Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ford Focus 1,5 EcoBoost 150 k: Telom aj dušou!

Ford Focus jazdí fantasticky a vo výbave ST Line aj tak vyzerá.

Focus sa hneď od svojho vzniku v roku 1998 etabloval ako hatchback s top jazdnými vlastnosťami. A to sa každou generáciou stupňovalo. Aktuálna generácia by pokojne mohla vyučovať konkurentov. Voči vodičovi a posádke je nesmierne láskavý. Neotravuje ich hlukom, prenos rázov do karosérie tlmí s takou gráciou, akú nevidíte ani u prémiových značiek. Aj cez väčšie nerovnosti a výtlky ide ladne ako asi žiadne iné auto danej triedy. Pritom v zákrutách je neskutočne sebaistý a rýchly, evidentne aj vďaka extra dlhému rázvoru osí náprav. So správnym zaobchádzaním s volantom, plynom a brzdou je precízny ako chirurg. Na druhej strane, keď sa začnete hrať s volantom, plynom a brzdou, tak sa veľmi rád pridá. Skrátka jazdí skvelo. Platí to o obyčajnom Focuse, a o verzii vo výbave ST Line ešte viac. Tá má totiž športovejší podvozok. Ten však našťastie nijako neznižuje komfortné kvality Focusu.

Prvky výbavy ST Line dvíhajú aj optickú hodnotu auta na úroveň, ktorá je adekvátna jazdným vlastnostiam. Navyše dodávajú autu ten správny šmrnc. Za všetky spomeniem ostrejšie nárazníky, kryty prahov dverí, dvojitú koncovku výfuku a 18-palcové disky kolies. Vo Forde neopomenuli ani interiér. Športový volant s perforovanou kožou a červením prešívaním, hliníkové pedále, lišty na prahoch dverí a čierny strop… Ku skutočnému pocitu športovosti by dopomohli výraznejšie sedadlá. V skutočnosti ani tieto nie sú zlé, ale nie sú vyslovene športové. A ešte jedna poznámka: nepamätám si auto, v ktorom by som si tak dlho hľadal svoju pozíciu za volantom ako vo Focuse.

ST Line môžete mať 1,5- a 2,0-litrovým dieselom alebo 1,5-litrovým benzínovým motorom. My sme si ho v redakcii vyskúšali s motorom 1,5 EcoBoost so 110 kW. Ford sa chváli všeličím možným, ale to, že tento motor má tri valce, akosi nehlása v sprievode veľkých bubnov. A bežný motorista to ani nevníma. Aspoň nie podľa zvukového a výkonového prejavu. Pokiaľ ide o zvukový prejav, tak je trojvalcový charakter tak dokonale zamaskovaný, že ho nevnímate ani pri intenzívnej akcelerácii. Je až niekde v úzadí. Pokiaľ ide o výkonový prejav, je tam síce turbodiera, ale veľmi malá a po jej prekonaní je záťah energický, motor rád ide do otáčok – až po hranicu červeného poľa. Trojvalcový charakter však spoznáte podľa zotrvačníka. Je gigantický. Keby každé auto malo v pomere k svojmu objemu takýto zotrvačník, asi by sme čoskoro spotrebovali všetku železnú rudu Zeme. Pri preradení nadol aj nahor s autom nepekne hupne – buď ho pribrzdí, alebo ho ešte poženie dopredu. Musí byť taký veľký, aby tak geniálne maskoval vibrácie trojvalca. Radosť mi spôsoboval motor nielen svojím prejavom, ale aj spotrebou. Hodnotu 6,4 l/100 km som dosiahol nešetrným štýlom, pri troche rozvahy som však zvládol bez najmenších problémov jazdiť pod 6 l/100 km.

Focus vo výbave ST je pre tých, ktorí sa neuspokoja s tým, ako skvele jazdí ich auto, ale chcú, aby aj tak skvelo vyzeralo.

 

Čo treba uznať

  • Famózny podvozok, láskavý k posádke, razantný voči zákrutám.

Čo nám chýbalo

  • Azda len športovejšie sedadlá.

Čo nás prekvapilo

  • Motor má iba 3 valce.

 

Ford Focus Hatcback 1,5 EcoBoost 150 k 6°MT ST Line

Cena (základ/test)

  • 14 990/27 225 €

Záruka

  • 5 rokov alebo 120 000 km

 

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri 1 400 – 4 500 ot.min-1. Emisie CO2 133 – 154 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,8 s, vmax=210 km/h, spotreba vo WLTP/test 5,8 – 6,8/6,4 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 341 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov