Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


PAAS alebo likvidačné parkovanie v Bratislave, sťažujú sa inštitúcie aj domáci

PAAS, regulované parkovanie, ktorý bratislavská samospráva označuje za jednu z najväčších reforiem v hlavnom meste, bude mať negatívny dopad. Firmy a inštitúcie bijú na poplach.

Spoločnosti kritizujú drahé parkovné v centre Bratislavy, magistrát odporúča využívať verejnú dopravu. Odkedy zaviedli systém PAAS v starom meste, zamestnanci reálne zvažujú zmenu zamestnania a firmy dokonca zmenu pôsobiska. Jednoducho sa im nevyplatí platiť prakticky 20 eur denne za parkovanie. A čo dodať na radu magistrátu? Nech idú do teplých krajín s hromadnou dopravou, ktorá je extrémne preplnená, nelogická, a hocikedy nedôjde vôbec. Veľa z ľudí, čo sú odkázaných na hromadnú dopravu, jednoducho do práce pravidelne mešká, lebo na MHD sa proste nedá spoľahnúť.

Podotknem, že v regulovaných zónach sa nachádzajú veľké inštitúcie, ktoré zamestnávajú tisícky ľudí a nie malé percento z nich do Bratislavy dochádza, niektorí z nich aj viac 100 km. Ak si to prerátame na peniaze, je to neúnosná záťaž.

Pre orientáciu poviem, že bávštevník, ktorý nie je obyvateľom zóny, zaplatí za hodinu parkovania v čase od 8:00 do 24:00 sumu 2 eurá, cez víkendy a sviatky je to 1 euro za hodinu. A teraz si predstavte, koľko kaviarní, či salónov jednoducho príde o zákazníkov, lebo ľudia proste nechcú platiť navyše peniaze. Keď káva stojí do dvoch eur a za parkovanie mam dať ďalšie 2?

Slovenské tlačové agentúry navyše zachytili správy o spoločnostiach a inštitúciách sídliacich v Starom Meste, ktoré pre vysoké ceny parkovného dokonca zvažujú opustenie centra. A v ostatných lokalitách tak bude podobne. Čo je na tom najhoršie, tak Bratislava, ani mestské časti vôbec neuvažujú o tarife pre zamestnancov firiem sídliacich v centrálnej zóne.

„Takéto cenové zvýhodnenie nie je implementované podľa našich vedomostí v žiadnom rozvinutom meste v Európe,” uviedol pre agentúru SITA hovorca magistrátu Peter Bubla.

Riešenie vás rozosmeje. Hovorca odporúča hľadať prenájom parkovacích miest mimo ulíc (mesačne 150 eur a viac), prípadne využívať spomínanú “vysokokvalitnú” MHD. Hovorca ešte dodal, že inštitúcie majú zvážiť poskytnutie príspevkov či finančných kompenzácii na MHD pre svojich zamestnancov… tomu sa vraví riešenie.

Nemajú boha pri sebe 

Systém Bratislavského parkovacieho asistenta (PAAS) je už výhodnejší pre registrovaných poskytovateľov sociálnych služieb. Hlavné mesto pre nich zavádza možnosť získať zľavovú parkovaciu kartu, s ktorou majú nárok na 90-percentnú zľavu z hodinového parkovného. Jej vydanie je bezplatné, platí rok od vydania.
A prečo nemajú boha pri sebe? No jednoducho preto, lebo drankajú peniaze aj od ľudí, ktorí sa chodia starať o  iných ľudí.
Príklad. Zóna s regulovaným parkovaním, kde sa platia 2 eurá na hodinu po dobu 18 hodín každý deň. Človek vyžaduje nonstop starostlivosť.  čiže 18 hodín x 0,20 eur x 30 dní je? No nech bude 100 eur za mesiac. A človek čo sa stará zarobí koľko? Človek, čo leží, má aký dôchodok? Nepríde vám to neľudské, antisociálne, či dokonca bezcitné?
Domnievam sa, že určité sféry pracovníkov, napr. práve opatrovatelia, ale povedzme aj hasiči, záchranári, učitelia… všetci čo slúžia ľudom, by mali mať v blízkosti svojho pôsobiska jasne definované zľavy na parkovanie, a do dialógu by mali určite vstúpiť aj firmy a inštitúcie, lebo v konečnom dôsledku ide aj tak len o peniaze, a nie o zvýšenie kvality parkovania rezidentov.

 

Zdroj. Sita

 

Diskusia 1
  1. Peeter Používateľ hovorí

    Som rad že si aj ďalší začínajú uvedomovať že pass sú len novodobí výpalníci. Tie poplatky čo pýtajú sú neľudské ako pre rezidentov tak aj pre nerezidentov.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov