Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI EDITION 20 – Hranica dospelosti

Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI Edition 20 ma potešil tak, ako keby to bola novinka a nie model, ktorý sa predáva takmer päť rokov.

Vyrába sa v Bratislave. To by samo osebe malo stačiť na to, aby som ho hodnotil pozitívne. Pre mňa osobne je Touareg symbolom alebo ak chcete základným kameňom úspechu nášho automobilového priemyslu. V danej dobe a v podstate dodnes je Touareg najkomplikovanejším modelom. Nábehom jeho výroby a pridaním Audi Q7 a Porsche Cayenne do výrobného zoznamu fabriky VW Slovakia sme z nuly vyskočili na samotné čelo vo výrobných kompetenciách. Zvyšok nášho automotive príbehu poznáte. Dnes sme veľmoc vďaka Volkswagenu Toureg. Táto malá historická exkurzia nie je ničím iným než malou predohrou k nášmu testu výročnej edície. K dvadsiatemu výročiu totiž pripravil výrobca edíciu, ktorá si pripomína toto historické jubileum.

Čierna elegancia

Ak nie ste fanúšikom extrémneho chrómovania, táto verzia vás po optickej stránke veľmi poteší. Čierne 20-palcové disky kolies aj okrasné lišty, kryty spätných zrkadiel sú lakované na čierno a spracované tak, aby zabezpečili Touaregu športovejšiu tvár. Možno pre niektorých trocha zaniká v dave, ale aj inkognito luxus má svoje čaro. Okrem toho si neviem predstaviť, že pri celkovej dĺžke 4 878 milimetrov by tento model dokázať splynúť s davom. Skôr naopak, Edition 20 zvýrazňuje filozofiu modelu. Je to luxusné SUV, ktoré je o to športovejšie, čím viac rokov má za sebou. A aktuálna generácia sa môže bez preháňania označiť za najkrajšiu. Tento model si stráži proporcie, nevidíte tam žiadne zbytočné veľké previsy a dizajnérsky jazyk interpretuje to najlepšie z Volkswagenu, čo poznáme za posledné roky.

Kráľovstvo displejov

Možno si to uvedomuje málokto, ale aktuálny Volkswagen Touareg priniesol dotykové mega-obrazovky skôr ako iní prémioví výrobcovia. Centrálny displej s uhlopriečkou má takmer neuveriteľnú uhlopriečku 15 palcov a aj samotný digitálny prístrojový panel má 12-palcov. Vo svete centimetrov to znamená prístrojový panel so šírkou 37 centimetrov a infotainment má ešte viac – konkrétne 42 centimetrov. Dokopy je to 79 centimetrov, čo je v našom svete takmer jeden meter! Navyše sú opticky spojené a to vyzerá efektne aj po štyroch rokoch. A musím poznamenať, že vďaka veľkosti môžu byť ovládacie ikony dostatočne veľké na to, aby ste ich trafili aj za jazdy. Ovládanie klimatizácie je k dispozícii nonstop, takže sa k nemu nemusíte preklikávať.

Čo sa optiky interiéru týka, tak práve tretia generácia sa opticky oddelila od koncernových súrodencov a ponúka svojrázny interiér. Touareg nezabudol na praktický rozmer, stále je k dispozícii extrémne veľa odkladacích priestorov a komfort sedenia tiež patrí medzi najlepšie v danej triede. Nielen vpredu, ale aj vzadu. Kritika sa hľadá ťažko, ak by ste predsa len chceli niečo nájsť, tak možno kvalitu niektorých plastov, ktoré však nevidíte, nevnímate a nedotýkate sa ich.

Prídavné oči

Technická artiléria má skutočne všetky prvky ako napríklad nočné videnie s rozpoznávaním chodcov, udržiavanie jazdných pruhov dopĺňa autonómna jazda druhého levelu a systém udržiavanie jazdného pruhu vám pomáha aj na zúžených pruhoch pri opravách diaľnic, riadenie zadnej nápravy zvyšuje stabilitu a zároveň uľahčuje parkovanie. Vzduchové pruženie umožňuje zvýšiť svetlú výšku a Head-up displej premieta údaje na čelné sklo. Upozornenie na prekážky pred vami funguje bezchybne. Je to dôkaz, že Volkswagen posiela Touareg do boja priamo s najprémiovejšou konkurenciou.

 

Písmenká šťastia

Uhádli ste, sú to tri písmenká TDI a znamenajú, že po natankovaní 90-litrovej nádrže budete jazdiť minimálne tisíc kilometrov. Navyše budete jazdiť príjemne, napokon dvojité sklo v bočných oknách sa stará o účinné odhlučnenie okolitého sveta. Meditácia uprostred dopravnej zápchy už nie je viac problém, pilates neodporúčame, no ak zastavíte, v kufri máte priestor aj na ten! Priemerná spotreba sa v závislosti od štýlu jazdy pohybuje príjemne nízko. Nám sa podarilo absolvovať niekoľko sto kilometrov aj s priemernou spotrebou na úrovni 7,6 litra na 100 kilometrov. Celotýždenný priemer sa zastavil na 8,9 l/100 km a to je stále ešte brutálne nízka hodnota. Aj po rokoch dokáže naftový trojliter prekvapiť. Dynamika je vedľajším produktom úsporného charakteru. Motor poskytuje maximálny výkon 210 kW (286 k) a krútiaci moment 600 Nm, ktorý je k dispozícii takmer už pri voľnobežných otáčkach. Opakovaná akcelerácia z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy vám vysvetlí výhody vznetového princípu pohonu. A zatvorí ústa aj progresívnym ochrancom prírody. Pochvalu si zaslúži aj osemstupňový automat Tiptronic, aj systém pohonu 4×4, ktorý ešte stále využíva permanentný pohon všetkých štyroch kolies s variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu. Na prednú nápravu môže smerovať 70 a na zadnú maximálne 80 percent maximálneho krútiaceho momentu. Nechýbajú ani terénne režimy a kompetencie Touaregu presahujú možnosti vodiča.

Áno, áno, trikrát áno

Áno, beriem si ťa. To by bola odpoveď, ak by ma Touareg požiadal o ruku, no zvyčajne je to naopak a ja by musel položiť peniaze „na drevo“. V tomto prípade by to bolo viac ako 100-tisíc eur. To nie je málo, no dokazuje to, že Volkswagen Touareg hrá prvú ligu a nemieni ísť pod cenu. Možno vás však poteší fakt, že základná verzia sa predáva za 58 890 eur. Na akej cenovke sa zastavíte so svojím modelom vy, to už bude na vás. My vám iba povieme, že ste si vybrali veľmi dobre

Stručne

Čo treba uznať

  • Vynikajúca spotreba motora TDI.

Čo nám chýbalo

  • Trocha nižšia cena.

Čo nás prekvapilo

  • Prémiový charakter, akým sa Touareg prezentuje.

 

Volkswagen Arteon R Shooting Brake – Skvostný univerzál

Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI Edition 20

Cena (základ/test) 58 890/103 381 €

Záruka 2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Prepĺňaný vznetovýV6/24V, zdvihový objem valcov 2 995 cm3, max. výkon 210 kW (286 k) pri n. u., max. krútiaci moment 600 Nm pri 2 250 – 3 250 ot.min-1. Emisie CO2 209 – 215 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,1 s, vmax=236 km/h, spotreba WLTP/test 8,0 – 8,2/8,7 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – ano
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 15,0
  • Batožinový priestor: 810 dm3

 

 

Úspešný príbeh

Volkswagen Touareg I. generácia (7L) – 2002

Úspešný príbeh vlajkovej lode VW sa začal v auguste 2002. Spoločne sa vyvíjal v kooperácii s Porsche. Konštruktéri a vývojári vyvinuli v Porsche podvozok s kódovým označením PL71. Na vtedajšiu dobu bolo bežné, že veľké SUV mali takmer až off-roadové vybavenie s uzatvárateľnými diferenciálmi. Ako prvý Volkswagen dostal Touareg aj vzduchový podvozok, desaťvalcový diesel a dvanásťvalcový benzínový motor.

 

Volkswagen Touareg II. generácia (7P) – 2010

Druhá generácia prišla na trh až v roku 2010 a prioritou bol tentoraz maximálny luxus na cestách a zvýšenie prítomnosti asistenčných systémov ako napríklad predkolízny asistent, adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, systém udržiavania jazdného pruhu či adaptívne xenónové svetlomety s automatickým clonením protiidúcich vozidiel. Po prvý raz sa objavila aj hybridná verzia.

 

Volkswagen Touareg III generácia (CR) – 2018

Najnovšia generácia používa podobne ako doterajšie modely permanentný pohon všetkých štyroch kolies a aktuálnu dobu odrážajú aj verzie ako napríklad Touareg R, ktorý je plug-in hybridným modelom kombinujúci motor 3,0 V6 turbo s elektromotorom. Výsledkom kooperácie týchto agregátov je maximálny výkon 340 kW (462 k), najobľúbenejšia je však aj naďalej naftová verzia V6 TDI.

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov