Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz S580 Manufaktur: Ľudskou rukou (test)

Mercedes-Benz S580 s prívlastkom Manufaktur vám dopraje nadpozemskú úroveň luxusu, navyše v súlade s osobnými predstavami a želaniami.

Čo vlastne znamená označenie Manufaktur? Je to program na individuálne prispôsobenie vozidiel Mercedes-Benz, ktorý siaha od exkluzívnych lakov karosérie až po bohaté možnosti prispôsobenia interiéru. V prípade triedy S si majitelia môžu uplatniť výnimočne veľký počet prvkov.

O personalizované úpravy sa stará dielňa v Sindelfingene, v ktorej sa luxusné materiály spracovávajú ručne. K nám sa najnovšia dlhá verzia S580 dostala najmä preto, že model nedávno prešiel modernizáciou.

Modelpflege

Hoci slovo modernizácia je zrejme prisilné, v rámci exteriéru sa napríklad nezmenilo prakticky nič, pribudli akurát dve nové farby laku. Aby sme boli spravodliví, v rámci programu Manufaktur máte k dispozícii ďalších 12 lakov a 5 farebných kombinácií interiéru. Posádku na predných sedadlách určite poteší, že opierky s vankúšikmi sú po facelifte súčasťou štandardnej výbavy.

Za zmienku ešte stojí, že elektronika vás po novom upozorní, keď na zadných sedadlách zabudnete dieťa alebo domáceho miláčika. A platí tiež, že trieda S už štandardne ponúka systém automatickej zmeny jazdného pruhu (úroveň 2) – musia však byť splnené viaceré požiadavky, napr. vhodný úsek diaľnice s dvoma zreteľne oddelenými jazdnými pruhmi.

Z iného sveta

Vráťme sa bližšie k testovanému autu. Verziu S580 poháňa 4-litrový osemvalec s výkonom 370 kW (503 k), ktorému ešte vďaka mild-hybridnej technológii vypomáha aj elektromotor s výkonom 17 KW (23 k). Kombinovaný krútiaci moment je 700 Nm – takže viac ako 5 metrov dlhý a cez 2 tony vážiaci Mercedes zrýchli na stovku za 4,4 sekundy! Ak by niekoho pri takom aute zaujímala spotreba, tak papier hovorí 10,8, podľa mojich skúseností to bude skôr do 12 litrov benzínu.

Rozmýšľam, ako vám na pár riadkoch opíšem dôvody, pre ktoré sa zo základnej ceny 149 408 eur stala finálna suma 224 788 eur. V skratke by sa dalo povedať, že príplatková výbava v tomto aute vyšla na takmer 80-tisíc eur. Pri dlhšom vysvetľovaní by som začal menovať: balík Exklusiv, Edícia Drive, línia AMG Line, riaditeľský balík vzadu, čierny Manufaktur lak karosérie, viaceré interiérové Manufaktur prvky, aktívne ovládanie pohybu karosérie, riadenie zadnej nápravy… až sa mi z toho samému točí hlava!

Sadnúť si do modelu S580 Manufaktur je ako vstúpiť do súkromného salónika na kolesách. Dvere sa zatvárajú s tlmeným šepotom a kabína vás okamžite obklopí pocitom luxusu. Všetko, čoho sa dotknete, je hodnotné– od jemnej kože až po drevené a kovové dekory, ktoré neraz pôsobia ako umelecké dielo. Podvozok absorbuje každú nerovnosť tak hladko, že o nich v podstate ani neviete. Pocit izolácie od okolitého sveta je neuveriteľný – akoby ste sa pohybovali v akusticky dokonale odhlučnenej bubline. Ani pri vyšších rýchlostiach sa do kabíny nedostáva takmer žiadny hluk, a to si ešete môžete pustiť hudbu cez prémiový audiosystém Burmester. Mimochodom, sedadlá by mohli konkurovať prvým triedam leteckých spoločností – masážne funkcie, vyhrievanie, ventilácia, všetko v dokonalej harmónii. Každý kilometer za volantom tohto auta je svojim spôsobom zážitok. S580 vás rozmaznáva natoľko, že aj cesta po známom meste zrazu pôsobí ako výnimočný moment..

Čo treba uznať
Zaručený pocit výnimočnosti.
Čo nám chýbalo
Miestami pár centimetrov navyše v parkovacích boxoch.
Čo nás prekvapilo
Ľahkosť, s akou si motor poradil s rozmermi a hmotnosťou auta.

Mercedes-Benz S580 Manufaktur – dlhá verzia
Cena (základ/test) 121 142/224 788 €
Záruka 6 rokov alebo 200 000 km

Motor
Preplňovaný zážihový V8/32V + MHEV, zdvihový objem valcov 3 982 cm 3 , max. výkon 370 kW (503 k) pri 5 500 ot.min -1 , max. krútiaci moment 700 Nm pri 2 000 – 4 500 ot.min -1 . Emisie CO 2  245 g/km.

Jazdné výkony a spotreba
0 – 100 km/h za 4,4 s, v max = 250 km/h, spotreba WLTP/test 10,8/ 11,5 l/100 km.
.
Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – nie
USB-C – 4×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 12,8“
Batožinový priestor: 550 dm3

Test: Mercedes-Benz G500 Manufaktur – Obraz statusu

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov