Subaru BRZ: Nové kupé sa Európe vyhýba
Subaru BRZ je športové kupé, ktoré sa vyrába od roku 2012.
Japonská automobilka Subaru sa pochválila novou výrazne modernizovanou generáciou obľúbeného športového kupé BRZ. Európski priaznivci si však musia minimálne nejaký čas počkať a možno budú musieť kvôli tomu vycestovať až za hranice starého kontinentu.
A hoci sa v prípade tohto vozidla zatiaľ nepočíta s európskym trhom, rozhodne stojí za podrobnejšiu pozornosť. Nový je nielen design exteriéru, ale aj interiéru, pričom zvýšený bol aj výkon. Subaru BRZ je športové kupé, ktoré sa vyrába od roku 2012. Druhá generácia tohto športiaku sa najskôr objavila v niekoľkých upútavkách od automobilky z krajiny vychádzajúceho slnka, v závere minulého roka potom prebehla oficiálna premiéra. O slušný výkon športového kupé sa stará 2,4-litrový atmosférický motor Boxer s výkonom 170 kW pri 6000 otáčkach a krútiacom momente 249 newtonmetrov od 3700 otáčok.
Dynamické parametre zatiaľ zostávajú tajomstvom. Pretože je ale nový model BRZ výkonnejší než jeho predchodca a súčasne len o 7,7 kg ťažší (pozn. pohotovostná hmotnosť 1277 kg), dá sa určite predpokladať, že si povedie ešte o kúsok lepšie.Len pre zaujímavosť, BRZ z prvej generácie akcelerovalo z pokoja na stovku za 7,6 sekundy a pokračovať mohlo na maximálnu rýchlosť 226 km/h. Športiak zostáva automobilom so zadným náhonom a zákazník má na výber medzi manuálnou a automatickou prevodovkou, v oboch prípadoch so šiestimi rýchlostnými stupňami. Technický základ vychádza z prvého BRZ, napriek tomu sa Subaru podarilo čerstvý model v mnohých ohľadoch vylepšiť.
Zosilnené uloženie podvozku a pomocného rámu zvyšuje tuhosť prednej nápravy o 60 %, vďaka čomu sa vozidlo ešte lepšie ovláda a zatáča. Torzná tuhosť si polepšila o rovných 50 %, navyše má teraz kupé ťažisko ešte nižšie než jeho predchodca. Príliš sa nemenil ani podvozok, vozidlo aj naďalej využíva zavesenie MacPherson vpredu a prvok s dvojitými priečnymi ramenami vzadu. V závislosti na výbave môžete dostať17 alebo 18-palcové kolesá. Ostrejšiu jazdu môžete prispôsobiť úpravou stabilizačného systému VSC (Vehicle Stability Control), ktorý sa dá po novom nastaviť v piatich rôznych úrovniach alebo ho môžete úplne vypnúť.
Vzhľadovo sa novinka výrazne nezmenila. Zástupcovia zo Subaru tvrdia, že drobné úpravy majú vyzdvihnúť modernosť, agilitu a silu vozidla, pričom vybrané prvky karosérie sú aerodynamicky funkčné. Čo sa týka veľkosti, tak sa novinka od predchodcu odlišuje len nepatrne, takže nedošlo k žiadnym dramatickým zmenám. Nová generácia dokazuje, že Subaru chce nechať model so sedadlami typu 2+2 naďalej na väčšine trhov. Pomáha im v tom fakt, že je to najľahší model vo svojej kategórii na americkom trhu, kam smeruje najčastejšie. Druhé pokračovanie vozidla prináša menšie či väčšie zmeny a to svetlometov, masky, ale aj zadnej časti.
O slušný výkon športového kupé sa stará 2,4-litrový atmosférický motor Boxer s výkonom 170 kW
Modernizovaný bol tiež interiér, kde nájdete športové sedadlá, veľký ovládací displej, športový volant a podobne. V interiéri neunikne vašej pozornosti sedempalcový digitálny prístrojový štít, ktorého ústredným pilierom je stredový otáčkomer. Informácie vľavo od neho si potom môžete konfigurovať podľa vlastnej potreby a zobraziť si tam najrôznejšie dáta o jazde. Digitálnym budíkom sekunduje osempalcová obrazovka multimediálneho systému Subaru Starlink, ktorý podporuje služby Apple CarPlay a Android Auto. Výroba druhej generácie Subaru BRZ prebieha v japonskej prefektúre Gunma, do predaja sa ikonické športové kupé dostalo na jeseň minulého roku.
-jj-, text a foto: Subaru, Motorauthority, Designmag
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov