Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Volvo C40 RWD Extended Range – Pointa je vzadu

Volvo C40 RWD Extended Range si premiestnilo motor dozadu, zvýšilo kapacitu batérie a ponúklo zákazníkom zážitok a dojazd.

Tradícia hovorí, že správne Volvo má pohon vzadu a po dvadsiatich piatich rokoch je táto informácia opäť pravdivá. Hoci pod prednou kapotou už nie je žiaden motor. Ani benzín, ani naftu už nenatankujete. A na hranaté tvary, aké malo Volvo v rade 900, teda posledné Volvo s pohonom zadných kolies, tiež môžeme zabudnúť. Ku cti Volvu však slúži fakt, že stále ponúka aj klasické sedany a kombíky. To však nie je podstata ani pointa. Tou je fakt, že Volvo sa vrátilo ku klasickému pohonu zadných kolies, ktoré je pre elektromobily výhodnejšie a lepšie ako pohon prednej nápravy.

Dôvod? Vysoký výkon a krútiaci moment elektromotora sa cez prednú nápravu proste nedá preniesť na cestu. Presne preto konštruktéri presunuli v prípade modelu C40 s pohonom jednej nápravy motor dozadu. Je to o to dôležitejšie, že zároveň zvýšili jeho výkon na konečných 185 kW (252 k) a maximálny krútiaci moment 420 Nm nemuseli nijako obmedzovať. A to bola pointa. Ponúknuť zákazníkom zážitok z jazdy s pohonom zadných kolies a takisto zabezpečiť dostatočný dojazd. Preto aj v prípade verzie s pohonom zadnej nápravy si môžete dopriať väčšiu, teda 82 kWh batériu s reálne využiteľnými 79 kWh. Tá poskytuje maximálny dojazd na úrovni 540 kilometrov. To platí v lete a možno v čisto mestskej premávke, nám sa podarilo najazdiť reálne zhruba 430 kilometrov v zmiešaných podmienkach, ale relatívne často sme využívali diaľnicu. A to je slušný výsledok. A ak sa pýtate, ako rýchlo nabijete auto, tak v prípade nového modelového radu nabijete auto na rýchlonabíjačke 80 percent už za 28 minút. Ostatné nabíjania nevybočujú zo štandardu.

Aká je jazda? Dynamická, zaujímavá a vzhľadom na pohon zadných kolies aj agilná. Slušná porcia krútiaceho momentu sa na zadnej náprave neprejavuje nijako hekticky, skôr naopak. Nástup výkonu je síce okamžitý, no nie chaotický. Ani pri vlhkej vozovke sa nebudete zbesilo šmýkať, napokon stabilizačný systém stráži trakciu a na rozdiel od niektorých konkurentov má tu elektronika prevahu. Takže, ak si chcete zajazdiť, máte možnosť, aj keď len v ideálnej stope.

Zázrak sa však nekoná, dojazd uvedený v technických údajoch by ste dosiahli iba v prípade priemernej spotreby na úrovni 13 kWh/100 km a nižšej, čo je v podmienkach neskorej jesene s využívaním vyhrievania interiéru a sedadiel nereálne. Naša priemerná spotreba sa pohybovala na úrovni 20 kWh, čo je dobrá hodnota a navyše sa príliš neodlišovala od udávanej výrobcom – tá sa pohybuje na úrovni 16,3 až 17,5 kWh. Za mňa je to v poriadku.

Na druhej strane musím pochváliť rýchle vyhriatie interiéru, ako aj vyhrievanie volantu, ktoré vám spríjemnia úvodnú fázu jazdy. Takisto nesmieme zabudnúť na možnosť predhriatia, ako aj predklimatizácie auta. Obe funkcie bežný spaľovací variant nedokáže poskytnúť.

Aký je dizajn? Na jednotku. Materiály v aute sú príjemné, čalúnenie vyhotovené kombináciou recyklovaných vlákien a vlny je unikátny príklad toho, ako Volvo dokáže vyťažiť štýl aj z recyklácie materiálov. A aby toho nebolo málo, nechýbal ani „krištáľový“ volič automatickej prevodovky v dizajne Orrefors. Švédi dokážu zladiť náladové podsvietenie s umeleckými prvkami a pritom zostalo ľahko ovládateľné a prehľadne usporiadané. A to aj napriek tomu, že drvivú väčšinu funkcií ovládate dotykom. Za to si Volvo C40 zaslúži uznanie.

 

Stručne

Čo treba uznať

  • Veľmi agilné jazdné vlastnosti.

Čo nám chýbalo

  • Možnosť vypnúť stabilizačný systém a užiť si RWD.

Čo nás prekvapilo

  • Priestrannosť interiéru.

Volvo EX30 – Malé auto s veľkým potenciálom

Volvo C40 RWD Extended Range

Cena (základ/test)                                         57 500/61 750 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

                                                                       na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

 

Motor

  • Trojfázový synchrónny elektromotor, max. výkon 185 kW (252 k) pri 4 288 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 420 Nm pri 0 – 4 288 ot.min-1. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 82/79 kWh.

 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,3 s, vmax = 180 km/h, dojazd vo WLTP/test 540 – 582/430 km, spotreba WLTP/test 16,3 – 17,5/20,1 kWh/100 km.

 

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 4x
  • Wi-fi – ano
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,0
  • Batožinový priestor: 413 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov