Test: SsangYong Torres 1,5 GDI Turbo 6AT Premium – Na dobrej ceste
SsangYong Torres je mimoriadne zaujímavé SUV, ktoré sa zručne prispôsobuje súčasným európskym trendom.
Juhokórejskú automobilku SsangYong ešte stále zopár našincov považuje za exotickú, niektorí majú dokonca mylnú predstavu o tom, že ide o čínskeho výrobcu. Treba však uznať, že okruh nezorientovaných sa značke darí rýchlo zmenšovať, a to aj vďaka tomu, že jej modely často vídať na našich cestách a že postupne otvára nové showroomy a autorizované servisy. SsangYong sa označuje za SUV špecialistu z Kórey a aj ich najnovší model v ponuke je stredne veľké SUV, veľkostne by sa Torres dal prirovnať k Volkswagenu Tiguan.
Nevytŕča ani nesplýva
SsangYong Torres má, z môjho pohľadu, veľmi vydarený dizajn. Je dostatočne originálny a svojský na to, aby si ho ľudia všimli a zaregistrovali, ale zároveň nie je až taký extravagantný, aby ho považovali za výstrelok. Mohli by sme sa doťahovať, že juhokórejskí dizajnéri sa zrejme inšpirovali niektorými konkurenčnými modelmi, ale zrejme sa zhodneme na tom, že nič nie je vyslovene skopírované a že Torres má vlastný charakter.
Ak mi niečo prekážalo, tak to, že SsangYong na mnohých miestach akoby čosi naznačoval, ale reálne nespĺňal. Napríklad mám na mysli zadnú časť, kde sa nachádza akoby kryt rezervného kolesa a rukoväť na otváranie dverí do strany, ale v skutočnosti sa dvere otvárajú klasicky a dokonca elektricky. Podobné je to s držiakmi na prednej kapote, aké poznáme z off-roadových modelov, no tieto sú plastové a v podstate plnia len imidžovú funkciu. Som však ochotný uznať, že to môže byť iba môj problém a že ľuďom sa tieto „akože“ prvky budú páčiť.
Tri displeje a jeden štvorvalec
V rámci interiéru treba pochváliť priestrannosť i snahu o originálne spracovanie. Vodič je v SsangYongu obklopený trojicou displejov, pričom každý je svojský a dokopy pôsobia trochu nesúrodo. Podstatné však je, že ergonómia funguje, na spôsob ovládania a zobrazovania údajov sa dá rýchlo zvyknúť a po čase už na vás nič nepôsobí rušivo. V ponuke je zatiaľ iba jeden motor a to 1,5-litrový preplňovaný benzínový štvorvalec. Vybrať si môžete jedine to, či vám bude stačiť pohon predných kolies alebo budete chcieť štvorkolku.
Za pohon všetkých kolies s uzamykateľným medzinápravovým diferenciálom sa pripláca 1 990 eur a určite odporúčam priplatiť si. Za 6-stupňový meničový automat sa v dvoch nižších stupňoch výbavy pripláca 1 990 eur, v tomto prípade by som si asi vystačil aj s manuálom. Vlastne by to vo výsledku mohlo trochu znížiť spotrebu, pretože s automatom si Torres v kombinovaných podmienkach vypýta aj 9 až 10 litrov. A to je zároveň jeho najväčšia slabina. Negatívny faktor vysokej spotreby vyrovnáva cena, SsangYong Torres môže byť váš už za 26 990 eur.
Stručne
Čo treba uznať
- Dizajnovo zaujímavé SUV, za ktorým sa ľudia otáčajú.
Čo nám chýbalo
- Väčšia miera individualizácie digitálneho kokpitu.
Čo nás prekvapilo
- Jediný motor v ponuke má vysokú spotrebu paliva.
SsangYong Torres 1,5 GDI Turbo 6AT Premium
Cena (základ/test) 26 990/39 270 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 000 – 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2207 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za n. u. s, vmax = 191 km/h, spotreba WLTP/test 9,0/ 10,0 l/100 km.
Konektivita a nákladový priestor
- 230V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 4 ×
- USB-C – 0×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,5
Test: Ssangyong Tivoli Grand 1,5 Turbo 6ºAT Style+ – Detaily robia divy
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov