Test: Renault Captur E-Tech full hybrid 145 E-Tech Engineered – Vrchol ponuky
Renault Captur vo verzii E-Tech Engineered očarí milovníkov maximalizmu.
Druhá generácia mestského crossoveru jazdí po európskych cestách už od roku 2019, no verzia E-Tech Engineered je v ponuke francúzskej značky novinkou. Ide o aktuálne najvyššiu a najdrahšiu verziu Capturu, pričom kombinovaná je (v čase písania tejto recenzie) výhradne s full-hybridným pohonom. E-Tech Engineered vychádza z výbavy R.S. Line a okrem Capturu je k dispozícii aj pri modeli Arkana. Vrchol ponuky spoznáte podľa farby Warm Titanium a tiež podľa zlatých líšt v prednej časti, po bokoch karosérie aj v olemovaní falošných koncoviek výfuku. Predné aj zadné logo je lakované v netypicky čiernej farbe a nesmú chýbať 18-palcové disky Silverstone, tiež so zlatým ozdobným prvkom. V interiéri zlepšuje dojem zlaté prešívanie na volante i sedadlách a napokon aj zlatá ozdobná lišta na palubnej doske.
Hybridný pohon
Označenie E-Tech full hybrid 145 je pomerne výstižné, my sme sa pozreli, čo sa pod ním skrýva. Základom je 1,6-litrový atmosférický benzínový motor, ktorý dopĺňa elektromotor a štartér-generátor. Samotný spaľovací motor disponuje výkonom 69 kW, elektromotor má výkon 36 kW a štartér-generátor môže systému nárazovo pomôcť ďalšími 15 kilowattmi. Kombinovaný výkon hybridnej sústavy je napokon 105 kW (143 k). Energiu Captur čerpá z akumulátora s kapacitou 1,2 kWh. Najväčšou zaujímavosťou je automatická multimódová prevodovka, ktorá má dva stupne pre elektromotor a štyri pre spaľovací motor.
Jednotlivé módy si prevodovka volí automaticky, vodič zmenu prevodu často ani nepostrehne. Na čisto elektrický pohon EV sa dá v meste prejsť asi kilometrová vzdialenosť, zmysel má skôr pri parkovaní v podzemných garážach a podobne, ale aj krátke úseky, ktoré auto v bežnej premávke urobí na elektrický pohon po spočítaní zavážia. Captur v reálnych podmienkach dokáže jazdiť so spotrebou okolo 5 litrov, čo je aj vo svete hybridov slušná hodnota. Renault Captur už dokázal, že je to rozumne navrhnutý crossover bez výrazných nedostatkov a aj hybrid mu svedčí. Treba síce počítať s tým, že verzia E-Tech Engineered stojí takmer 30-tisíc eur, no vzhľadom na bohatú výbavu auta a hybridnú technológiu to v dnešných podmienkach nie je až tak veľa.
Stručne
Čo treba uznať
- Príťažlivý dizajn vrcholnej verzie.
Čo nám chýbalo
- Nič zásadné, asi iba otočný ovládač hlasitosti audia.
Čo nás prekvapilo
- Občasné trhnutia pri zmene módov prevodovky.
Test: Renault Trafic L1 blue dCi 170 EDC Spaceclass – Overená voľba
Renault Captur E-Tech full hybrid 145 E-Tech Engineered
Cena (základ/test) 17 600/31 670 €
Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V + HEV , zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon kombinovaný 105 kW (143 k) pri n.ú. ot.min-1, max. krútiaci moment spaľovacieho motora 148 Nm pri 3 600 ot.min-1, max. krútiaci moment elektromotora 205 Nm pri n. ú. ot.min-1 Emisie CO2 113 – 115 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 10,6 s, vmax = 170 km/h, spotreba WLTP/test 5,0 – 5,1/5,5 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – áno
- USB-A – 2×
- USB-C – nie
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 9,3
- Batožinový priestor: 326 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov