Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Caddy – Dôraz na praktickosť

Volkswagen Caddy je po novom takmer ako Golf. Ibaže väčší, praktickejší a v ponuke výrobcu pravdepodobne nahradí iný obľúbený model.

Nie je žiadnou novinkou, že éra obľúbenosti rodinných MPV sa nateraz končí a viacerí výrobcovia už nerátajú s príchodom nových generácii áut v tejto karosárskej verzii. Výnimkou nie je ani Volkswagen a jeho v minulosti úspešný model Sharan. Praktický van, ktorý ponúkal množstvo priestoru a odviezol aj sedemčlennú posádku, však nezostáva úplne bez nástupcu. Volkswagen Caddy sa totiž v novej generácii omnoho viac približuje k viacpočetným rodinám.

Elegancia v rámci možností

Štvrtá generácia modelu Caddy stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako ikonický Golf a aj z dizajnového hľadiska majú mnoho spoločného. Mne osobne sa páči najmä vkusné spracovanie prednej masky s mierne agresívnym pohľadom a zaujímavo štruktúrovanou spodnou časťou nárazníka. Hmlovky sa v novej generácii presunuli do hlavných svetlometov, ktoré tiež patria k dominantným prvkom optiky celého auta. Pýšia sa Full LED technológiou, no ani v najvyššej výbave nedisponujú schopnosťou vyrezávať okolité objekty. Dodávkový tvar karosérie síce neponúka veľa možností na skrášlenie, no napriek tomu pôsobí nové Caddy výrazne modernejším dojmom. Zaiste k tomu prispieva zaujímavá grafika zadných LED svetiel a testovaný kus zdobili aj 17-palcové disky kolies.

Tvrdé plasty neprekážajú 

Skôr, ako sa dostanem k zhodnoteniu kvality interiéru, musím pripomenúť, že k nám na test dorazil Volkswagen Caddy v najvyššej výbave Style s množstvom ďalších príplatkových prvkov. Vo vnútri práve vďaka nim absentoval pocit, že ešte stále ide v prvom rade o úžitkový automobil. Iste, treba si zvyknúť na všadeprítomné tvrdé plasty, no kvalitne spracované, pekne lícujúce a bez otravných pazvukov. Ak navyše sedíte v príplatkových sedadlách ErgoComfort a užívate si špičkovú grafiku dvojice rozmerných displejov, tak na mäkčených plastoch až tak nezáleží. Množstvu dotykových plôch pri používaní neprekážajú ani rukavice, čo je vzhľadom na charakter auta podstatné. Za seba oceňujem tiež úložný priestor nad prednými sedadlami, čo považujem za praktickejšie (a aj lacnejšie) riešenie v porovnaní s panoramatickým strešným oknom. Praktickosť má hrať v rodinnej dodávke prím a Caddy nie je výnimkou. Trojica zadných sedadiel sklápajúcich sa v pomere 60:40 s úchytmi ISOFIX môže byť doplnená o ďalšie dve sedadlá v treťom rade, ktoré si takisto rozumejú s detskou sedačkou. Pasažieri majú vzadu k dispozícii dva USB porty, avšak dokonalému využitiu bráni pomerne masívny stredový tunel. Bočné posuvné dvere sa za príplatok dokážu automaticky dovrieť, čo by pri menších deťoch mohla byť veľká výhoda. Za nevýhodu by sa naopak dala označiť nemožnosť akéhokoľvek otvorenia zadných okien.

Listové perá sú minulosťou

Volkswagen medzigeneračne pristúpil k viacerým zmenám, avšak jedna z nich je z používateľského pohľadu zásadná. Vzadu sa totiž nachádza pevná náprava na pozdĺžnych ramenách s panhardskou žrďou a listové pružiny Volkswagen vymenil za vinuté. Výsledkom je väčší a lepšie tvarovaný batožinový priestor, avšak Caddy utrpelo na nosnosti.

Do štvrtej generácie môžete naložiť 375 až 538 kilogramov, v závislosti od verzie. Pre potreby rodiny dostačujúce, no robotníci a podnikatelia budú mať zrejme iný názor. Veď minulá generácia uniesla až 800 kíl nákladu. V súvislosti s nákladným priestorom musím pochváliť LED osvetlenie, aj keď je za príplatok 40 eur. Z pohľadu jazdných vlastností má byť nová zadná náprava krokom vpred. Na nerovnostiach v zákrute odskočí len nepatrne a aj to iba v prípade, že je kufor prázdny. Pod záťažou sa Caddy správa omnoho lepšie, čo najviac cítiť na práci tlmičov a akustike v interiéri. I v tomto smere sa nový Volkswagen Caddy tlačí medzi osobné autá a akoby dával čoraz viac zabudnúť na svoj úžitkový rodokmeň.

Jasná voľba pohonu

Testovaný Volkswagen Caddy poháňal naftový štvorvalec 2,0 TDI. Je to zároveň jediný diesel v ponuke, ktorý môžete mať vo viacerých výkonnostných variantoch. Najslabší má výkon 55, stredný 75 a najvyšší 90 kilowattov. Ak chcete mať 7-stupňovú automatickú prevodovku DSG, musíte siahnuť po najsilnejšej verzii. Po tej by som osobne siahol tak či onak. Najslabšiu verziu dvojlitrového štvorvalca dávam bokom hneď na začiatku, pretože relatívne veľké rodinné auto s výkonom smiešnych 55 kW je v dnešnej dobe a premávke viac trápením než jazdením. Stredná výkonová verzia by mohla byť vhodná pre nenáročných klientov, ktorí väčšinu času nepotrebujú prevážať ťažký náklad a aj na diaľnici jazdia mimoriadne pokojným tempom, pričom im neprekáža podraďovanie v ostrejších stúpaniach. Pokiaľ má nový Volkswagen Caddy naplno slúžiť svojmu účelu, tak potrebuje dostatočný výkon motora a ten dostanete až kúpou 90-kilowattovej verzie. Tu sa už môžeme reálne baviť aj o predbiehaní či dynamickejšej jazde. A hoci by som si v modeli Caddy vedel predstaviť ešte výkonnejšie pohonné jednotky, tak kompenzáciou je mi veľmi slušná spotreba paliva. Ja som sa počas týždňového testu dlhodobo držal pod šiestimi litrami. Samotnému motoru ani jeho spolupráci s automatom nemám inak čo vytknúť. Dokonca by som mohol pochváliť jeho odhlučnenie smerom do kabíny i celkový akustický prejav. Za mňa teda jasná voľba.

Lacné to nebude

Na záver testu musím skonštatovať, že sa mi nový Volkswagen Caddy páčil po všetkých stránkach. Ak by som potreboval rodinné auto (prípadne mal viac ako 3 deti), tak by som o tejto novinke určite uvažoval ako o horúcom kandidátovi. Intenzívne by som o ňom premýšľal aj ako podnikateľ prahnúci po praktickom pracantovi či cestovateľ s množstvom batožiny, bicyklom a pod. Avšak asi len do momentu, keď by som sa dostal k cene. Za 18 620 eur totiž dostanem len úplný základ. Ak by som chcel výkonnejší motor a rozumnú výbavu, tak si musím pripraviť takmer 30-tisíc. No a o testovanom kúsku v „plnej paľbe“ ani nehovorím. Za ten si Volkswagen pýta vyše 42-tisíc eur, čo je podľa môjho názoru prehnané. Posúďte radšej sami…

Čo treba uznať

  • Dobré jazdné vlastnosti a množstvo priestoru.

Čo nám chýbalo

  • Predné svetlá s funkciou vyrezávania okolitých objektov.

Čo nás prekvapilo

  • Vysoká obstarávacia cena.

Volkswagen Caddy 2,0 TDI 122 k 7DSG Style

  • Cena (základ / test) 18 620 / 42 096
  • Záruka 3 roky alebo 90 000 km

Motor

  • preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 90 kW (122 k) pri 2 750 – 4 400 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 600 – 2 500 ot.min-1. Emisie CO2 134 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 11,2 s, vmax= =186 km/h, spotreba podľa WLTP výrobca/test 5,1 / 5,9 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10
  • Batožinový priestor: 1 213 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov