Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Mazda CX-60 3,3 e-Skyactiv D254 AWD Homura – Arigato Mazda!

Mazda CX-60 3,3 e-Skyactiv D prichádza v časoch ekologickej inkvizície dieselových motorov. O to viac ju budú všetci chcieť!

6-valcový diesel je pre dnešnú Európu šialenstvo, no ďakujem zaň!    

Mazda nám prináša to, o čom sme už asi aj prestali snívať – zbrusu nový veľkoobjemový vznetový motor. Má šesť valcov s celkovým objemom 3,3 litra umiestnených v rade a je podporovaný mild-hybridnou technológiou. Li-Ion batéria s kapacitou 0,33 kWh napája elektromotor s výkonom 17 koní a 153 Nm. A aby som nezabudol, nad tri litre objemu v nafte už žiadne bežné SUV nekúpite.

Čo je pre mňa nepochopiteľné, aj napriek všetkým hrozbám, trestom, sankciám zo strany EÚ, Mazda nabrala odvahu postaviť takýto motor. A za to ju uznávam! Mňa si tento motor veľmi rýchlo získal svojím prejavom, silou, zvukom a hlavne spotrebou. Motor už pri jemnom šteklení plynu na neutrál rozkýva karosériu v bočnom smere. A už tým naznačí, že má dostatok sily. Za jazdy je motor kultivovaný, má plynulý ťah, presne tak, ako ľudia od šesťvalca očakávajú.

Mild-hybrid aj na elektrinu

Bežné mild-hybridy nedokážu jazdiť na elektrické energiu, maximálne tak plachtiť s vypnutým motorom bez plynu. Mild-hybrid v Mazde CX-60 však rád vypína motor aj za jazdy – meste a obciach, na okresných cestách, dokonca aj na diaľnici. Je to síce vždy len na krátke úseky, no keď sa tieto úseky spočítajú, dostanete celkom slušný podiel jazdy na elektrinu. Chybičkou krásy je, že opätovný nástup motor nie je vo vyšších rýchlostiach vždy taký hladký, akoby som od takéhoto auta čakal. Vypínanie motora za jazdy je daň za to, že tu s nami vôbec môže byť. Ale pozor, funkcia označovaná ako i-stop sa dá vypnúť, navyše celkom jednoducho tlačidlom, nie cez menu displeja.

Pri kúpe dieselového agregátu sú prvotným motívom obvykle náklady na kilometer, resp. spotreba. Ja som s dieselovou Mazdou CX-60 jazdil v priemere za 6,9 l/100 km, no jazda nočnou Bratislavou opakovane priniesla spotrebu pod 5,5 l/100 km a denné medzimesto oscilovalo pod 6,0 l/100 km. Toľko dnes žerú udýchané dvojlitre v podobnej karosérii! Takže tá spotreba je skutočne vynikajúca. Ďakujeme, Mazde, že vôbec stvorila takýto motor… alebo po japonsky Arigató, Mazda!

Test: Mazda CX-60 2,5 e-Skyactiv PHEV Takumi – V bielych rukavičkách

Čo treba uznať

  • Odvaha priniesť veľký dízel.

Čo nám chýbalo

  • Vôbec nič!

Čo nás prekvapilo

  • Cena „full-ky“ pod 60 000 eur, žiaden režim s názvom Eko v názve.

Mazda CX-60 3,3 e-Skyactiv D254 AWD Homura

  • Cena (základ/test) 44 390/59 890 €
  • 6 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • preplňovaný vznetový R6/24V + Mhev, zdvihový objem valcov 3 283 cm3, max. výkon 187 kW (254 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 550 Nm pri 1 500 – 2 400 ot.min-1.  Emisie CO2 137 g/km. 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,4 s, vmax = 219 km/h, spotreba WLTP/test 5,3/6,9 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – Áno
  • AUX – nie
  • USB-A – 0x
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12
  • Batožinový priestor: 570 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov