Prva jazda: MAZDA CX-60 facelift – Nielen marketingové reči
Mazda CX-60 prichádza s modernizáciou, ktorá spríjemní jej jazdné vlastnosti.
Zmeny zvonka sú nulové. Na dizajnové zmeny je ešte priskoro, veď CX-60-ka prišla na trh len nedávno – v roku 2022. Navyše vyše 61 000 predaných vozidiel v Európe dokazuje, že sa zákazníkom Mazda CX-60 páči a dizajnové zmeny nie sú potrebné. CX-60-ka navyše pritiahla zákazníkov od iných značiek, čo je pre automobilku veľmi dôležité. To, že modernizácia nepriniesla žiadne dizajnové zmeny, platí pre exteriér aj interiér. Vlastne pardon, jedna zmena tu predsa len je. V ponuke farieb sa objavila jedna nová Zircon Sand, v interiéri sa zasa objavili nové obklady. Avšak čo sa týka tvarov a výbavy, nič nové pod slnkom.
V ponuke pribudli dva stupne výbavy – Homura Plus a Takumi Plus, ktoré rozširujú výbavy Homura a Takumi o panoramatické strešné okno, elektrické ovládanie dverí kufra s bezkontaktným ovládaním, zatmavené okná, bezdrôtové nabíjanie mobilu, 150 W zásuvku pre dieselové a 1 500 W pre PHEV verzie, 360° kamerový systém s pohľadom skrz vozidlo a audiosystém Bose s 12 reproduktormi.
Bezo zmien ostala aj ponuka motorizácií. Naďalej si môžete vybrať spomedzi dvoch výkonových verzií 3,3-litrového dieselového šesťvalca s usporiadaním valcov v rade e-Skyactiv D-200, resp. e-Skyactiv D-254 a plug-in hybridu s 2,5-litrovým benzínovým motorom a elektromotorom, ktoré dávajú spoločný výkon 241 kW (327 k), resp. 500 Nm a dojazdom na elektrinu 63 – 64 km. Okrem slabšieho diesla majú obe verzie pohon všetkých štyroch kolies. Slabšia má pohon zadných kolies.
Mazda vypočula zákazníkov a vyladila podvozok, ktorý ostal rovnako potentný, no je komfortnejší. Na prednej náprave upravila ramená zavesenia kolies, čím sa dosiahla zmena geometrie a prekalibrovala riadenie. Vo výsledku sa zlepšila odozva na riadenie. Vzadu, v záujme zlepšenia komfortu, použila mäkšie pružiny a prekvapujúco k nim priradila tuhšie tlmiče a zároveň odstránila priečny skrutný stabilizátor. Okrem toho konštruktéri zvýšili tuhosť pomocného rámu zadnej nápravy, upravili polohu čapov, prekalibrovali silentbloky a použili pevnejšie horné uchytenie odpruženia z liateho hliníka.
K novému naladeniu podvozka, pochopiteľne, prispôsobili aj kalibráciu systémov Kinematic Posture Control KPC a stabilizačného programu DSC. Vo výsledku je nová Mazda CX-60 komfortnejšia, pritom nielenže nestratila orientáciu na zážitkovú jazdu, ale je ovládateľnejšia a komunikatívnejšia. A po skúsenostiach z jazdnej prezentácie v okolí Madridu môžem povedať, že to nie sú len marketingové reči.
Test: Mazda CX-60 3,3 e-Skyactiv D254 AWD Homura – Arigato Mazda!
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov