Test: Honda ZR-V e:HEV Advance – Do partie
Honda ZR-V e:HEV si cestou k chorvátskemu moru užívala každý kilometer a užil som si ich aj ja.
Keď sa povie ideálne auto na dovolenku, každému môže napadnúť niečo iné. Otec rodiny si zrejme predstaví priestranné MPV, mladý párik si zvolí skôr štýlový kabriolet a pre dvojicu dôchodcov môže byť najvhodnejší sedan s nízkou spotrebou.
Mne toto leto výborne poslúžila Honda ZR-V, s ktorou som sa vybral na chorvátsky polostrov Istria, konkrétne do mestečka Lovran, od Bratislavy vzdialeného necelých 600 kilometrov. Aby som bol presný, išli sme traja dospelí s batožinou na týždeň.
Šité na mieru
Auto síce nie je oblek, ale o Honde ZR-V môžem smelo vyhlásiť, že je to moja konfekčná veľkosť. S dĺžkou 4,6 metra si pohodlne drží mestskú obratnosť a zároveň je dostatočne priestranná, veď na rázvore osí náprav stráca ZR-V na CR-V iba 44 milimetrov. Ak by sa vám na dlhej trase ušlo miesto vzadu, vôbec nemusíte zúfať.
Na kolená je tu toľko miesta, že sám za seba si pohodlne sadne aj dvojmetrový chlap. Výhodou je tiež rovná podlaha, dvojica USB-C portov, lakťová opierka s držiakmi na nápoje a v najvyššej verzii Advance sú zadné sedadlá dokonca vyhrievané. Cestu nám dokonale spríjemnil audiosystém Bose s 12 reproduktormi a na moje prekvapenie nenastal problém ani pri ukladaní kufrov do batožinového priestoru, ktorý má papierovo trochu skromnejší objem 380 dm3. Reálne sme však viac nepotrebovali, a to sme so sebou ťahali ešte aj veľkú tenisovú tašku!
Simuluje
Absolútna pochvala patrí konštruktérom za to, ako zvládli vyladiť hybridný systém. Priznám sa, mal som obavy, že na diaľnici bude spaľovací motor hlučný a CVT prevodovka sa nebude vedieť zbaviť vysávačového efektu. Realita je však úplne iná. Auto krásne simuluje radenie prevodových stupňov, spaľovací motor je tichý a ZR-V zrýchľuje predvídateľne.
Hybridná Honda sa aj na diaľnici cíti dobre, má komunikatívne riadenie s dobrou odozvou a jazda je vyslovene komfortná. Keď sme mali ZR-V v redakcii naposledy, kolegovi sa podarilo dosiahnuť kombinovanú spotrebu 5,4 litra, pričom výrobca udáva 5,8. Mne po týždni takmer výhradne diaľničnej jazdy svietila spotreba 6,1 litra. To je fantastická hodnota!
Kombinácia atmosférického dvojlitra s elektromotorom, pričom práve ten sa väčšinu času stará o pohon predných kolies, je tak v tomto prípade skutočne efektívna. Škoda len, že Honda ZR-V nemôže mať pohon všetkých kolies. Ak by mohla mať, už by som zrejme utekal do niektorej z lízingových spoločností a chcel ju mať doma.
Stručne
Čo treba uznať
- Ideálne zvolená veľkosť karosérie.
Čo nám chýbalo
- Intuitívnejšia deaktivácia elektronických asistentov.
Čo nás prekvapilo
- Diaľničná spotreba prekročila normovanú iba o 0,3 litra.
Honda ZR-V e:HEV Advance
Cena (základ/test) 37 990 /42 740 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
na prvky hybridného systému 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 993 cm3, max. výkon 105 kW (143 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 186 Nm pri 4 500 ot.min-1. Elektromotor: max. výkon 135 kW (184 k), max. krútiaci moment 315 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 135 kW (184 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 315 Nm. Emisie CO2 132 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za 8,0 s, vmax = 173 km/h, spotreba WLTP/test 5,8/6,1 l/100 km.
Konektivita a nákladový priestor
- 230V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 2×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 9,0
- Batožinový priestor: 380 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov