prezentuje papierovou spotrebou 7,3 l/100km a hodnotami emisií CO2 172 g/km. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 5,2 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.
Model SL 400 ponúka sériovo ešte dve inovácie. Systém Frontbass umožní počúvať hudbu vo vysokej kvalite a adaptívny systém stierania a ostrekovania Magic Vision Control ostrekuje čelné sklo vodou z lišty stierača.
MM, Mercedes
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov