Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Hyundai Bayon – Nový crossover v segmente B-SUV

Hyundai Bayon je vytvorený špeciálne pre Európu a tomu je podriadený dizajn, výbava, výber materiálov, kvalita spracovania aj jazdné vlastnosti.

Bayon mieri do segmentu SUV, resp. crossoverov, ktoré zažívajú neutíchajúci rast a aj v rámci neho do segmentu kompaktných SUV. Vonkajšie rozmery vozidla sú: dĺžka – 4 180 mm, šírka – 1 775 mm, výška – 1 490 až 1 500 mm (podľa veľkosti kolies) a rázvor osí náprav je 2 580 mm. Mimochodom, so 17-palcovými kolesami má Bayon svetlú výšku 183 mm, čo je viac ako má väčšina konkurentov v segmente B-SUV. Karoséria sa vyznačuje triezvymi proporciami, avšak s výraznými grafickými prvkami, z ktorých viacero môžeme priradiť k novej dizajnovej identite značky Hyundai – Sensuous Sportiness (Zmyselná športovosť).  Charakteristickým znakom sú svetlá so šípovitým tvarom vpredu aj vzadu. Vpredu sa na spodnej časti otvára široká mriežka chladiča, čo vytvára stabilný postoj. Trojdielne hlavné svetlomety spojené s otvormi na vstup vzduchu vytvárajú výnimočný vzhľad a architektúru. Horizontálny pás na vstup vzduchu a denné svetlomety vytvárajú širokú a nízko umiestnenú ochrannú

lištu, vďaka čomu potvrdzuje príslušnosť k identite SUV. Zadné svetlá spája horizontálna linka. K dispozícii bude 9 farieb exteriéru, vrátane uvádzacej zelenej farby Mangrove Green. K niektorým lakom sa na požiadanie bude dodávať čierna strecha Phantom Black. Na výber budú 15-, 16- a 17-palcové disky kolies.

Konektivita

Interiér Hyundaia Bayon je po vzore modelu i20 čistý a horizontálne línie umocňujú jeho šírku. Samozrejmosťou je rozsiahla konektivita vrátane 10,25-palcovej digitálnej prístrojovej dosky a 10,25-palcovej stredovej obrazovky AVN alebo 8-palcovej obrazovky Display Audio. Nechýba náladové LED osvetlenie zabudované do priestoru nôh predných pasažierov, dverí a predných kľučiek ako aj do odkladacieho priestoru v stredovej konzole. Dva USB konektory pre predných pasažierov a jeden pre zadných znamenajú, že naraz možno nabíjať až tri zariadenia. Jeden z predných konektorov umožňuje aj prenos dát, takže posádka si môže prepojiť telefón s infotainmentom vozidla. Balík dopĺňa prémiový audiosystém Bose. Vyzdvihnúť musím najmodernejšiu verziu systému Hyundai Bluelink, vďaka ktorému budú užívatelia ťažiť zo špičkových služieb Connected Car Services. Nové prvky Bluelink obsahujú online navigáciu a nové užívateľské profily. Novinku tejto generácie služieb Bluelink predstavuje zabudovaný kalendár. To znamená, že vodiči si môžu na obrazovke infotainmentu vozidla zrkadliť svoj kalendár Google alebo Apple. Ak schôdzka v kalendári obsahuje aj adresu, možno ju presunúť priamo do navigácie. Aplikácia Bluelink zároveň umožňuje kontrolovať polohu vozidla, na diaľku ho odomknúť či zamknúť a preveriť stav vozidla ako aj požadovanú údržbu alebo stav paliva. Výber tlmených farieb a obkladov s drobnými a jemnými doplnkami vytvára pokojnú atmosféru, ktorá pomáha vodičovi, aby sa plne sústredil na jazdu. Hyundai Bayon dostane štandardne čierny látkový interiér, na požiadanie sú k dispozícii dve farebné kombinácie. Samotný interiér poskytuje nadpriemerný priestor na predných aj zadných sedadlách a kufor má objem 411 dm3.

Bezpečnosť

Hyundai Bayon má rovnaké bezpečnostné prvky SmartSense ako väčšie SUV modely automobilky Hyundai. Väčšina z nich je súčasťou štandardnej výbavy. Spomeniem automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA), sledovanie jazdného pruhu (LFA), inteligentný tempomat využívajúci údaje z navigácie (NSCC), rozpoznávanie dopravných značiek obmedzujúcich povolenú rýchlosť (ISLA), automatické prepínanie diaľkových svetiel (HBA), systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA) s detekciou chodcov a cyklistov a s odbáčaním v križovatke, systém na sledovanie únavy vodiča (DAW), výstrahu na odídenie vozidla vpredu (LVDA), upozornenie na prítomnosť̌ cestujúcich na zadných sedadlách (ROA), monitorovanie mŕtveho uhla (BCW), asistent na monitorovanie mŕtveho uhla (BCA), asistent na predchádzanie kolíziám pri parkovaní cúvaním (PCA-R), asistent na upozornenie na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA), parkovací asistent (PA). Auto je schopné čiastočne autonómnej jazdy.

Hnacie agregáty

Hyundai Bayon prichádza so štyrmi motormi. Základom je 1,2-litrový atmosféricky plnený štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva vyladený na 62 kW (83 k). Tento agregát je spojený s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pre svoju jednoduchosť a cenu bude voľbou pre tých, ktorí žiadajú dlhú spoľahlivosť, životnosť a nízke servisné náklady. Nad ním je preplňovaný litrový trojvalec 1,0 T-GDi s výkonom 74 kW (100 k), ktorý je dostupný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou 6MT alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou robotizovanou prevodovkou 7DCT. Tento agregát je dostupný aj so 48-Voltovou mild hybridnou technológiou, ktorá na jednej stane zlepšuje reakcie motora na plyn a na strane druhej znižuje spotrebu. Aj v spojení s mild hybridnou technikou je dostupný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou aj sedemstupňovou DCT prevodovkou. V prípade manuálnej prevodovky je spojka ovládaná elektrohydraulicky. Podobnú prevodovku iMT už využíva Hyundai aj v modeloch i30. Vďaka prevodovke 6iMT vie Bayon plachtiť, keď vodič uvoľní plyn, ale nevyšliapne spojku ani nevyradí do neutrálu. Systém ponúka dokonca dve úrovne plachtenia: pri prvej sa motor odpojí od prevodovky, ale naďalej beží na voľnobeh, pri druhej sa aj úplne vypne a opätovne sa naštartuje sa v momente, keď vodič stlačí plynový pedál. Na vrchole ponuky stojí agregát 1,0 T-GDi 48V s výkonom 88 kW (120 k). Dostupný je s manuálnou prevodovkou 6iMT aj automatickou 7DCT.

Motor 1,0 T-GDi s technológiou 48 V aj bez nej ponúka tri jazdné režimy: Eco, Normal a Sport. Bayon je prvým SUV modelom automobilky Hyundai vybaveným automatickým medziplynom, prvkom bežne vyhradeným iba pre vysoko výkonné vozidlá. Stará sa o zosúladenie otáčok motora a výstupného hriadeľa prevodovky, čím umožňuje jemnejšie a športovejšie podraďovanie. Pre motor 1,0 T-GDi spojený s prevodovkou 7DCT bude dostupný vo všetkých jazdných režimoch a v športovom režime pre motor 1,0 T-GDi 48 V spojený s prevodovkou 6iMT. Technologickou zaujímavosťou motora 1,0 TGD-i je kontinuálne nastaviteľná dĺžka času otvorenia ventilov (CVVD), ktorá podľa aktuálnych jazdných podmienok upravuje dĺžku otvorenia a zatvorenia ventilov. Upravuje sa tak výkon motora a zároveň sa zlepšuje spotreba paliva. Výsledkom sú nižšie emisie a úspora paliva.

Nuž máme sa na čo tešiť. So záujmom budeme sledovať ako Slovenský importér značky nastaví cenu novinky.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov