Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


HYUNDAI i30 N Fastback Performance – Anjel či diabol? Oba v jednom!

Hyundai i30 Fastback N Performance. Ako môže byť niečo, čo je takéto krásne nebíčkovo modré, také zlostné?

Klame telom a farbou. Nebíčkovo modrá farba navodzuje pocit anjelského pokoja, jemný zadok si zasa pýta potľapkanie, prinajmenšom pohladenie. Ibaže skutočnosť je celkom iná. S týmto autom sa neradno zahrávať, neradno ho provokovať. Hyundai i30 Fastback N Performance je totiž zlostné a zúrivé. Na svoje okolie robí bu-bu-bu…

Nemusíte ísť paľbu, aby ste vzbudili záujem a rešpekt okolia.

Súhra motora a výfuku je úžasná. Výfuk má prakticky kompletný repertoár, aký len výfuk môže mať – chrachčí, kričí, duní, pľuje, praská, strieľa, buble. Je len na vás, do ktorej polohy ho posuniete. Pripomínam, že má tri režimy – Normal, Sport a Sport+. Zvlášť si cením, že nemusíte ísť paľbu, aby ste vzbudzovali vo svojom okolí rešpekt. A, samozrejme, tiež záujem. Chválim tiež automatické medziplyny. Elektronika ich dáva oveľa krajšie a štipľavejšie ako ja s nohou. Na moje povely totiž motor reaguje predsa len s malým oneskorením, kým sa nafúka turbo.

Vyvážený aj hravý

Výkon 202 kW (275 k) s 353 Nm, s overboostom krátkodobo až 378 Nm možno v kategórii súčasných hot-hatchov (aj verziu Fastback porovnávam s hothatchmi, pretože reálna konkurencia k Hyundaiu takýto typ karosérie až na Hondu neponúka a ostrú verziu už vôbec nie) nie sú nijako oslnivé, no verte mi, výkon vám vôbec nebude chýbať. Ani v najmenšom. Papierový deficit kilowattov a newtonmetrov vám vynahradí neskutočná poslušnosť, vyváženosť a hravosť auta. A to aj v rámci hothatchov, ktoré môžeme brať za akých-takých konkurentov. Pár kíl vzadu v porovnaní s hatchbackom i30 N navyše nevyúsťuje do vyššej pretáčavosti, ale skôr do lepšej vyváženosti pri precíznej stope. Zároveň však i30 N Fastback nestráca z ochoty pretáčavosti hatchbacku. Skutočne, záleží len na vás. Čo si želáte, to vám i30 N Fastback dá. Mimochodom, motor má ostrý limiter. To znamená, že pri dosiahnutí maximálnych otáčok vypína dodávku paliva a motor urobí parádne ra-ta-ta-ta. Ako zo samopalu. Nie ako mäkké limitery, ktoré postupne uberajú palivo a chudák motor sa vám na konci otáčkového poľa zdá nemastný-neslaný a vy v tej rýchlosti ani neviete, prečo vám v rukách zrazu „umiera“.

Ak, tak Performance!

Verzia Performance neznamená len 25 koníkov navyše, ale najmä samosvorný diferenciál e-LSD, výfuk s aktívnou klapkou, priečnu výstuhu karosérie (rozperu) v kufri a tiež 19-palcové kolesá a červené brzdové strmene s logom N. Dodávam, že Performance ponúka všemožné nastavenia – svojim predstavám si môžete prispôsobiť charakteristiku motora, medziplyny, činnosť diferenciálu, zvuk výfuku, charakteristiku posilňovača riadenia, tuhosť podvozka, stabilizačný systém. A to je ten dôvod, prečo by som určite chcel práve verziu Performance. Na koníkoch by mi nezáležalo, ale na tých prvkoch áno.

Anjel aj diabol

Hyundai i30 Fastback N Performance je široko-ďaleko najuniverzálnejšie auto s podobným výkonom. Má pekný dizajn, ktorý neburcuje okolie k tomu, aby vás vyzývali k súbojom, má dostatočne veľký kufor, dostatok miesta aj na zadných sedadlách a pri pokojnej jazde dokonca aj prijateľnú spotrebu… V režime Normal, resp. s komfortným nastavením podvozka, je použiteľný na každý deň. Myslím aj na slovenských cestách. Je to fakticky veľmi príjemné auto. Až športový režim znamená pre podvozok, že vás má povytriasať, ale ani vtedy nie vytrestať. Musím pochváliť, že napriek evidentne razantnému spôsobu jazdy testované auto nijako nedávalo na sebe poznať relatívne vysoký nájazd kilometrov – vyše 11 000 km. Nič nebúchalo, všetko držalo pokope ako za novoty… Popri spomínanej – skoro až anjelskej tvári – však má aj druh tvár, tvár diabla. Športový režim, resp. režim N alebo Custom totiž znamená zlovestné správanie sa voči ostatným a zároveň pre vás neskutočnú zábavu.

Čo treba uznať

  • Ako celok funguje fantasticky a zároveň je náramne zábavné.

Čo nám chýbalo

  • Výraznejšie tvarované sedadlá.

Čo nás prekvapilo

  • Príjemný podvozok, široký rozsah nastavení.

 

Hyundai i30 Fastback N Performance

  • Cena (základ/test) 28 490/31 290 €
  • Záruka 5 rokov bez obmedzenia km 

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 202 kW (275 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 378 Nm pri 1 750 – 4 200 ot.min-1. Emisie CO2 188 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 6,1 s, vmax=250 km/h, kombinovaná spotreba podľa WLTP/test 8,3/10,6 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – áno/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 436 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov