Test: Volkswagen Polo GTI – Agent provokatér
Volkswagen Polo GTI maskuje svoj potenciál čo vás možno poteší a možno aj naštve.
Nový VW s financovaním cez VOKLSWAGEN FINANCIAL SERVICES
Moderné financovanie VW NEXT s 3 možnosťami na konci splácania. Akontácia už od 10%. Dĺžka splácania od 24 do 60 mesiacov
Model: VW Polo GTI 2.0 TSI 152kW 7DSG
Cena testovaného vozidla: 31.430 €
Typ financovania: VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (9.429 €)
Výška úveru: 22.001 €
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 16.957€
Značkové VW poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 346€ vrátane poistenia*
* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej
sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach
koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW .
Na úvod uvediem jedno meno. Karsten Schebsdat, riaditeľ divízie podvozkov a jazdnej dynamiky. Ak vám jeho meno nič nehovorí, tak uvediem modely, na ktorých pracoval. Ford Focus, zopár modelov Porsche vrátane modelu GTI. V rámci koncernu mal na starosti Golf GTI Clubsport a vynikajúci Up! GTI. A to znamená, že o kvalitách podvozku Polo GTI asi nemusím písať. Pochopil som to už v prvej zákrute, do ktorej som vletel a začal podraďovať. Podvozok fungoval perfektne a nedalo sa mu nič vyčítať! Krásne vyrezaná séria zákrut pod plynom, prípadne s podradením a kontrolka lásky k tomuto modelu je okamžite zažatá!
Maximum
Podvozkovú platformu MQB A0 využíva nové Polo naplno a tak to má byť. Už nie je priestor na skromnosť, zdroje treba využiť na maximum a ukázať všetkým, o čo prichádzajú. Malý hot hatch už dávno presiahol dimenzie malosti, dnes je to dospelák. V porovnaní s predchodcom narástol o 7 centimetrov na dĺžku, o 7 na šírku a o 2 na výšku. Proporcie aj estetika neboli Golfu nikdy bližšie. A bližšie nebol ani motor. Pod prednou kapotou totiž úraduje dvojlitrový štvorvalec s turbodúchadlom. Áno, presne ten istý, ktorý nájdete v Golfe GTI či priamo v „R“-ku. V tomto prípade produkuje maximálny výkon 152 kW (206 k) a 350 Nm krútiaceho momentu. Dynamika je naozaj extrémna. Klasický šprint je minulosť v priebehu 6,5 sekundy a maximálka je rovných 240 km/h. Áno, stále sa bavíme o malom VW Polo. Teraz nasleduje filozofia. Polo GTI sa spolieha na služby dvojspojkovej prevodovky DSG. Biblia športového jazdenia síce káže manuál, no osobne som si DSG zamiloval. Je to auto na každý deň, takže budete jazdiť v meste, v zápche, parkovať a podobne. Ak chcete radiť rýchlosti manuálne, máte možnosť. Je tu demokracia. Využiť sa dajú páčky na volante alebo priamo volič automatu, hoci aj v manuálnom móde vám pri dosiahnutí maximálnych otáčok elektronika automaticky preradí o stupeň vyššie. Mne to nevadí, no táto stratégia radenia nájde aj kritikov. Najmä z radov tých, čo potrebujú veci počuť, riadiť a cítiť. Túžia po samosvornom prednom diferenciáli, ktorý ich pripraví o úspory v prípade, že sa pokazí. Túžia po ostrejšom zvuku z výfuku, po zážitkoch, ktoré by im pripomínali, že majú silnejšie malé auto než tí ostatní.
Inkognito
Volkswagen Polo GTI však vyznáva inú filozofiu. On vás zabáva a posúva hranice dynamiky auta až tam, kde sa väčšina vodičov bojí jazdiť. Tam pochopíte, že hulákať je síce fajn, ale mať gule je ešte lepšie. Auto, ktoré vie, že má potešiť svojho majiteľa a nie vyzývavo provokovať ostatných. Prirovnal by som to k diskrétnej milenke, ktorá vie, kedy sa má ozvať, večer nevolá, no ak sa stretnete, vie, ako vás potešiť. Na konci testu som sa na každú jazdu tešil a užíval som si prepracovaný podvozok, prepínateľné tlmiče a v neposlednom rade aj príjemnú spotrebu. Za celý týždeň som sa so spotrebou nedostal nad 7,7 litra na 100 km, čo je takmer identická hodnota, akú dosahujú niektoré ekologicky orientované modely. Jednou vetou? Volkswagen Polo GTI svoj potenciál skrýva, maskuje a to je dobré. Najmä ak susedom chcete povedať, že máte „iba Polo“. A tí, čo sa vyznajú, si už nápisy GTI na veku kufra, na predných blatníkov či maske chladiča všimnú. A spiklenecky na vás žmurknú.
Stručne
Čo treba uznať
- Perfektný aj presný podvozok, ktorý je na špici svojej triedy.
Čo nám chýbalo
- Hlučnejší výfuk, ktorý by uspokojil aj kritikov.
Čo nás prekvapilo
- Cena modelu, ktorá ostáva príjemná aj s príplatkami.
Volkswagen Golf Variant R 2,0 TSI 4MOTION – Najdôležitejší príplatok
Volkswagen Polo GTI
Cena (základ/test) 27 690/31 430 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- Prepĺňaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 152 kW (206) pri 4 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 500 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 134 – 154 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 6,5 s, vmax = 240 km/h, spotreba WLTP/test 5,9 – 6,9/7,7 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- USB-A – NIE
- USB-C – 4X
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,0
- Batožinový priestor: 355 dm3
Nový VW s financovaním cez VOKLSWAGEN FINANCIAL SERVICES
Moderné financovanie VW NEXT s 3 možnosťami na konci splácania. Akontácia už od 10%. Dĺžka splácania od 24 do 60 mesiacov
Model: VW Polo GTI 2.0 TSI 152kW 7DSG
Cena testovaného vozidla: 31.430 €
Typ financovania: VW NEXT(3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (9.429 €)
Výška úveru: 22.001 €
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 16.957€
Značkové VW poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Výška mesačnej splátky: 346€ vrátane poistenia*
* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej
sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach
koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW .
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov