Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


PIAGGIO Medley 125i ABS S – Dva v jednom

Piaggio Medley S spája výhody kompaktného mestského skútra so skútrom s veľkými kolesami.

Na pohon slúži nový motor z rodiny i-get, kvapalinou chladený jednovalec so štvorventilovou technikou a systémom vypínania na križovatkách. Ten pri reštarte motora funguje rýchlo a hladko, takže som nemal žiadne nutkanie ho vypínať. Mimochodom, systém nevypína motor okamžite po zastavení, ale 1 – 5 sekúnd potom, v závislosti od rôznych parametrov. Výkonovo sa motor posunul z pôvodných 9 na 11 kW, čo je na hranici toho, čo umožňujú zákony, aby ste na tomto skútri mohli jazdiť s vodičákom skupiny B. A keďže aj hmotnosť je iba 144 kg, ten výkon sa aj subjektívne prejavuje citeľne. Najmä pri odpichoch z križovatky a v typicky mestských rýchlostiach, z ktorých je akcelerácia veľmi slušná. Navyše spomínaný výkon oceníte a využijete o to viac, že Medley je svojimi rozmermi ešte kompaktný, takže sa s ním poľahky vpichnete medzi autá, v zápchach sa s ním poľahky poprepletáte medzi autami dopredu… Rovnako ten výkon využijete o to viac, že Medley jazdí na veľkých, vpredu na 16-, vzadu na 14-palcových kolesách, a tiež o to viac, že samotný podvozok je naladený športovo. Športovo, ale nie otravne. Nerovnosti z vás totiž nevytrasú dušu a nebúchajú do riadidiel ani do rámu. Skrátka s Piaggio Medley 125 S vám mestská premávka nepríde ani taká hustá a ani taká spomalená ako v skutočnosti je. Zaujímavosťou je trakčná kontrola, ktorú oceníte za mokra, najmä na priechodoch pre chodcov, ktoré za mokra kĺžu ako čistý ľad. Dynamickej jazde zodpovedajú aj výkonné brzdy so systémom ABS na oboch kolesách. Mimochodom, predný kotúč má priemer až 260 mm a tvarovaný obvod pre lepší odvod tepla, brzdová čeľusť má dva piestiky a prenikavú zlatú farbu. Aby toho nebolo málo, aj vzadu je až 240-milimetrový kotúč a dvojpiestiková čeľusť s identickou zlatou farbou. Keď už som pri farbe, verziu S charakterizuje červená farba na niekoľkých detailoch. V prvom rade na „kravate“ prednej kapotáži, na prešití poťahu sedadla, pod dvierkami príručného úložného priestoru, na zadných pružinách, na písmenách ABS a S v označení modelu, ale aj na diskoch kolies v podobe dvoch červených pásikov.

Všetko so sebou

Sedadlo je vo výške 799 mm a v spojení s plošinami pre nohy, ktoré sú v príslušnej časti zúžené nemajú problém dočiahnuť na zem ani ženy nižšieho vzrastu. Ja osobne veľmi dobre hodnotím sedadlo jazdca, pretože má tvar akéhosi lavórika či sedla, takže sa z neho nešmýkate dopredu. Spomínané plošiny sú pritom široké, v prednej časti tvarované tak, aby vytvorili čo najviac miesta na chodidlá a teda, aby ste kolená mali skrčené prirodzene. Riadidlá sú relatívne úzke, čo oceníte pri jazde medzi autami. Osobne som ocenil vysoký a relatívne široký plexištít, ktorý odkláňal najväčší nápor vetra od hlavy, a teda aj najväčší nával čiastočiek prachu od tváre a očí. Palivová nádrž je pod nohami, čo umožnilo konštruktérom vytvoriť pod sedadlami veľký odkladací priestor. Ten pojme dve helmy, čo pri skútroch s veľkými kolesami rozhodne nie je samozrejmé.

Nádrž je pod nohami, no nijako neobmedzuje priestor na nohy.

Napriek tomu nádrž ani v najmenšom neobmedzuje priestor pre nohy. V prednej kapotáži je príručný odkladací priestor s USB konektorom a nad dvierkami je háčik na tašku. Nie je to obyčajný háčik, ale má tvar karabínky, takže vám zavesenú tašku za jazdy v žiadnom prípade nestratíte. A keby vám schránka pod sedadlom, príručná schránka ani háčik nestačili, môžete si dokúpiť horný kufor – Top Case. Ten je do 31. júla v akcii zadarmo. Dodávam, že schránka pod sedadlami sa otvára elektricky a veľmi komfortné je sedadlo aj pre spolujazdca, kolená však má už výraznejšie skrčené, než jazdec.

V kontakte

Prístrojový štít využíva LCD displej s dobrou čitateľnosťou, slnko zo „správneho“ uhla však dokáže čitateľnosť údajov poriadne skomplikovať. Verzia S má štandardne aj systém Piaggio MIA, ktorý umožňuje spárovať váš smartfón so skútrom, prípadne intercomom vo vašej prilbe a ponúka aj funkciu Follow me home (predĺžené svietenie po odstavení skútra), Bike finder (lokalizácia skútra), či otváranie podsedlového kufra na diaľku cez smartfón. Trochu ma mrzelo, že Medley ani vo verzii S nemá bezkľúčové ovládanie. O to viac, že testovaný exemplár mal na môj vkus menej precízny a surový chod spínacej skrinky.

Čo treba uznať

  • Veľké kolesá, silné brzdy.

Čo nám chýbalo

  • Bezkľúčový systém.

Čo nás prekvapilo

  • Veľký podsedlový odkladací priestor.

Test: VESPA Primavera 125i-Get ABS 75 Anniversary – Blahoželáme!

Piaggio Medley 125 S

Cena (základ/test)                                                         3 599/3 599 €

Záruka                                                                                2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Kvapalinou chladený jednovalec/4V, zdvihový objem valcov 125 cm3, max. výkon 11 kW (15 k) pri 8 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 12 Nm pri 6 500 ot.min-1. Emisie CO2 59 g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 144 kg, vmax= ~99 km/h, spotreba výrobca/test 2,4/2,5 l/100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov