Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Cadillac ATS – Americký kubizmus

Cadillac ATS, ktorý dnes predstavujeme, je typickým americkým produktom prvej polovice 90. rokov. Ako sa dokáže uplatniť dnes u nás?

Kto má chuť zajazdiť si razantne i komfortne a za dobré peniaze v pravom americkom aute, má možnosť. Okrem solídnej dynamiky a jazdných vlastností bude tiež zaručene pútať pozornosť. Veď automobilov značky Cadillac je u nás ako šafranu a priam kubisticky hranatý „caddy“ v krásnej bordovej farbe nemôže uniknúť pozornosti okolia.

Pútavý vzhľad

Na testovanom exemplári bolo vidieť, že už nie je nový. Žiarivý lak vyzerá stále atraktívne, rovnako aj ostré rysy predných svetlometov, veľký znak uprostred výraznej čelnej masky, zatemnené zadné okná, dvojitý výfuk, mohutné tretie brzdové svetlo či liatinové kolesá obuté do nízkych pneumatík 225/40 R18. To všetko podporujú nie zbytočne veľké rozmery, dynamicky pôsobiaca vysoká línia bočných okien a opäť veľmi ostré hrany plôch karosérie.

Z druhej ruky

Niekoľko menších poškodení laku, ale najmä pohľad do interiéru vám napovie, že ide o použité auto (prvé prihlásenie február 2013, na tachometri 105-tisíc km). Vo všeobecnosti je luxusný, pekný a atraktívny súčasne. Stredový panel s displejom plne korešponduje s kubistickým vonkajškom. Ovládanie prvkov audiosústavy je trocha neobvyklé cez dotykové plôšky nad hliníkovými intarziami, ale funguje a zvyknete si rýchlo. O tom, že auto už má niečo za sebou, svedčí najmä do hladka „ošoférovaný“ kožený veniec volantu a rovnaký povrch hlavice páky automatickej prevodovky. Za volantom sa sedí výborne, málo miesta na zadných sedadlách nemá s vekom vozidla nič spoločné.

 

Stále veľmi dynamický

Azda najsilnejším pozitívnym dojmom zapôsobil motor. Hoci len štvorvalcový (sme naozaj v „amerike“?), jeho 203 kW výkonu sa prejaví vo veľkej ochote zrýchľovať. Na stovku za 6,1 s a derie sa smelo ďalej, až takmer po maximálnu rýchlosť. Papierový údaj o krútiacom momente 353 Nm v rozsahu 1 700 – 5 500 ot.min-1 evidentne nie je vymyslený. Zodpovedajúco sa správa aj podvozok a riadenie, aj v móde Sport. Trochu (zrejme pre vek) zaostáva činnosť automatickej 6-stupňovej prevodovky, ktorá (paradoxne) pri veľmi nízkej záťaži nepreradí hladko. Pri prudkej zmene ťažiska interiér kde-tu mierne zavŕzga, ale to platilo aj pri nových exemplároch.

 

Za tie peniaze…

Ak sa pozriete na cenovku testovaného exemplára, zistíte, že je to slušná ponuka pre tých, ktorí si chcú na istý čas vyskúšať americké auto, navyše s inteligentným pohonom všetkých kolies, alebo sa v ňom aspoň ukazovať. Vzhľadom na ich nízky počet u nás vzbudia pozornosť a možno ich obídu ťažkosti s katalyzátorom, ktoré sa občas pri týchto vozidlách objavili. Náš model ho už mal vymenený.

 

Cena

  • Nového vozidla / súčasná cca 55 000 € / 14 990 €**

Motor:

  • Zážihový preplňovaný R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 203 kW (276 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 353 Nm pri 1 700 – 5 500 ot.min-1. Emisie CO2 195 g/km.

Jazdné výkon, spotreba:

  • 0-100 km/h za 6,1 s, vmax = 225 km/h, spotreba výrobca / test 8,4 / 11,7 l/100 km
Náhradné dielce (€ s DPH, približné ceny)
Kĺbový hriadeľ so synchrónnymi kĺbmi Polos – 232,80 / kardan – 1265,20
Brzdový kotúč predný 247,50
Brzdový kotúč zadný 223
Brzdové doštičky predné 481,20
Brzdové doštičky zadné 290,40
Pružina podvozku Predná – 168  Zadná – 106,80
Predné sklo 1 526,20
Zadné sklo 1 306,20
Štartér 261,50
Predný blatník 716,40

 

Ceny (€)*
2013** 14 990
2015 24 000
2017 37 000

 

 *Ceny sú orientačné a závisia od výbavy a počtu najazdených km.

**Cena testovaného vozidla ponúkaná predajcom.

 

 

foto: Peter Varga

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov