Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Jazdenka – Kia Sorento 2,2 CRDi 4×4 Platinum – Revízia luxusu

Kia Sorento tretej generácie aj po rokoch dýcha na krk prémiovým modelom, kúpiť si ju dnes môžete za polovicu pôvodnej ceny.

Kia uviedla tretiu generáciu modelu Sorento na trh v roku 2014, o tri roky neskôr prebehol mierny facelift a v roku 2020 štafetový kolík prebrala súčasná štvrtá generácia. Tým z vás, ktorí si Sorento pamätáte ešte zo začiatku milénia ako off-road s rámovou konštrukciou, pripomínam, že to už dávno nie je pravda. Testovaná tretia generácia už bola veľkým rodinným SUV, ktoré síce ponúkalo pohon všetkých kolies, dokonca s možnosťou pevného rozdelenia krútiaceho momentu v pomere 50:50 na obe nápravy, avšak so svetlou výškou podvozka len 185 mm.

Sorento sa, rovnako ako aj dnes, ponúkalo v 5- aj 7-miestnej verzii a bola to jedna z prvých vlajkových lodí značky Kia, ktoré sa snažili priblížiť k prémiovým modelom. Ja som si z ponuky autobazára AAA Auto vybral kúsok z roku 2016, ktorý doposiaľ najazdil viac ako 120-tisíc kilometrov a pôvodne pochádza z Nemecka. Bohatá výbava zodpovedá najvyššiemu stupňu, u nás označovanému ako Platinum.

 

Stále v plnej sile

Sorento tretej generácie aj dnes na cestách pôsobí príjemným a moderným dojmom, za pomalé starnutie vďačí vo veľkej miere tomu, že dizajn navrhovali v Nemecku a bol už prispôsobený európskemu zákazníkovi. Osemročná Kia ma však najviac prekvapila v interiéri – kvalitu materiálov a ich spracovanie potvrdzuje fakt, že ani po rokoch nie sú ošúchané a nič nevŕzga. Ak sa vám nepáčia voľne stojace displeje v nových autách, tu je 8-palcová obrazovka pekne zapracovaná do palubnej dosky.

Analógové budíky, dostatok hardvérových tlačidiel… z pohľadu ergonómie, palec hore. A rovnako chválim bohatú výbavu vrátane 360° kamerového systému, vyhrievaných i odvetrávaných predných sedadiel či dokonca značkovej audiosústavy. Ak si k tomu prirátate priestrannosť interiéru, posuvné zadné sedadlá s nastaviteľným sklonom operadiel a pri 5-miestnej verzii aj 600-litrový batožinový priestor, zistíte, že máloktorý konkurent vám dokáže ponúknuť viac vrátane prémiových značiek. Aby som ostal férový, tak napríklad asistent, ktorý by mal za vás zaparkovať do pozdĺžneho státia, síce bol na palube, ale reálne fungoval veľmi rozpačito, toto by sa vám zrejme pri prémiovej značke nestalo.

Iba naftový motor

Tretia generácia Sorenta sa u nás predávala s jediným motorom a to naftovým štvorvalcom 2,2 CRDi s výkonom 147 kW. Je to rovnaký motor, aký používala aj druhá generácia, tento dostal novú hlavu, piesty aj odľahčený blok. Má najvyšší krútiaci moment na úrovni 450 Nm a vďaka tomu sa môže veľké SUV chváliť slušnou dynamikou a ťahom už v nízkych otáčkach. V iných krajinách bol k dispozícii aj benzínový motor 2,4 GDi, ten som však u nás v ponuke nenašiel, majitelia ho ani neodporúčajú. Naftový motor sa kombinoval s manuálnou aj 6-stupňovou automatickou prevodovkou.

Neskôr prišiel 8-stupňový automat, ktorý sama Kia označuje za rýchlejší a celkovo lepší. Pri kúpe sa treba pýtať, či majiteľ menil olej v automatickej prevodovke (najneskôr pri nájazde asi 100 000 km) a problém občas robí aj panoramatická strecha, ktorá sa zasekáva alebo zateká. Majitelia ešte upozorňujú na zodratý „tisíchran“ v prednom diferenciáli, ktorý spôsobuje poruchu pohonu 4×4. Keďže je to mechanická chyba, neupozorní vás na ňu žiadna kontrolka a treba si to nechať poriadne skontrolovať. Kia Sorento tretej generácie je však celkovo spoľahlivé auto, ktoré bude ešte dlho slúžiť.

Kia Sorento 2,2 CRDi 4×4 Platinum

Cena: nového vozidla / súčasná cena           43 000 / 23 599 €

Motor:

preplňovaný vznetový R4/16 V, zdvihový objem valcov 2 199 cm3, max. výkon 147 kW (200k) pri 3 800 ot.min-1, max. krútiaci moment 450 Nm pri 1 750 – 2 750 ot.min-1, emisie CO2: 170 g/km

Jazdné výkony a spotreba:

0-100 km/h za 9,4 s, vmax=205 km/h, spotreba WLTP / test 6,5 / 7,6 l/100 km.

 

  • priestrannosť a variabilita interiéru
  • bohatá výbava
  • 7-ročná záruka
  • iba jeden motor v ponuke
  • vysoká spotreba v mestskej premávke
  • absencia Full LED svetie

Jazdenka: Audi A4 Avant 45 TFSI quattro – Kombi pre náročných

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov