Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW M235i: Pubertálny vzťah

 BMW M235i je napoly šialené, napoly iracionálne a napoly osudové vozidlo. Keď sa s ním zoznámite, vznikne z toho pubertálna láska.

S automobilmi BMW s prívlastkom M sme sa v redakcii už stretli viackrát. Keď ich máme, vždy je to sviatok a zanechajú v našich motoristických dušiach nezabudnuteľné stopy. Minulý rok to bolo M6 Cabrio a pred ním fascinujúce a nádherné kupé M6 s démonicky silným motorom, ktorého rev ma ešte aj dnes budí zo sna. Teraz sme v očakávaní M4, ktorá nahradí ikonickú M3 Coupé, ale než sme sa jej dočkali, prihrmela k nám pod redakciu malá dvojka s trojlitrovým motorom a výkonom 327 koní, napichaných adrenalínom v uletenom oddelení M Motorsport v Mníchove.

Pre oči

Malé kupé je vizuálne vyrovnané a krásne dvojdverové auto. S peknou bočnou líniou a agresívnou prednou maskou je momentálne to najkrajšie, čo BMW má. Je to síce otázka vkusu, no mne osobne aktuálny dizajn vozidiel BMW nechutí tak, ako som pri značke s vrtuľou v znaku zvyknutý. Dizajnové „em pakety‟ však autám výrazne prospievajú a doladia ich do krásy. Malú „M2‟ plasty dotvorili úchvatne. Dovolím si parafrázovať suseda, ktorý parkuje pred domom BMW 3 Combi. „Waaaw, fakt dobré. Klamem, toto je viac ako len dobré. Gratulujem.‟ V tom momente som sa nepriznal, že malý nezbedník nie je môj.

Veď sa jej zahľaďte do tých odvážnych očí. To odhodlanie a chladná vyrovnanosť vás oberie o odvahu si s M2 potykať. Ja som to však skúsil a rozumeli sme si. M2 mala miestami taliansku náturu a chcela mi odtrhnúť hlavu, no nedám na ňu dopustiť.

Pre uši

Celý týždeň som parkoval v podzemnej garáži, aj keď som BMW mohol pokojne nechať vonku. Vôbec som nebral ohľad na ostatných, ktorí by sa chceli pokochať. Mne totiž zvuk, ktorý M2 vydáva pri naštartovaní, vždy stisol srdce a ja som len uznanlivo pokýval hlavou. Potom som sa pomaly, pod jemným plynom, plazil poschodiami a tešil sa, ako sa garáže neodbytne zmocňoval chrapľavý hrmot vychádzajúci z dvoch výfukových koncoviek. Dal by som krk za to, že zhasnutá neónová lampa priamo nado mnou sa stala obeťou drzého hluku. Aj mestom som jazdil predpisovou rýchlosťou a vychutnával si, ako sa za mnou všetci otáčajú. Bol som ako pubertiak, hrdiaci sa pred kamošmi svojou novou frajerkou, ktorú však na kávu pozýva za tatkove peniaze.

Ako BMW M235i ulahodilo (alebo neulahodilo) ďalším častiam tela a duši šéfredaktora Automagazínu Samuela Vanka a pretekárovi Maťovi Homolovi sa dozviete v aktuálnom vydaní Automagazínu 04/2014.

Samuel Vanko, DK

foto: Peter Varga

bmw_06_web   bmw_05_web   bmw_03_web

bmw_01_web     bmw_04_web    bmw_02_web

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov