Test: Harley-Davidson CVO Road Glide – Sharknose
Harley-Davidson CVO Road Glide otvára pre firmu novú kapitolu, ktorá aj naďalej kladie štýl a zjav na prvé miesto.
Je noc. Teplomer ukazuje len 5 stupňov Celzia a ja mierim na večerné fotenie. Hreje ma pocit z exkluzívnej motorky, no objektívne musím uznať, že mi je menej zima, ako som čakal. Tak sa môžem sústrediť na zvuky i spôsob, akým najdrahší Road Glide prerezáva noc. V prvom rade sú to svetlomety, ktoré dokážu osvetliť cestu takmer podobne ako auto. Dôvod – nový Sharknose, teda žraločí nos, ktorý jazdec „tlačí“ pred sebou. LED technológia v tomto smere motorkárom pomohla asi viac ako motoristom. Konečne je jasný pohľad garantovaný pre všetkých, čo sa nachádzajú na ceste. Osobne sa mi nové svetlá hodia k motorke lepšie ako dvojica okrúhlych, ktoré Road Glide používal doteraz. Je to krok do tretieho tisícročia, je tam kus histórie a tvar, ktorý je typický pre Harley-Davidson, ale aj moderná technika. Zladiť tieto prvky dokopy tak, že ladia, je takmer nemožné. No v tomto prípade je to doslova symbióza všetkých hodnôt. Vlastne preto CVO Road Glide priťahoval toľko pozornosti na cestách. Bočné kufre, audiosústava Rockford-Fosgate a obnažený motor Milwaukee Eight s označením 121 jasne komunikuje nadradenosť nad zvyškom motorkového sveta. Možno vám tá nadradenosť vadí, na druhej strane je to súčasť atmosféry Harley-Davidson.
Diéta pomohla
Tá optická naznačuje stratu hmotnosti aj na úrovni niekoľkých desiatok kilogramov, v skutočnosti je nová generácia ľahšia o 15 kíl. To nie je veľa, no spolu s malými zmenami v dizajne aj v geometrii kolies je CVO Road Glide obratnejšia a ľahšie ovládateľná, než by ste tipovali. Nie, nie je ľahká, no je dostatočne obratná na to, aby ste sa s ňou bez väčších problémov predrali mestom a dokázali trocha kľučkovať medzi autami. Na väčšej motorke to má štýl, ak to spravíte na Harleyi ocenia to niekedy aj vodiči. Podvozok je celý prekopaný, otočená vidlica Showa s priemerom 47 milimetrov hltá nerovnosti aj na horších cestách a podobne dobre je vyladená aj zadná náprava. Dva palce hore, Road Glide po novom bez väčší problémov ovládnu aj motorkári s menšou porciou skúseností s ťažkými motorkami.
Najmä soundtrack, ktorý s takouto motorkou ide ruka v ruke, je niečo, čo si užijete. A nielen vy, ale aj všetci okoloidúci. A bude to vlastne doplnok k audiosústave, ktorú si môžete pustiť takisto. Ale potom riskujete odhalenie, že ste fanúšikom Taylor Swift, prípadne máte radi sľadáky od Gladiátoru. Aby som upresnil, audiosústava je vynikajúca a poskytne vám možnosť užiť si vami zvolenú muziku aj na dlhých trasách. A vďaka tlačidlám na riadidlách ovládate, respektíve meníte pesničky, kedykoľvek sa vám zachce. Playlist si určíte sami a ak potrebujete, spárujete s infotainmentom aj váš smartfón. takže všetko budete mať poruke. V odkladačke nechýba ani USB-C konektor. Doba sa mení a aj rebeli na H-D kráčajú s dobou.
Štýl a objem
Tieto dve veci nenahradíš. Ničím. Je to súčasť identity, ktorá sa, samozrejme, meria v kubických palcoch. V tomto prípad svieti na kryte motora aj vzduchového filtra číslica 121. Je to zatiaľ najväčší sériový agregát, aký Harley-Davidson kedy ponúkol. Odmena je jasná – vyšší výkon. Harley však nikdy nenaháňal kone, ale krútiaci moment. A ten má hodnotu nie menej ako 183 Nm. V realite to znamená extrémny záťah na ktoromkoľvek prevodovom stupni. Zrýchlenie je vzrušujúce, no nie dramatické, ale presne to bol cieľ. Majiteľ Harley-Davison sa neponáhľa, on si vychutnáva jazdu. A momentálne neexistuje lepší stroj na prezentáciu všetkých predajných atribútov, ako je CVO Road Glide. Túto motorku proste chcete. Ale upozorňujem, musíte na ňu aj mať!
Stručne
Čo treba uznať
- Veľmi dobrá ovládateľnosť napriek rozmerom a hmotnosti.
Čo nám chýbalo
- Teplejšie počasie.
Čo nás prekvapilo
- Vynikajúco spracovaná digitálna prístrojová doska.
Harley-Davidson CVO Road Glide
Cena (základ/test) 54 000/29 198 €
Záruka 2 roky bez obmedzenia km
Motor
- Kvapalinou chladený V2/8V, zdvihový objem valcov 1 977 cm3, max. výkon 86 kW (117 k) pri 5 020 ot.min-1, max. krútiaci moment 183 Nm pri 3 500 ot.min-1 . Emisie CO2 135 g/km.
Jazdné výkony
- Pohotovostná hmotnosť 393 kg, vmax = 175 km/h, spotreba výrobca/test 5,0/5,7l/100 km.
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov