Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Opel Astra Sports Tourer 1,5 CDTI 130 k Ultimate – Oplatilo sa čakať

Opel Astra Sports Tourer prichádza na náš trh s výrazným oneskorením, no oplatilo sa čakať.

Aktuálna generácia Astry je na našom trhu už 2 roky, ale kombi verzia s označením Sports Tourer k nám prichádza až teraz. Pritom predstavená bola spolu s hatchbackom, osobne som koncom februára 2022 bol na medzinárodnej prezentácii oboch verzií v portugalskom Cascais. Čo sa týka dizajnu, je vidieť, že dizajnéri pristupovali ku kombíku ako k samostatnému modelu. Kufor nie je k hatchbacku „prilepený“, ale pekne integrovaný do auta.

Mimochodom, kombi má rázvor osí náprav natiahnutý o 57 mm na výsledných 2 732 mm a previs karosérie vzadu je 1 004 mm, čo je o 211 mm ako má hatchback. Celková dĺžka karosérie tak dosahuje 4 642 mm. Verzia Ultimate, ktorú testujeme, jazdí na 18-palcových kolesách s pneumatikami 225/40 R18. Veľmi príjemne ma prekvapilo, že príplatok za bežné metalízované farby je iba 550 eur, žiarivá biela Arktis s metalickým efektom stojí dokonca iba 200 eur. Jedine exkluzívna trojzložková metalická farba modrá Kobalt stojí trochu viac – 800 eur.

Litre vám chýbať nebudú

Priestor vodiča, resp. okolo neho nemá byť prečo iný ako v hatchbacku. Vládne tu čistota a jednoduchosť tvarov. Verzia Ultimate má tzv. Pure Panel, čo znamená, že 10-palcový digitálny prístrojový štít a 10-palcový dotykový displej sú pod krycím sklom. Hoci všetky verzie majú rovnako veľké displeje, toto krycie sklo dodáva prístrojovej doske punc exkluzivity a sofistikovanosti. Sedadlá s AGR certifikátom mi boli na prvé usadnutie tesné, no kilometrami som pochopil, že to tak má byť. Prekvapilo ma, že predĺženie rázvoru osí náprav vzadu nijako výrazne necítiť. Na druhej strane je pravda, že v kombi sa vzadu nebude voziť partia drevorubačov, ale deti. A keď sa auto využíva na firemné účely, tak v ňom cestuje väčšinou jeden človek. Väčšou chybou je, že vzadu je len jeden USB-C konektor. Zato kufor má statných 597 litrov. Isteže, nie je to „oktávka“ so 640 litrami, ale verte mi, tých pár desiatok litrov vám nebude chýbať. Pod dnom kufra je výlisok s rôznymi priehradkami na rôzne veci. Zaujímavý je údaj užitočného zaťaženia – testovaný exemplár podľa technického preukazu uvezie 497 kg a v tejto hodnote ešte nie je započítaný vodič.

Hltač kilometrov

Astra Sports Tourer je k dispozícii s benzínovým alebo dieselový motorom a plug-in hybridným pohonom. Ja som testoval dieselovú verziu, ktorá sa štandardne kombinuje s vynikajúcim 8-stupňovým automatom. Motor ako taký je za studena a pri akcelerácii „počuť naftou“, ale v bežných rýchlostiach má veľmi príjemný akustický prejav. 130 koníkov v spojení s 300 Nm na bežné potreby plne postačuje, ale pri predbiehaní cítiť objemový deficit motora. A hoci v športovom režime motor citeľne ožije, ani to veľmi nepomôže. Kto si kupuje diesel pre spotrebu, ten bude nadšený. Ja som vyše 1 100 km najazdil s priemernou spotrebou 4,7 l/100 km. Pri 52-litrovej bude dojazd cez 1 000 km úplne bežnou skutočnosťou. Inak v rýchlosti 100 km/h točí motor na 8. prevodový stupeň zhruba 1 600 otáčok. Plusom v porovnaní s SUV s veľkou čelnou plochou a vyššou svetlou výškou je, že s rastúcou rýchlosťou spotreba nestúpa tak veľmi.

Podvozok je evidentne orientovaný na rýchle hltanie kilometrov. Je pomerne tuhý, k čomu prispievajú aj veľké 18-palcové kolesá. Na naše cesty by som si zvolil menšie kolesá, ktoré by odľahčili prácu pružinám, tlmičom, ramenám náprav a silentblokom. Aj keď musím uznať, že Astra má vynikajúce akustické odtlmenie podvozka.

Na záver musím vyzdvihnúť vynikajúce svetlomety. Dosvit diaľkových je skvelý, šírka svetelného kužeľa je skvelá, vykrývanie premávky je tesné a samotné vykrývanie – teda moment, kedy začne vykrývať a kedy ešte svieti naplno diaľkovými – je skvelé. Dovolím si povedať, že v danej triede sú tieto svetlá najlepšie na trhu. Keď ste doteraz čakali na Astru Sports Tourer, dobre ste urobili.

Stručne

Čo treba uznať

  • Ani diaľničné tempo nespôsobí neúmerné zvýšenie spotreby.

Čo nám chýbalo

  • Mäkšie naladenia podvozka, ale je to otázka preferencií.

Čo nás prekvapilo

  • Príplatok za túto metalickú žiarivú bielu Arktis je len 200 eur.

Opel Astra Sports Tourer 1,5 CDTI 130 k Ultimate

Cena od                                              22 690

Záruka                                                           5 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 129 – 135 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 10,6 s, vmax = 209 km/h, spotreba WLTP/test 4,9 – 5,1/4,7 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 3×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 597 dm3

Test: Opel Astra Electric – Má ten správny náboj

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov