Minitest: Citroën C5 X Plug-in – Rovnaké auto, iné výsledky
Citroën C5 X Plug-in Hybrid má svoje kvality. Koľko však reálne dôjde na elektrinu v okolí hlavného mesta?
Pozornejší vedia, že Citroën C5 X Plug-in Hybrid sme už testovali. Mnohí ste sa vtedy pýtali, či je nami uvádzaný dojazd 60 km na elektrinu naozaj reálny, keď samotný výrobca deklaruje len 55 km. Áno, je. Lenže to jazdil šéfredaktor s ľahkou nohou a využíval charakteristiku elektrického pohonu. Navyše, v tom čase bolo teplo.
Teraz, keď som auto testoval ja, bola zima, denné teploty sa hýbali pod 10 stupňami a ja mám ťažšiu nohu. Počas jazdy v hlavnom meste s pár km obchvatovej diaľnice, dedinky v okolí a opäť v meste som dokázal najazdiť po naštartovanie motora v priemere 42 km.
Spotreba elektriny mi vyšla v priemere na 21,7 kW/h, čo je viac než len dobrý výsledok, najmä keď to porovnám s výrobcom deklarovanou hodnotou. Toto by mohli byť reálne čísla na každodenné používanie pre bežného vodiča. Na druhej strane je pravda, že nádherne mäkký podvozok človeka nielenže nijako nenúti k tomu, aby mal ťažkú nohu, ale ho skôr nabáda k pokojnej jazde.
Chce, aby si užíval komfort a ticho elektrického pohonu – teda dovtedy, kým mu vydrží akumulátor. Pripomínam, že po vyčerpaní kapacity akumulátora sa nič hrozné nestane – automaticky naskočí benzínový motor a auto prejde do bežného hybridného režimu.
Citroën C5 X Plug-in Hybrid 225 ë-EAT8 Shine
Cena: základ/test 31 490/45 740 €
Parametre: zážihový atmosférický R4/16V + PHEV, 1 598 cm3, 132 kW (180 k) pri 6 000 ot.min-1, 250 Nm pri 1 750 ot.min-1, elektromotor, 81,2 kW (110 k), krútiaci moment 320 Nm. Max. systémový výkon 165 kW (225 k), max. systémový krútiaci moment 360 Nm. 0 – 100 km/h za 7,8 s, vmax = 233 km/h, spotreba WLTP/test 1,3/7,2 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – nie
- USB-C – 4×
- Zrkadlenie – Áno
- Uhlopriečka: 12,0
- Batožinový priestor: 485 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov