Volvo C40 Recharge – Potvrdzuje ambície automobilky
Volvo C40 Recharge je druhé čisto elektrické Volvo, avšak prvé vyvinuté ako čisto elektrické.
Volvo chce, aby už v roku 2025 predstavovali čisto elektrické autá 50 % jeho globálneho predaja a zvyšných 50 % by malo mať hybridný pohon. Do roku 2030 by potom mali mať všetky vozidlá Volvo čisto elektrický pohon. Popri nulovom počte úmrtí v automobiloch Volvo si totiž táto švédska automobilka dala za svoj cieľ aj to, že jej autá budú mať nulové emisie. C40 Recharge je po modeli XC40 Recharge druhým čisto elektrickým autom Volvo a potvrdením spomínaných ambícií. Zároveň je prvým modelom značky vyvinutým od základov ako čisto elektrické vozidlo, nie ako verzia z modelu so spaľovacím motorom. V najbližších rokoch Volvo v rámci stratégie nulových emisií uvedie niekoľko ďalších čisto elektrických modelov.
C40 Recharge má všetky benefity SUV, avšak pri nižšej karosérii. Auto je postavené na podlahovej platforme CMA, ktorá je optimalizovaná pre stavbu elektromobilov. Strmo sa zvažujúca strecha plus negatívne skosené zadné čelo a výrazný spojler dodávajú autu dynamický náboj. Predná časť zasa naznačuje akú budú mať tvár nové elektrické autá Volvo. Zaujímavosťou sú svetlomety s technológiou pixelov. Budú ich mať aj ďalšie elektrické modely Volvo. Vyšší posed – vraj ho zákazníci Volvo uprednostňujú – spolu s relatívne tenkými A-stĺpikmi zabezpečuje výborný výhľad z auta. V zmysle stratégie „environmentálneho priateľstva“ je C40 Recharge prvým modelom značky, ktorý je úplne bez kože. Infotainment je vyvinutý v spolupráci s Google a je založený na operačnom systéme Android. Zákazníci teda dostanú užívateľsky intuitívne rozhranie s podporou všetkých aplikácií Google ako sú napríklad Google Maps, Google Assistant či Google Play Store. Samozrejmosťou je pravidelná on-line aktualizácia softvéru auta vždy, keď automobilka uvoľní nejakú aktualizáciu.
O pohon sa starajú dva elektromotory – jeden na prednej, jeden na zadnej náprave – napájané zo 78 kilowatthodinového akumulátora na podlahe auta. Na 80 percent kapacity sa dokáže nabiť za zhruba 40 minút. Akčný rádius na jedno nabitie je zhruba 420 km. Práve aj tento dojazd môže v budúcnosti aktualizácia softvéru predĺžiť.
Model C40 Recharge naznačuje budúcnosť automobilky aj spôsobom predaja, bude sa totiž predávať výhradne online s balíkom starostlivosti. Volvo už dávnejšie avizovalo, žeby chcelo svoje autá predávať online. Priznám sa, mne sa táto myšlienka nepáči, podľa mňa auto nie je rýchloobrátkový tovar a jeho kúpu si treba riadne rozmyslieť a k správnemu výberu je potrebná fundovaná pomoc predajcov. Navyše predajcovia sú tí, ktorí môžu a aj by mali majiteľovi vysvetliť komplikované funkcie auta. Pre uľahčenie výberu je C40 Recharge prísne nakonfigurované na niekoľko verzií. V rámci balíka starostlivosti dostáva zákazník okrem iného cestnú asistenčnú službu, poistenie aj možnosť domácej nabíjacej stanice.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov