Honda NC750S: ďalšia ovečka z košiara
Honda NC750S pre rok 2016 sa mi pozdávala už na prvý pohľad, vyzerá mladšie, športovejšie a technické úpravy jej len prospeli. S 21-litrovým odkladacím priestorom je dobre využiteľný stroj aj bez prídavného kufra.
Na svojho crossového brata NC750X, ktorého sme už testovali a s ktorým má „esko“ spoločnú techniku, sa vôbec nepodobá. Keď som sa posadil na motorku, uvedomil som si, že aj pri mojich 185 cm sa mi na nej sedí dobre. Telo som mal vzpriamené a po pár metroch mi aj nohy akosi prirodzene „zacvakli“ pod nádrž. Zrástli sme do jedného celku.
Najprv som vyrazil do mestskej džungle, kde si myslím, že „esko“ bude tráviť väčšinu času. Vďaka hmotnosti 217 kg a nízkemu ťažisku (nádrž je pod sedadlom) je veľmi dobre a ľahko ovládateľné a nevystrašia vás ani nečakané vyfrézované a vyjazdené pruhy. Jeho tenká telesná schránka umožňuje ľahké prepletanie sa pomedzi autá. Brzdy brzdia krásne ľahko jedným prstom a vďaka sériovému ABS to ustojíte aj na mokrej zebre. Tomu všetkému dokonale sekunduje podvozok. Nedá sa síce nastavovať, ale v tejto triede by som to ani nečakal. Je dostatočne tvrdý a presný aj mimo mesta. Avšak jazdil som celú dobu sám, neviem, ako by sa správal pri svižných presunoch vo dvojici.
Strasti
Veľká 21-litrová schránka na mieste, kde býva palivová nádrž (nádrž je pod sedadlom), robí z NC750S praktický stroj. Jediné, čo mi kazilo perfektný pocit zo stroja, ktorý vyzerá dobre, má super brzdy, ľahké a bezpečné ovládanie, dobrý posed, vďaka 21-litrovému odkladaciemu priestoru namiesto nádrže má aj úžitkovú hodnotu, super palubný štít s premenlivým podsvietením, je motor. Tento motor totiž nevrčí, netrasie sa, ani veľmi nejde a tam, kde bežné motocyklové motory majú začínať, on skončí. Svoj maximálny výkon 40,3 kW dosahuje pri 6 250 ot.min-1 a už pri cca 7 000 ot.min-1 zasiahne obmedzovač. Jednoducho mu chýba „fun faktor“. Na druhej strane, je poslušný a spoľahlivý spoločník s minimálnym apetítom po palive a nízkymi servisnými nákladmi.
Prekvapko
Prekvapenie prišlo pri prvej zastávke na čerpacej stanici. Neverím tabuľkám ani palubným počítačom, ktoré väčšinou veľmi pozitívne skresľujú spotrebu. Verím tomu, čo si vypočítam z kilometrov a natankového paliva „od plnej po plnú“. Pri Honde NC 750 S som si spotrebu počítal viackrát, pretože som si myslel, že som urobil nejakú chybu. Hodnota 3,5 l/100 však bola reálna. Aj napriek tomu, že som jazdil dynamicky – plný plyn, obmedzovač, plná brzda…
Na záver
Musím uznať, že tento naháč od Hondy ma aj napriek drobnému nesúladu dostal. Je to stroj, ktorý super vyzerá, hodí sa hlavne do mesta, ale nestratí sa ani v jeho okolí. Budú si ho asi kupovať buď relatívni začiatočníci ako prechod na liter a viac, alebo už vyjazdení jazdci, ktorí nepotrebujú mať na displeji 200 km/h a viac. Hľadajú slušný pomer ceny a výkonu, vďaka dobrej ovládateľnosti slušnú bezpečnosť a vďaka batožinovému priestoru aj úžitkovosť. Honda má aj malý veterný štít, ktorý poskytuje síce minimálnu, ale citeľnú ochranu pred vetrom. „Esko“ je rozumná voľba, jeho kúpou získate peknú „frajerku“, pracanta, dopravný prostriedok a kamoša za slušné peniaze.
Čo treba uznať: Užitočný a nenáročný stroj.
Čo nám chýbalo: Fun faktor motora.
Čo nás prekvapilo: Nízka spotreba.
Honda NC750S ABS: Cena (základ/test): 6 690/6 690 €, záruka: 2 roky bez obmedzenia km
Motor: kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valcov 745 cm3, max. výkon 40,3 kW (54,8 k) pri 6 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 68 Nm pri 4 750 ot.min-1. Emisie CO2 n. u. g/km.
Jazdné výkony: 0 – 100 km/h za n. u. s, vmax=~180 km/h, spotreba výrobca/test n. u./3,5 l/100 km.
Text: Miroslav Hrušovský, foto: Peter Varga
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov