Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Mercedes-Benz eSprinter PRO Long – Súhra efektívnosti

eSprinter som už testoval, vtedy to bola 11 kubíková dodávka a jej dojazd bol na úrovni 120 km. Teraz vyzerá navonok rovnako, no došlo ku kompletnému prepracovaniu celého hnacieho ústrojenstva. Zadná časť dodávky je domovom úplne novej nápravy s elektromotorom, zatiaľ čo nové vysokonapäťové komponenty a riadiace systémy sú v prednej časti dodávky.

Batérie sú umiestnené pod podlahou v strede auta. Testovaná vlajková loď so 113 kWh batériou je vo výsledku dostupná len pri najvyššej celkovej hmotnosti a v dĺžke karosérie L3. Aj pri tejto hmotnosti je stále schopný niesť len o trochu viac ako jednu tonu (1 032 kg) a to pre svoju statnú prevádzkovú hmotnosť 3 218 kg. Ak chcete eSprinter používať plnohodnotne a bez obmedzení, stačí vám na Slovensku vodičský preukaz sk. B, avšak potrebujete už tachograf a mýtnu jednotku.

Extrémny komfort

Vo vnútri prešiel eSprinter menšou modernizáciou a štandardne teraz dostáva systém MBUX. Centrálna obrazovka má veľkosť 10,25 palca a zahŕňa DAB rádio, kameru, bluetooth a bezdrôtové pripojenie smartfónu.

 

Jazdný komfort bol vždy silnou stránkou dodávok Mercedes. Je naozaj obzvlášť výborný, a aj stabilita dodávky je v porovnaní s naftovými verziami výrazne lepšia, pretože má znížené ťažisko vďaka mohutným 113 kWh lítiovo-železo-fosfátovým batériám. Akumulátor je bez obsahu kobaltu a niklu, čo znižuje riziko požiaru. eSprinter je na veľkú dodávku prekvapivo svižný, a hoci som ho nevedel otestovať plne naložený, z jazdného prejavu som bol nadšený. Až na jednu maličkosť. Legislatívne môže jazdiť maximálne rýchlosťou len 90 km/h, a pri jazde po diaľnici to proste mrzí, keď porovnateľný nafťák popri vás prefrčí ako gáfor a obehnúť kamión na okreske je často nadľudský výkon.

Intenzity rekuperačného systému budú určite známe tým, ktorí už predtým zažili eSprinter s tým istým pádlovým systémom radenia s režimami D-, D, D+ a D++. Je tu aj úroveň s názvom D Auto, ktorú poznáme z osobných modelov Mercedes-Benz. Bol som milo prekvapený z režimu D++, keď aj prázdne auto s vysokou hmotnosťou dokáže prejsť desiatky metrov s minimálnym poklesom rýchlosti.

Nová generácia termo-manažmentu s vylepšeným tepelným čerpadlom prispieva k tepelnému komfortu v kabíne a k väčšiemu dojazdu. A musím povedať, že nový eSprinter kúri šialene silno. Ak ste doteraz mali na paneli klímy celoročne 22 °C, tak tu to bude do 20 °C.

Kalkulačka (ne)pustí

Štandardne sa dodáva 50 kW nabíjanie, za menší príplatok až 115 kW. Veľmi rýchlo si rozpočítate čas nutných prestávok na dobíjanie.  Pri 75 kWh nabíjačke z 10 na 100 % bola prestávka reálnych 90 minút. V zimnom období, s prázdnou dodávkou, kde trasy striedali mesto, okresky a diaľnicu, sa moja spotreba ustálila na 34 kWh, čiže reálny bezpečný dojazd bol tesne pod 300 km.

Celkovo sa mi toho na eSprinteri veľa páči. Po prvé, ide o vylepšenie existujúceho modelu s výkonom, dojazdom a praktickosťou, ktoré posúvajú elektromobilitu v tomto segmente na najvyššiu úroveň. Je to oveľa atraktívnejšia možnosť, než bola doteraz. S najväčšou batériou mieri na zákazníka, ktorý proste elektrickú dodávku potrebuje, povedzme, do nízkoemisných zón alebo pre firemnú politiku. Každopádne s prakticky dvojnásobnou cenou voči dieselovej verzii a s obmedzeniami, ktoré som spomenul vyššie to bude mať na slovenskom trhu veľmi ťažké.

 

Stručne                                                             

Čo treba uznať

  • Komfortný podvozok a ticho.

Čo nám chýbalo

  • Vyššia účinnosť halogénových svetiel.

Čo nás prekvapilo

  • Vysoká cena.

Mercedes-Benz eSprinter PRO Long

Cena (základ/test)                                         63 838/102 875 €

Záruka                                                           3 roky alebo bez obmedzenia km

                                                                       na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

Motor:

Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom, max. výkon 150 kW (204 k), max. krútiaci moment 400 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 115/113 kWh.

 

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za n. u., vmax= 90 km/h, dojazd vo WLTP/test 436/310 km, spotreba WLTP/test 28,9/34 kWh/100 km.

Batožinový priestor a konektivita

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – nie
  • USB-C – 3x
  • Zrkadlenie – nie
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 14 m3

Mercedes eSprinter – Denník kuriéra

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov