Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Toto sú najhoršie a najlepšie elektromobily na ťahanie vozíka

Pomerne často sa mi stáva, že ma pri testovaní zastavia remeselníci a pýtajú sa na elektromobily. Nie jedného z nich zaujíma hmotnosť brzdeného prívesného vozíka.

Asi všetci si všímame, že  trh s elektromobilmi rastie raketovým tempom. Jednoducho na nás tlačia viac, ako je zdravé. Preto pre mnohých ľudí, potenciálnych zákazníkov, bude dóležité okrem nákupnej ceny, dojazdu, rýchlosti nabíjania dôležitá hmotnosť brzdeného prívesného vozíka.

Vedeli ste že na niektoré elektromobily nemôžete namontovať ťažné zariadenie? Patria sem napríklad Dacia Spring, Peugeot e-208, Opel Mokka-e, Fiat 500 e, Nissan Leaf či dokonca Volkswagen ID.3 no ID.4 na rovnakej platforme ťahať môže. Tiež sem patrí aj Citroën ë-C4.

Vedeli ste, že ťažné zariadenie môžete namontovať na autá, ako sú napr. Ford Mustang Mach-E, BMW iX3, Jaguar I-Pace a dokonca aj na luxusný Mercedes EQS? Problémom je to, že maximálna hmotnosť je vždy 750 kg, čo je teda hodnota, s ktorou sa nedá chváliť. Aj niektoré menšie dodávky sú na tom podobne, napr. Opel Combo-e.

Listáreň: Ťahanie auta

Ak chcete ťahať niečo ťažšie, musíte hľadať ďalej a drahšie. Volkswagen ID.4 utiahne 1 tonu, Škoda Enyaq IV vo vrcholnej verzii si zvláda 1,4-tonový príves. Hyundai Ioniq 5 ide ďalej a vo strednej výkonovej verzii s pohonom zadnej nápravy zvláda 1 600 kg. Audi e-tron alebo Mercedes EQC, umožnia ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 1 800 kg. Rekordérom je zatiaľ BMW iX, ktoré v pohode zvláda 2 100 kg. Samostatnou kastou je ešte stále aktuálne predávaná generácia Kia e-Niro.  Môže mať ťažné, ale nie na ťahanie, ale povedzme ako nosič na bicykle.

Treba však rátať s tým, že raketovo rastie spotreba a klesá dojazd, takže na odťahový biznis nebude ani jedno vhodné.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov