Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Nové stroje pre 24-hodinovku v Le Mans

Podujatie 24-hodín v Le Mans sú prestížne preteky, na ktoré sa automobilky snažia priviezť tie najlepšie technológie. Pre tohtoročnú 24-hodinovku predstavilo svojho nového zástupcu Audi, Porsche aj Toyota.

Audi prichádza s vynoveným prototypom R18, ktorý už získal niekoľko ocenení. Automobilka do tejto triedy vozidiel prináša najnovšie technologické prvky, ako napríklad Matrix LED svetlomety s laserovým diaľkovým svetlom.

Digitálne spätné zrkadlá premietajú svoj obraz na novú obrazovku s technológiou AMOLED. Pohotovostná hmotnosť je len 875 kg. Kapacita palivovej nádrže má objem 49,9 l. Automobil stojí na 18-palcových diskoch s pneumatikami Michelin.

Audi R18 Audi R18

Prototyp poháňa vidlicový vznetový šesťvalec so zdvihovým objemom 4,0 litra. Maximálny výkon je podľa Audi viac ako 378 kW (514 k) a krútiaci moment viac ako 850 Nm. Hybridný systém ponúka pri pretekoch dodatočný výkon 300 kW (402 k).

Ukladanie energie zabezpečuje nová generácia lítium-iónových akumulátorov. Motor je spojený so 6-stupňovou sekvenčnou prevodovkou, ktorá prenáša krútiaci moment na zadnú nápravu cez samosvorný diferenciál.

Audi R18 Audi R18

Porsche už v priebehu zimy predstavilo vidlicový štvorvalec, ktorý bude poháňať 919 Hybrid. Novinka po prvýkrát využíva 3 rôzne aerodynamické balíky, ktoré sú povolené predpismi WEC. Technici tiež vylepšili systém rekuperácie energie.

Nová predná náprava umožňuje lepšie nastavenie podvozka. Vidlicový štvorvalec s rozovretím valcov 90 ° produkuje viac ako 372 kW (500 k). Podľa najnovších obmedzení spotreby paliva je však jeho výkon obmedzený na hodnotu nižšiu ako 372 kW (500 k).

Porsche 919 Hybrid Porsche 919 Hybrid

Turbodúchadlo je spojené s elektrickým generátorom. Ten spolu so systémom KERS produkuje energiu, ktorá sa ukladá do nových lítium-iónových akumulátorov. V prípade potreby má vodič k dispozícii z elektrického systému viac ako 298 kW (400 k).

Motor tvorí nosnú konštrukciu a je spojený so 7-stupňovou sekvenčnou prevodovkou. Tú technici voči minulému roku nemenili. Elektrický systém je obdobný, ako v prípade konceptu Mission E.

Toyota TS050 Hybrid Toyota TS050 Hybrid

Ďalšou novinkou je Toyota TS050 Hybrid, ktorá je podľa slov zástupcov automobilky úplne nová. Vidlicový 6-valec má preplňovanie twin-turbo a maximálny výkon 372 kW (500 k). Obdobný výkon ponúka tiež hybridná sústava.

Kombinovaný celkový výkon je 736 kW (1 000 k). Palivová nádrž je voči Audi väčšia, kapacita je až 62,5 l. Karbónový monokok ponúka vysokú tuhosť, pevnosť a nízku pohotovostnú hmotnosť.

MM, Audi, Porsche, Toyota

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov