Test: Toyota Hilux 2,8 D-4D GR Sport – Slovo chlapa
Toyota Hilux vo verzii GR Sport dokazuje, že aj na prvý pohľad zvláštne spojenie môže priniesť perfektný výsledok.
Netypická myšlienka pre spojenie verzie GR Sport s modelom Hilux priamo súvisí s minuloročným úspechom na Rely Dakar, kde sa tím Toyota Gazoo Racing práve s pick-upom Hilux stal absolútnym víťazom.
Žiadna póza
Viete, čo ma na Toyote Hilux GR Sport počas testu najviac bavilo? Že je to auto, ktoré sa na nič nehrá, že všetko, čím disponuje, je funkčné a že hoci ide o vrcholnú verziu, netvári sa povýšenecky. Má čiernu masku chladiča so špecifickým vzorom v tvare písmena G, s horizontálnou stredovou lištou a s nápisom Toyota namiesto klasického loga automobilky.
Mimochodom, to je odkaz na štvrtú generáciu Hiluxu zo začiatku 80. rokov. Pochváliť sa tiež môže čiernymi 17-palcovými diskami kolies s terénnym obutím. Čierne sú aj kryty spätných zrkadiel, nášľapné prahy, lemy blatníkov, kľučky dverí aj rám na korbe. Chýbať nesmie ani plaketa označujúca verziu GR Sport vpredu, vzadu aj na bočných dverách.
Športové doplnky a extra výbava
Osobne sa mi veľmi páčili športovo tvarované sedadlá čalúnené kombináciou kože a semišu, navyše s kontrastným prešívaním. Aj na sedadlách nájdete označenie GR Sport, okrem nich je tiež na koberčekoch, na štartovacom tlačidle a zobrazí sa aj na displeji v rámci úvodnej animácie.
Vodič má k dispozícii páčky pod volantom na manuálne radenie prevodových stupňov, kovové pedále a čerešničkou na torte sú ozdobné lišty s dizajnom uhlíkových vlákien. Verzia GR Sport zahŕňa aj prvky výbavy ako napríklad bezkľúčové štartovanie, dvojzónová klimatizácia, asistent zjazdu z kopca či automatický samosvorný diferenciál.
Totálny zážitok z jazdy
Verzia GR Sport však nie je iba o optických vylepšeniach. To najdôležitejšie objavíte až počas jazdy. Vylepšené je odpruženie a pribudli aj opatrenia na elimináciu hluku a vibrácií. Keď hovorím o odpružení, mám na mysli najmä nové jednokomorové tlmiče, ktoré samotná Toyota označuje za kľúčový prvok. Jednokomorová konštrukcia totiž zaisťuje väčšiu plochu piesta, čo vplýva na lepší tlmiaci účinok, rýchlejšiu odozvu a lepšie odvádzanie tepla.
Zlepšil sa aj vplyv na životnosť oleja vo vnútri tlmičov a to najmä v náročných podmienkach. Zaujímavosťou je, že predné vinuté pružiny sú lakované v červenej farbe, čo pekne podčiarkuje charakter verzie GR Sport. V praxi sa spomenuté zmeny odzrkadľujú na lepších jazdných vlastnostiach, na priamejšom riadení a tiež oceňujem väčšiu priľnavosť zadných kolies. Opäť dodám, že spolu s verziou GR Sport dostávate bez ďalšieho príplatku aj manuálny rolovací kryt nákladného priestoru a ochranné kryty motora, prevodovky a zadného diferenciálu.
Spoľahlivý pracant
Toyota Hilux vo verzii GR Sport má pod kapotou 2,8-litrový naftový štvorvalec s výkonom 150 kW (204 k) a najvyšším krútiacim momentom 500 Nm.
Výkon na kolesá prenáša 6-stupňová automatická prevodovka. Pripomínam, že nosnosť korby je rovných tisíc kilogramov a Hilux GR Sport môže za sebou ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 3,5 tony. Pokiaľ vás zaujíma spotreba, ja som sa počas testu držal hranice 10 litrov, v teréne spotreba vyskočila o 2-3 litre.
Stručne
Čo treba uznať
- Dokonalá funkčnosť každého detailu.
Čo nám chýbalo
- Poriadne drsné terénne podmienky.
Čo nás prekvapilo
- Skutočne citeľné zlepšenie jazdných vlastností.
Toyota Hilux Double Cab 2,8 D-4D 204 k 6°AT 4×4 GR Sport
Cena (základ/test) 41 460/65 880 €
Záruka 5 rokov alebo 250 000 km
Motor
- preplňovaný vznetový R4/16V , zdvihový objem valcov 2 755 cm3, max. výkon 150 kW (204 k) pri 3 000 – 3 400 ot.min-1, max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 600 – 2 800 ot.min-1. Emisie CO2 234-271 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za 10,7. s, vmax = 175 km/h, spotreba WLTP/test 8,9-10,4 / 11 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 220 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 1 ×
- USB-C – 0×
- Wi-fi – nie
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 8,0
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov