Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


24 hodín Le Mans: Toyota „darovala“ víťazstvo Porsche

Počas víkendu sa konali azda najprestížnejšie preteky v kalendári FIA. Preteky 24 hodín v Le Mans sú vždy výkladnou skriňou techniky jednotlivých automobiliek. Nebolo tomu ináč ani tento rok.

Tohtoročné podujatie 24 hodín Le Mans bolo už 84. v poradí. Je to tiež jediný pretek v kalendári FIA, ktorý sa jazdí 24 hodín v kuse. To je náročné nielen pre jazdcov, ale hlavne pre techniky vo vozidlách. Automobily jazdia väčšinu času na plný výkon a tak je motor s hnacou sústavou extrémne namáhaný.

Pri obdobných podujatiach je potrebné aj trocha šťastia. Tento rok si ho „uchmatlo“ Porsche, keď v poslednom kole predbehlo pokazený exemplár dovtedy prvej Toyoty. Pre japonskú automobilku to mohlo byť prvé víťazstvo v Le Mans. Toyota tiež mohla byť druhou ázijskou značkou, ktorá by tieto prestížne preteky vyhrala.

Pred 25 rokmi sa to podarilo Mazde s modelom 787B, ktorý sme predstavili pred pár dňami. Predseda výkonnej rady Porsche AG, Oliver Blume, vyjadril poklonu automobilke Toyota. Podľa neho má Porsche veľký rešpekt k jej technikom.

Porsche 919 Hybrid Le Mans Porsche 919 Hybrid Le Mans

Celé preteky spolu bojovali o prvé miesto a až posledných 6 minút pred koncom rozhodlo o výsledku. Víťazný team s Romainom Dumasom, Neelom Janim a Marcom Liebom dokončili 384 kôl, čo znamená prejdených 5 233,54 km.

Porsche s vozidlom so štartovým číslom 2 viedlo preteky 51 kôl a sesterský automobil s poradovým číslom 1 viedol až 52 kôl. Z dôvodu nových pomalých zón prešlo víťazné vozidlo o takmer 150 km menej ako víťaz v roku 2015.

Porsche s číslom 2 strávilo v boxoch 38 minút a 5 sekúnd na výmenu pneumatík a doplnenie paliva. Porsche s číslom 1 z dôvodu výmeny vodného čerpadla a nútených opráv bolo v boxoch 2 hodiny, 59 minút a 14 sekúnd.

Porsche 919 Hybrid Le Mans Porsche 919 Hybrid Le Mans

Priemerná rýchlosť víťazného Porsche 919 Hybrid bola 216,4 km/h. Najvyššiu rýchlosť 333,9 km/h dosiahlo vozidlo s číslom 1 v 50-tom kole. Porsche 919 Hybrid rekuperovalo a použilo v každom kole 2,22 kWh energie.

Vozidlo zjazdilo 11 setov pneumatík, prvý set bol určený do vody a zvyšné boli takzvané „slicky“. Najvyššia teplota okolia bola 22,4 °C o 17:30 a najnižšia 12,3 °C o 06:15. V kalendári FIA vedie pohár konštruktérov Porsche so 127 bodmi, druhé je Audi s 95 bodmi a trojicu uzatvára Toyota so 79 bodmi.

MM, Porsche

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov