Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Škoda Enyaq Coupé 80 – Atraktivita pre každého

Škoda Enyaq Coupé má pritiahnuť davy k elektromobilite.

Donedávna bol Enyaq Coupé dostupný iba vo verzii RS, ktorá však bola pre mnohých zbytočne bohato vybavená, mala väčšiu z dvojice akumulátorov, pohon všetkých štyroch kolies, čo sa aj odzrkadľovalo na jej cene. Dnes si však Enyaq Coupé môžete kúpiť aj v „neerskových“ verziách – Enyaq Coupé 60, 80 a 80x.

Ja som sa pozrel na zúbok verzii Enyaq Coupé 80, ktorý považujem za zlatý kompromis. Spája v sebe totiž o pekné štýlové SUV s karosériou kupé, väčší z dvojice akumulátorov a teda vám dáva veľký dojazd pritom ale nemá pre mnohých úplne zbytočný pohon všetkých štyroch kolies.

Dodávam, že elektromotor poháňa zadnú nápravu. pod veľkým dojazdom myslím prinajmenšom 310 km, ktorý som dosiahol bez toho, aby som sa akokoľvek obmedzoval, navyše som auto mal v zimnom období. Mimochodom, dnes už u dílerov nájdete modely s 85 kWh akumulátorom a prepracovaným softvérom, ktorý vám dáva nielen dlhší dojazd, ale aj rýchlejšie nabíjanie a lepšie využívanie energie.

O Enyaqu Coupé by ste mali všeobecne vedieť, že technicky od klasickej päťdverovej SUV verzie vôbec neuteká. Podobne ako Coupé RS, aj obyčajné kupé má v sérii panoramatickú strechu a tiež má skvelý aerodynamický súčiniteľ odporu vzduchu cx=0,247, čo je ešte lepšie, než má klasická 5-dverová karoséria. Menší odpor a o chlp vyššia váha znamenajú vyšší dojazd až o 15 km.

Od predných dverí je Coupé úplne iné auto. Za zmienku stojí posledné bočné „okno“ v C-stĺpiku. Je to len dizajnový prvok, čierny lesklý neprehliadaný plast, aby zvonku vyzeralo auto elegantnejšie a proporčnejšie. Čo sa týka priestoru, určite sa nebudete sťažovať, iba ak by ste na zadných sedadlách vozili basketbalistov. Kufor je papierovo síce menší, ale iba o 15 litrov, čo naozaj nijako negatívne nepocítite.

Trošku väčší rozdiel prichádza po sklopení sedadiel, keď Coupé pre zošikmenú strechu stráca 100 litrov priestoru, čo je v konečnom dôsledku aj tak irelevantné, ak neplánujete každý týždeň sťahovať chladničku a pod.

Minitest: Škoda Enyaq 60 Loft – Jedine s Clever!

Stručne

Čo treba uznať

  • Dizajn pútajúci masy.

Čo nám chýbalo

  • Ľudovejšia cena (pred aktuálnou zľavou).

Čo nás prekvapilo

  • Vysoká spotreba a nízky dojazd v zime.

 

Škoda Enyaq Coupé 80

Cena (základ/test)                                         49 170/68 920 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 100 000 km

                                                                       na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

Motor

Trojfázový synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 150 kW (204 k), max. krútiaci moment 310 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 82/77 kWh.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 8,5 s, vmax = 160 km/h, dojazd vo WLTP/test 533 – 560/310 km, spotreba WLTP/test 15,3 – 16,6/24,1 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – áno
  • AUX – nie×
  • USB-A – 0×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 13,0
  • Batožinový priestor: 570 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov