Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Prvá jazda: Honda ZR-V – Stvorená pre generáciu Z

Honda ZR-V je ďalším globálnym modelom značky, ktorý prichádza do Európy.

Rozmermi zapadá medzi modely HR-V a CR-V a hoci do Európy prichádza až teraz, v Číne, ale aj v Severnej Amerike sa z neho už tešia nejaký čas. Paradoxom je, že v USA sa volá HR-V. A prečo sa v Európe bude predávať pod názvom Z-RV? Písmeno „Z“ znamená odkaz na generáciu Z, ktorá by mala byť hlavným klientom tohto moderného crossoveru.

Zo solídneho cesta

Rozdeľme si auto na tri pomyselné časti, no nie z pohľadu dizajnu, ale z pohľadu techniky. Predná časť pochádza zo Civicu, čiže motor, prevodovka, pohon či základ prednej nápravy sú ako na Civicu. Potom prichádza motorová priečka, ktorá je špeciálne vyvinutá pre model ZR-V. Tu si dali veľmi záležať na odhlučnení od kolies a pohonu. A to môžem potvrdiť, pocitovo sa nám zdalo vnútro tichšie a akusticky príjemnejšie ako v Civicu, aj keď to môžu skresľovať rozdielne pneumatiky a povrch vozovky. Nič to však nemení na veci, že na španielskych cestách s rôznym povrchom som bol veľmi prekvapený z malého množstva hluku. Ale poďme ďalej. Poslednou časťou je všetko od motorovej priečky dozadu. Tu sa už tvorcovia inšpirovali novým modelom CR-V.

Čo považujem za kľúčové povedať? Pod podlahou sa skrýva plnohodnotná, na dnešné pomery veľká nádrž s objemom 57 litrov. A prečo hovorím o nádrži? Lebo reálne s ňou môžete prejsť tisíc kilometrov! Mne sa totiž s kolegom pri filmovaní, fotografovaní a náročnejšom zaobchádzaní podarilo dosiahnuť priemernú spotrebu vynikajúcich 5,9 l/100 km. Musíte ešte vedieť, že ZR-V pre použitú platformu nemôže mať obľúbené variabilné sedadlá Magic seats použité v menších modeloch. Pri zadných sedadlách ešte ostaňme. Konštruktéri sa ich snažili osadiť čo najnižšie, aby sedenie pripomínalo jazdu v klasickom hatchbacku alebo sedane.

Pre radosť z jazdy 

Predná náprava je klasická, typu McPherson. Nedá mi však nespomenúť, že nápravnica je z dôvodu trendu znižovania hmotnosti z hliníka. Vzadu je viacprvková náprava, čo tiež v tejto triede už nebýva štandardom. Technologické predispozície akosi automaticky prinášajú myšlienky o skutočnej radosti z jazdy. A naozaj je to tak. Zákruty sme hltali plnými dúškami s uznaním o dobrej odvedenej robote. A aby som nezabudol, pochváliť musím aj výborný výhľad z auta, či už smerom dopredu alebo dozadu. Jediné, čo sa mi trochu nepozdáva, je záveterný dizajn spätných zrkadiel, ale funkčnosť majú vynikajúcu.

Len jeden pohon

Môžete mať pohon všetkých kolies? Nie, nemôžete. Trend dospel k tomu, že moderné crossovery tejto kategórie sa do terénu nedostanú. A Honda sa tejto informácie chytila. Pod kapotou sa skrýva 2-litrový atmosféricky motor s priamym vstrekovaním a rozvodovou reťazou. Jeho maximálny výkon je 143 k pri 6 000 ot.min-1. Jazda na čistý spaľovací motor sa však nedeje veľmi často, takže tento údaj je tak trochu irelevantný. Oveľa zaujímavejším je údaj z dvojmotorovej automatickej prevodovky, čo je aj konečný výkon. Pozor, zámerne nepíšem e-CVT, keďže samotná Honda priznáva, že od tohto pomenovania upúšťa, lebo to ľudí mýli. Tu je výkon 184 k pri 5 000 – 6 000 ot.min-1 a 315 Nm. Finálny prevodový pomer je však „ľahší“ ako v Civicu a preto sú aj dynamické údaje trošku iné. Maximálna rýchlosť je 173 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 7,8 s v závislosti od verzie. Popri hybridnej jazde, jazde na spaľovací motor je na krátke jazdy k dispozícii aj jazda na elektrinu.

Pre sneh

Honda pri modeli ZR-V po prvýkrát v histórii pri hybridných modeloch prináša nový jazdný režim s označením Snow. Ten má zabezpečiť plynulejší rozbeh na klzkom podklade. Vhodne tak dopĺňa ostatné dobré známe jazdné režimy Sport, Normal a Econ.

Dve výbavy

Tradičnejšie orientovaná verzia Advance má zvonku jednoduchšiu prednú masku s vertikálnymi lamelami, ale aj jednoduchší tvar nárazníka. Opticky odlišná je verzia Sport, ktorá má športovejšie nárazníky a hlavne prednú masku v motíve obrovského včelieho plástu. Sport má navyše aj matné tmavé disky. Honda však nezabudla ani na individuálne priania zákazníkov a pre obe verzie prináša balíčky. Výbava Advance môže mať Aero pack, ktorý prinesie uhladenejší dizajn karosérie. Sport zasa Robust pack, ktorý obsahuje napríklad bočné nášľapné prahy či ochranné kryty na spodku nárazníkov. Mimochodom, na fotkách je práve verzia Sport s balíkom Robust pack.

A poznáme už aj cenu. Honda ZR-V sa bude na Slovensku predávať od 39 990 eur.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov