Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Maybach odolá aj výbušninám

Mercedes-Maybach S 600 Guard s najvyššou triedou ochrany na svete.

Pancierová verzia Mercedes-Maybach s triedou balistickej ochrany VR10 spĺňa doposiaľ nedosiahnutý, najvyšší stupeň ochrany pre civilné vozidlá. Karoséria rovnako ako sklá musia pritom odolať ostreľovaniu zo zbrane so zodpovedajúcou muníciou s tvrdým oceľovým jadrom. Model Mercedes-Maybach S 600 Guard je na čele luxusnej triedy aj v odolnosti proti výbušninám podľa smernice ERV 2010. Novým rekordom podčiarkuje Mercedes-Maybach svoje exkluzívne postavenie vlajkovej lode Mercedes-Benz aj v ochrane osôb.

mb guard 2jpg    mb guard 1

Dokonalosť Triedy S Mercedes-Benz sa snúbi s exkluzívnosťou značky Maybach. S dĺžkou 5 453 milimetrov a rázvorom 3 365 milimetrov narástla vlajková loď modelovej palety Mercedes-Benz v oboch rozmeroch o 20 centimetrovx v porovnaní so sedanom Triedy S s dlhým rázvorom. Cestujúci sediaci vzadu profitujú z tohto zväčšenia priestoru rovnako ako zo sériovej výbavy s riaditeľskými sedadlami vľavo a vpravo, ako aj z ďalších exkluzívnych detailov ako inovatívne zosilňovanie hlasu.

Pohodlne aj s ochranou

Hlavy štátov a vysokí funkcionári doposiaľ nikdy nejazdili tak pohodlne a súčasne s tak dobrou ochranou ako v novej Triede S 600 Guard Mercedes-Maybach. Pancierová verzia vlajkovej lode z dielne Mercedes-Benz spĺňa v ochrane proti ostreľovaniu a útokom s výbušninou najvyššie triedy ochrany dostupné pre civilné vozidlá a súčasne poskytuje neprekonaný komfort priestoru, pruženia a výbavy. Zadné sedadlá, teraz posunuté viac dozadu, ponúkajú vyšší komfort odstupu.

Súčasťou koncepcie ochrany je, aby pancierovú verziu Maybachu bolo možné odlíšiť od sériovej až pri veľmi pozornom zadívaní sa. Okrem toho rad prvkov mimoriadnej technickej výbavy zabezpečuje, že Trieda S Maybach ostane počas útoku a aj po ňom mobilná a dokáže tak opustiť zónu nebezpečenstva.

Nový model Mercedes-Maybach S 600 Guard má všetky oficiálne certifikácie Balistického úradu v Ulme; prvý raz spĺňa požiadavky triedy ochrany VR10 podľa smernice BRV 2009 znenie 2 (Bullet Resistant Vehicles). Karoséria a sklá musia pritom odolať ostreľovaniu zo zbrane so zodpovedajúcou muníciou s tvrdým oceľovým jadrom. Ochranu pred útokmi s výbušninou dokumentuje splnenie normy ERV 2010 (Explosive Resistant Vehicles, vozidlá odolné výbuchu), ktorej skúšobné kritériá nie sú voľne dostupné. Aj akceptácia zo strany Spolkového kriminálneho úradu (BKA) bola bez obmedzenia.

Princíp Guard: premyslená integrácia všetkých ochranných prvkov

Na základe mnohoročných skúseností značky Mercedes-Benz vo výrobe pancierových vozidiel bol pancier Triedy S 600 Guard Mercedes-Maybach skoncipovaný podľa princípu integrovanej špeciálnej ochrany. Má nasledujúce hlavné výhody:
• Najvyššiu pevnosť a vlastnú stabilitu vďaka cielenej základnej štruktúre, integrovanej v procese výroby holej karosérie.
• Zachovanie sériového komfortu vďaka premyslenej integrácii všetkých ochranných prvkov.
Už počas fázy výroby holej karosérie sa do dutín medzi štruktúrou holej karosérie a vonkajším plášťom integrujú ochranné prvky zo špeciálnej ocele. Ochranu vozidla dopĺňajú špeciálne komponenty z aramidu a PE. Na mimoriadne kritických miestach, ako sú napríklad škáry a prechody materiálov, zabezpečujú inteligentné systémy prekrytia komplexnú balistickú ochranu.

Sklá sú pevnou a podstatnou súčasťou ochranných zariadení, voľbe materiálu a hrúbky sa venovala príslušná pozornosť. Sklá sú na vnútornej strane pokryté vrstvou polykarbonátu proti črepinám a vďaka štruktúre svojich vrstiev majú vynikajúce optické vlastnosti.

Súčinnosťou všetkých komponentov vzniká pre cestujúcich vysokoúčinný ochranný priestor, ktorý okrem balistickej ochrany zahŕňa aj komplexnú ochranu proti výbušninám. V prípade výbuchu nálože vedľa vozidla sú cestujúci chránení pancierom rovnako účinne ako v prípade útoku výbušninou pod vozidlom: Nový druh pancierového dna, ktorý sa osvedčil už v Triede S, úplne kryje podlahu vozidla pod bezpečnostným rámom priestoru pre cestujúcich, čo je v tomto segmente civilných pancierových vozidiel ešte stále jedinečné.

Pancierovanie z výrobného závodu

Program Mercedes-Benz Guard aktuálne zahŕňa okrem nového modelu Mercedes-Maybach S 600 aj vozidlá Triedy S a Triedy G, ako aj modely GLE. Pancierovými vozidlami v šiestich konštrukčných radoch ponúka Mercedes-Benz najkomplexnejší pancierový program zo všetkých originálnych výrobcov. Pre vozidlá rodiny Guard platí v plnom rozsahu záruka výrobcu rovnako ako v prípade sériových vozidiel. Pre modely Guard sú okrem toho na celom svete k dispozícii všetky servisy Mercedes-Benz na servisné, údržbové alebo prípadné opravárske práce.
• Mercedes-Benz G 500 Guard: G 500 Guard sa dodáva s 5,5-litrovým motorom V8 a s ochranou najvyššieho stupňa triedy odolnosti VR7 (podľa BRV 2009).
• Mercedes-Benz GLE Guard: dodáva sa ako GLE 350 d 4MATIC a ako GLE 500 4MATIC. GLE Guard ako pancierové vozidlo spĺňa všetky požiadavky tried odolnosti VR4 alebo VR6 (podľa BRV 2009) a ERV 2010.
• Mercedes-Benz Trieda S Guard: dodáva sa ako osemvalec (S 500 dlhá verzia) a ako dvanásťvalec (S 600 dlhá verzia). V roku 2014 uvedené pancierové vyhotovenie novej Triedy S bolo ako prvé vozidlo v plnom rozsahu certifikované pre balistickú ochranu najvyššieho stupňa triedy odolnosti VR9 (podľa BRV 2009, znenie 2). V ochrane pred útokmi výbušninami dokázala Trieda S svoju výkonnosť splnením požiadaviek ERV 2010 (strecha, podlaha, bok) a požiadaviek Spolkového kriminálneho úradu (BKA ).

Dlhoročné skúsenosti

Mercedes-Benz vyrába pancierové vozidlá už viac ako 85 rokov. Už v prípade typu Nürburg 460 z roku 1928 Daimler-Benz ako prvá spoločnosť začala vybavovať sedany už vo výrobnom závode špeciálnymi ochrannými prvkami, ktoré účinne chránili svojich cestujúcich proti následkom ostreľovania a útokov s výbušninami. Mercedes-Benz vyvinula pancierové varianty aj z nasledujúcich vozidiel vyššej triedy a reprezentačných vozidiel ako „Veľký Mercedes“ typ 770 a typ 500. Pancierový „Veľký Mercedes“ si japonský cisár Hirohito osobne vybral pre seba ako vozidlo primerané svojmu postaveniu – toto v roku 1935 expedované vozidlo si dnes možno pozrieť v Múzeu Mercedes-Benz v Untertürkheime.

Mnohí politici a mnohé hlavy štátov nasledovali príklad cisára a dôverovali bezpečnosti pancierových vozidiel značky Mercedes-Benz. Od roku 1965 ponúkla spoločnosť mnohé pancierové modely. Okrem legendárneho Mercedes-Benz 600 ako sedan a sedan Pullman medzi ne patrili v 70. a 80. rokoch 20. storočia modely 280 SEL 3.5 a modely V8 Triedy S , 350 SE/SEL a 450 SE/SEL, ako aj 380 SE/SEL až 560 SEL. Od roku 1979 vyrába Mercedes-Benz aj modely G s ochrannými zariadeniami.

MB (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov