Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Fiat 600e La Prima 54 kWh

Fiat 600e La Prima vám poskytne všetko vrátane emócií, no dávkuje ich tentokrát inak.

Taliansky dizajne je presne to, čo zákazníci u južanských áut hľadajú. A v prípade Fiat-u 600 ho zákazníci dostanú plným priehrštím. Aspoň zvonka. Predne, tak trocha prižmúrené svetlomety, disky kolies s bižutériou, zadné postriebrené svetlomety ako aj trikolóra na zadnom nárazníku posúva myšlienky na Toskánsko a jeho nádherné historické mestá ako aj nádych leta. Takže zvonka sa príslušnosť ku koncernu Stellantis maskuje účinne a aj veľmi dobre.

Situácia sa zmení ak nasadnete za volant, kde vám ovládače, displeje ako aj volant s jeho ovládačmi predsa len naznačia zdieľanú platformu s inými modelmi. Naopak, panel ovládania klimatizácie ako aj tlačidlá na ovládanie režimov automatickej prevodovky sú poznávacím znakom bývalého koncernu FCA. Pritom by stačil kruhový displej prístrojového panelu s grafikou starých Fiatov a efekt by bol o 50 percent lepší. Prípadne biely volant, ktorý by ideálne ladil s inak bielym interiérom. Paradoxne interiér je obsiaty logom „600“ nápis Fiat nájdete iba na veku kufra a na sedadlách. Na prednej maske, ako aj prahoch dvier nájdete nápis 600. Takže ak ste laik, budete si musieť auto obehnúť, aby ste vedeli o ktorý model ide.

 Aby som bol presný, interiér je vydarený, sedadlá sú nielen štýlové, ale aj komfortné a vzadu je miesta tak akurát. Myslím tým dvoch dospelých do výšky 160 centimetrov. Ak máte viac, budete to cítiť. Podobne aj batožinový priestor by mohol ponúknuť trocha viac priestoru. Maximálny objem 360 litrov je opäť na hranici označenia vhodný. Stačí jeden podvozok z detského kočíka a dostanete sa na limit jeho kapacity.

Jazda je elektrický príjemná a dynamická. Opäť nie športová, napokon z 0 na 100 km/h zrýchli 600e za rovných 9 sekúnd, maximálna rýchlosť je 150 km/h. Podvozok je mierne tuhší, ale to pri kombinácii malého auta s pohotovostnou hmotnosťou 1,5 tony očakávate. Maximálna kapacita batérií je 54 kWh, reálne využiteľná energia je 51 kWh, čo znamená, že na jedno nabitie najazdíte maximálne 300 kilometrov. Priemerná spotreba elektriny sa počas testu ustálila na 16,5 kWh, z čoho sa dá potvrdiť aj údaj o dojazde auta.

Výrobca síce udáva dojazd na úrovni 374 až 434 kilometrov, zrejme sa však ráta s takou intenzitou rekuperácie, aká je v reálnej premávke prakticky nedosiahnuteľná. Na druhej strane ak jazdíte krátke trasy, tak vám plne nabitá batéria dokáže obslúžiť aj jeden týždeň bez nutnosti nabíjania batérie. Je to o vašich potrebách ako aj štýle jazdenia.

Pri diaľničných presunoch pomôže rýchlonabíjanie na úrovni 100 kW, ktoré zabezpečí nabitie na 80 percent kapacity za menej ako 30 minút, do jednej hodiny odídete s plnou batériou. Trojfázová 11 kW nabíjačka (400 V) vám umožní nabiť batériu za menej ako šesť hodín. Čo sa technológie týka, tak nechýba tepelné čerpadlo, ktoré zabezpečí zhruba rovnaký dojazd aj v zime.

Jazdné vlastnosti sú dobré. Fiat 600e má príjemne nastavený podvozok s dôrazom skôr na komfort, než zrovna športové jazdné vlastnosti. V zásade to naznačuje aj vyladenie posilňovača riadenia, ktorý má intenzívnejší charakter, ale to je pre Fiat historická črta. Podobne aj brzdy majú skôr mäkší prejav, ale opäť dodávame, že ovládacie sily ako aj spätná väzba sa viaže na charakter auta. Takže je to v poriadku. Filozoficky je tak „šesťstovka“ v jej elektrickej podobe určená najmä mladé bezdetné páry, ktoré jazdia najmä po meste, prípadne dochádzajú z blízkeho satelitu. A ak má budúci majiteľ možnosť zadarmo nabíjať, Fiat 600e môže byť zaujímavá alternatíva. Inak sa budú ťažko hľadať argumenty za pri základnej cene čosi vyše 35 tisíc eur.

Stručne

Čo treba uznať

Atraktívny dizajn karosérie, hoci páčiť sa bude najmä ženám.

Čo nám chýbalo

Viac talianskych detailov v interiéri.

Čo nás prekvapilo

Komfortný charakter, ktorý sa hodí do mesta.

Fiat 600e La Prima 54 kWh

Cena (základ/test)                                         34 590 /39 990 €

Záruka                                                            5 rokov alebo 200 000 km

                                                                       na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

 

Motor

Trojfázový synchrónny elektromotor, max. výkon 115 kW (156 k), max. krútiaci moment 260 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 54/51 kWh.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 9,0 s, vmax = 150 km/h, dojazd vo WLTP/test 374 – 434/295 km, spotreba WLTP/test 14,2 – 16,4/16,5 kWh/100 km.

 

Konektivita a batožinový priestor

230 V – nie

AUX – nie

USB-A – 1x

USB-C – 2x

Wi-fi – ano

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 10,25

Batožinový priestor: 360 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov