Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Cupra Leon 1,5 eTSI 150 Mild-hybrid 7-DSG – Vstupná brána

Cupra Leon 1,5 eTSI 150 Mild-hybrid so sedemstupňovým automatom je kompromis, do ktorého sa zamilujete.

Cupra Leon s financovaním cez CUPRA Financial Services

Štýlový Cupra Leon s výhodným financovaním CUPRA FLEXI s akontáciou už od 10%.
Dĺžka splácania od 2 do 5 rokov.

Model: CUPRA Leon 1.5 eTSI 150 Mild-hybrid 7DSG

Cena testovaného vozidla: 35.006 €
Typ financovania: CUPRA FLEXI (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (10.502 €)
Výška úveru: 24.504 €
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 17.031€
Značkové CUPRA poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Výška mesačnej splátky: 410€ vrátane poistenia*

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej
sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. CUPRA nájdete na stránkach
koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. CUPRA .

Vypočítajte si Vašu splátku

Žijeme v dobe, keď sa športové verzie aj v kompaktnej triede posunuli do zóny 300+ koní a v zrkadle týchto faktov sa javí Cupra Leon 1,5 eTSI s mild-hybridnou technológiou a diétnejším výkonom 110 kW (150 koní) na prvý pohľad neatraktívna. Ani zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,7 sekundy nie je údaj, ktorý by dnes bral dych. V rámci krčmovej debaty síce tieto parametre nestoja za diskusiu, ak sa však nachádzate za volantom, je to celkom iná situácia. Vstupný variant Cupry Leon vás dokáže zabaviť. Lebo každý, kto vie jazdiť, preferuje zákruty, oceňuje vyladenie riadenia, reakcie na stlačenie plynu. Tu Cupra Leon exceluje a nenecháva nikoho na pochybách, že konštruktéri sa venovali najmä podvozku. Je trocha tvrdší, no nie tak, aby vás to vyrušovalo, skôr naopak. Ako otec sa budete tešiť na kombináciu série zákrut v prípade, že ste v aute sám. Dôvodom pre túto športovosť sú adaptívne tlmiče, takže si môžete bez problémov voliť jazdné režimy. V rámci filozofie sa nad režimom Sport nachádza ešte režim Cupra a samozrejme máte k dispozícii aj Individual. To pre prípad, že patríte k tým, ktorí preferujú kombináciu komfortného podvozka s ostrejšou charakteristikou plynu. Ak by som to mal zhrnúť do jednej vety, tak rozdiel medzi SEAT-om a Cuprou je v tom, že Cupra má doladené všetky detaily a vie, komu sa chce páčiť. Ak ste športovo orientovaný vodič, voľba je pre vás jasná.

Práve preto strážia estetiku 18-palcové disky kolies, čierne kryty spätných zrkadiel a to, čo nesmie chýbať, je difúzor v zadnom nárazníku so štvoricou podarených imitácií koncoviek výfuku. Opticky je to decentné, ale tak to má byť, extrovertné tvary čakám od najsilnejšej verzie, toto má byť predkrm, nie plnotučná verzia.

Zatiaľ čo karoséria nevyužíva medené detaily, tak interiér vám touto farbou jasne naznačí, že ste v Cupre. Nechýba prešívanie mimoriadne pohodlných sedadiel a náladová linka cez celú šírku palubnej dosky je nielen atraktívna, ale aj praktická. Pod jednotlivými „A“-stĺpikmi sa mení farba na žltú, ak máte v mŕtvom uhle auto. Palec hore. Asistenčné systémy fungujú tak, ako majú. Okrem iného to znamená, že udržiavanie jazdného pruhu vypnete, lebo s ním budete bojovať aj vtedy, keď zaznamená napríklad zmenu asfaltovania. Detail. Lebo tento odsek som písal preto, že som chcel utrúsiť aj nejakú kritiku. Cupra Leon je dosiahnuteľným snom s adekvátnou dávkou potencie, vynikajúcim technologickým vybavením vrátane aktívnych LED Matrix svetiel s perfektným svetelným výkonom. Chýbala mi len jedna vec –  úplne vypínateľný stabilizačný systém. Lebo je to Cupra a jej filozofia je založená na športovosti. A k tej občasná zábava patrí. A pointa? Tá je navnadiť zákazníkov na automobilku Cupra takým spôsobom, aký je príjemný po estetickej, výkonnostnej i finančnej stránke. Ak chcete trocha viac, nemáte nad čím váhať.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Perfektne vyladený podvozok, ktorý dokáže potešiť.

Čo nám chýbalo

  • Možnosť úplne deaktivovať stabilizačný systém.

Čo nás prekvapilo

  • Perfektný balík vlastností, na ktorom sa ťažko hľadajú chyby

Cupra Leon 1,5 eTSI 150 Mild-hybrid 7-DSG

Cena (základ/test)                                          26 630/35 006 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

Prepĺňaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 110 kW (110 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 113 g/km.

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 8,7 s, vmax = 214 km/h, spotreba WLTP/test 6,0/6,1 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 4x
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,0
  • Batožinový priestor: 380 dm3

 

Cupra Leon s financovaním cez CUPRA Financial Services

Štýlový Cupra Leon s výhodným financovaním CUPRA FLEXI s akontáciou už od 10%.
Dĺžka splácania od 2 do 5 rokov.

Model: CUPRA Leon 1.5 eTSI 150 Mild-hybrid 7DSG

Cena testovaného vozidla: 35.006 €
Typ financovania: CUPRA FLEXI (3 možnosti ukončenia financovania)
Akontácia: 30% (10.502 €)
Výška úveru: 24.504 €
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Posledná navýšená splátka: 17.031€
Značkové CUPRA poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Výška mesačnej splátky: 410€ vrátane poistenia*

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej
sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. CUPRA nájdete na stránkach
koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. CUPRA .

Vypočítajte si Vašu splátku

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov