Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault, Volvo a CMA CGM vytvorili novú automobilovú značku

Európe chýba stratégia v oblasti znižovania uhlíkovej stopy, aj napriek tomu však Renault. Volvo ako aj globálna logistická firma CMA CGM vytvorili podnik Flexis SAS.

Vznik tohto joint venture podniku avizovali obe značky už minulý rok v októbri, kedy bola podpísaná zmluva medzi troma spoločnosťami s cieľom vytvorenia spoločnej platformi pre čisto elektrickej generácie dodávok. Výhodou by však bola nielen modulárna platforma, ale najmä unifikované rozhranie. Je to v podstate prvý náznak generácie vozidiel SDV, čiže Software Defined Vehicle. To sú auta, ktorých charakteristika sa dá nadefinovať rovnako ako vytvoriť nové funkcie na základe stále meniacich sa požiadaviek. A žiadna oblasť nie je pre takéto riešenie vhodnejšia ako logistika. Každá firma má totiž odlišné požiadavky a cieľom je šetriť čas počas vykládky tovarov. Preto napríklad si vie každý nadefinovať napríklad automatické otváranie a zatváranie dvier počas zastavenia tak, aby kuriér strácal čo najmenej času pri tomto úkone. Skrátenie času vykládky o 30 sekúnd totiž znamená +1 percento zisku!

 

Renault Trucks ako odnož úžitkových vozidiel Renault je v rámci Európy lídrom v malých a stredných nákladných vozidlách a práve preto nebol problém vytvoriť spoločnú alianciu s Volvo. Obe značky už v minulosti spolupracovali na mnohých projektoch. Renault Group a Volvo Group plánujú investovať približne 300 miliónov € počas nasledujúcich troch rokov. Nové modely, ktoré budú plodom tejto spolupráce sa objavia na trhu už v roku 2026.

Výrobca už uverejnil aj prvé zábery, ktoré sú síce zatmavené, no už teraz naznačujú veľkú variabilitu, ktorá sa prispôsobí každej požiadavke. Z konštrukčného hľadiska bol extrémny dôraz kladený na malý polomer otáčania, ako aj pohodlie vodiča so všetkým potrebným poruke. Flexis ako značka predpokladá v najbližších rokoch výrazný nárast predaja elektrických dodávok, ktorých podiel by mal v roku 2030 dosahovať až 40 percent.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov