Test: Volkswagen Passat Alltrack 2,0 TDI 147 kW (200k) – Bude nám smutno!
Volkswagen Passat Alltrack končí. Plynutie času sa nedá zastaviť a životný cyklus neodmysliteľného symbolu strednej triedy sa blíži ku koncu.
Ako posledná možnosť dotknúť sa dosluhujúceho modelu Passat sa mi dostala do ruky mnou najobľúbenejšia a najuniverzálnejšia verzia Alltrack vo vymierajúcej naftovej verzii. Mimochodom, Alltrack môže mať iba jeden naftový a jeden benzínový výkonový variant motorov, vždy s DSG prevodovkou a štvorkolkou.
Nechcem byť sentimentálny, ale až doteraz som nechápal kult Passatu. A to som jeden v minulosti aj vlastnil. Aj napriek tomu som vždy oceňoval jeho vnútorný priestor, výborný cestovateľský komfort pre všetkých cestujúcich, vysoký dojazd na jedno tankovanie, viac než len solídne spracovanie a mnoho iného. Poväčšine sa mi vždy páčil aj neutrálny vonkajší dizajn. Od nepamäti (rozumej od generácie B3) mi však prekážala vnútorná sterilita. A teraz v digitálnej dobe? Čo by som dal za to, aby bolo viac nových áut aspoň takých funkčných, prehľadných a používateľsky príjemných ako Passat B8. A práve preto som si spoločný týždeň užíval čo najviac. No dobre, až napr. na panel klimatizácie, ten mi ešte pri prechode na nový dizajn nebol sympatický svojimi dotykovými plôškami ani vzhľadom.
Červený? Bomba!
Nájsť výrazný Passat na ceste? Prakticky nemožné. V tej záplave nudných fádnych farieb tento červený Alltrack kričí na kilometre. A to aj s plastovými lemami či krytmi spätných zrkadiel v chrómovej matnej farbe. K tomu mierne vyššia svetlá výška, konkrétne o 27,5 mm na celkových 173 mm, húpavejšie naladenie podvozka a razom je z toho veľmi príjemné vozenie, ktoré na parkovisku nesplýva s davom, odvezie aj na chatu či na ryby a nebojuje s aerodynamikou na diaľnici, čiže dokáže jazdiť veľmi úsporne.
(Bez)kompromisný
Motor, pohon, spotreba… super. Hlavné mesto, 200 km primárne krátke trasy, posúvačky, počasie typické pre jar/jeseň a spotreba zaujímavých 7,5 l/100 km. Kombinovaný priemer je však skoro papierový a znamená 6,2 l/100 km. Nebudem opakovať, že mi dlhodobo prekáža naladenie všetkých spaľovacích motorov na nelogické podtáčanie v bežných mestských limitoch rýchlosti. To všetko rieši športový režim prevodovky. Na Passate sa mi veľmi páči, že si pamätá pri opakovanom naštartovaní posledný nastavený jazdný režim. Nepáči sa mi však, že Lane assist treba vždy vypínať. Prečo taká nejednotnosť nastavenia asistentov naprieč celým koncernom VW?
60-tisíc? Oj oj oj!
Starí hráči na trhu to majú ťažšie než kedykoľvek predtým. Ľudia si totiž veľmi dobre pamätajú, koľko stáli pri debute. Teraz si mnohí zákazníci bijú hlavu o stenu, ale tak sa trh za pár turbulentných mesiacov skutočne vyvinul. A navyše, pár ľudí určite nepochopí, prípadne minimálne ofrfle, že pri aute za skoro 60-tisíc vlastne ani sedačky nie sú plne elektricky nastaviteľné alebo chýba panoramatická strecha, či digitálna prístrojová doska. A ja sa len tak vravím, no a čo? Nechýba mi to, nevyžadujem to, páčia sa mi tradičné riešenia…
Čo treba uznať
- Rozumná alternatíva auta aj na zlé cesty.
Čo nám chýbalo
- Viac prvkov modernej výbavy za výslednú sumu.
Čo nás prekvapilo
- Obmedzená rýchlosť na spiatočku na 30 km/h pri 3 000 ot.min-1.
Test: Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI EDITION 20 – Hranica dospelosti
Volkswagen Passat Alltrack 2,0 TDI 147 kW (200k)
Cena (základ/test) 34 590/59 060 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 3 500 – 4 200 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 750 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 160 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 7,2 s, vmax= 228 km/h, spotreba WLTP/test 6,1/6,2 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – nie
- USB-C – 3x
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,0
- Objem kufra: 639 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov