Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen ID.R do Číny za piatym rekordom

Volkswagen ID.R sa vydáva neobvyklou elektrickou cestou tiež v oblasti logistiky. Jeho preprava do Číny, kde sa pokúsi na úpätí hory Tianmen Mountain o ďalší zápis do histórie elektromobility, bude maximálne ekologická.

Výhradne elektricky poháňaný prototyp pretekárskeho elektromobilu s výkonom 500 kW bude v Číne usilovať o piaty rekord, ďalší míľnik v tomto projekte, v červenej farbe. Elektrická ofenzíva značky Volkswagen je v širokom merítku realizovaná tiež na dôležitom čínskom trhu.

ID.R, pretekársky priekopník rodiny ID., ktorá bude v Ríši stredu uvedená do predaje v roku 2020, zaútočí v septembri na 99 ostrých zákrut horskej cesty Tianmen Shan Big Gate Road. Približne 10 km dlhá cesta, ktorá sa vinie hore k „Bráne do nebies“ vo veľmi ostrých zákrutách prepojených krátkymi rovinkami, je považovaná za jednu z najnáročnejších horských ciest na svete. Navyše prostredie a príroda v okolí doslova turistom vyráža dych.

Auto k úpätí hory Tianmen prepraví nákladný vlak po Hodvábnej ceste – vrátane materiálu, ktorý je nevyhnutný pre realizáciu pokusu o rekord na „ceste do neba“ s ohromujúcimi prírodnými kulisami. Železničná trasa Hamburg – Čchung-čching s celkovou dĺžkou 10.490,35 kg je z 97 % elektrifikovaná. Len krátky úsek, cca 300 km, v Kazachstane, neumožňuje prevoz s elektrickou lokomotívou.

Jazda vlakom bude kompletne sledovaná a prostredníctvom GPS bude mať Volkswagen nepretržitý prehľad o polohe kontajnerov. Bude mať informácie o množstve svetla, teplote aj vlhkosti vzduchu v kontajneroch. Príslušné dáta bude dostávať v krátkych intervaloch. V porovnaní s leteckou prepravou ušetrí nemecká automobilka asi 85 % emisií oxidu uhličitého (CO2) a 93 % emisií oxidu siričitého (SO2).

Kvarteto modrých kontajnerov tímu Volkswagen Motorsport zavíta po prekládke v Hamburgu okrem iného do Berlína a Varšavy. V bieloruskom Breste budú preložené do vlaku pre odlišný koľajový systém. Odtiaľ sa vydajú cez Moskvu do Jekaterinburgu v Rusku a cez Iletsk v Kazachstane až do hraničnej stanice Alashankou v Číne.

Tam bude náklad preložený na vlak európskeho koľajového systému a jazda bude pokračovať cez Čcheng-tu až do Čchung-čchingu. ID.R potom absolvuje ďalšie úseky cesty, vedúce okrem iného púšťou Gobi a jej výbežkami a početnými horskými pásmi a okolo mnohých jazier. Mimoriadny náklad pritom prekročí sedem časových zón a prejde vzdialenosť rovnajúcu sa štvrtine obvodu zemegule.

Volkswagen bude v čínskom pohorí odkázaný na agregát, ktorý zaistí nabíjanie pretekárskeho vozidla ID.R a zásobovanie tímu elektrickou energiou. Už pred rokom bol pre tento účel vybraný agregát s konvenčným vonkajším vzhľadom, na prevádzku ktorého sa však používa glycerol namiesto tradičnej nafty.

Pri spaľovaní tejto kvapaliny – z hľadiska chemického zloženia sa jedná o cukrový alkohol, ktorý je odpadovým produktom napríklad pri výrobe bionafty – nevznikajú takmer žiadne škodlivé plyny ani zbytky. Samotný glycerol je nejedovatý a je dokonca schválený k používaniu v potravinárskom a kozmetickom priemysle ako pridaná látka.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov