Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Jeep Avenger Summit 54 kWh – Prach veľkomesta

Jeep Avenger Summit 54 kWh 156 k je vynikajúce auto do mesta, s dobrým dojazdom, rýchlym nabíjaním a pomerne rýchlo si ho obľúbite.

Menší Jeep, ako je Avenger, bol v histórii iba jeden! A bol to originálny, armádny Jeep Willys! Na dĺžku meria iba 4,08 metra a to znamená iba jedno. Teritórium, ktoré sa chystá obsadiť, je mesto. Jediný terén, ktorý tento Jeep spozná, je výtlk na hlavnom ťahu, ten však zvládne bez problémov. Kto by chcel tento plne elektrifikovaný Jeep predsa len preveriť v teréne, môže. V ovládacom menu auta nájde možnosť aktivovať niektorý z režimov Selec-Terrain, prípadne Hill Descent Control. Sú to v podstate jazdné režimy, ktoré hnacie ústrojenstvo pripravia na rôzny podklad a pomôžu vám ho prekonať. Nie, nečakajte prejazdnosť Wrangleru alebo hoci aj Compasu, no je fajn vedieť, že americký výrobca myslel aj na tých, čo odbočia z hlavnej cesty a hľadajú skratku. A nie je to len digitálne cvičenie či nevyužiteľný režim pohonu, Jeep uvádza v brožúre nielen nájazdové a prejazdové uhly, ale aj brodivosť, ktorá dosahuje až 230 milimetrov. A to je dostatočne hlboká mláka na to, aby ste rozmýšľali nad tým, či sa do nej vôbec pustíte. Napokon svetlá výška je rovných 200 milimetrov, najnižší bod batérií je 230 milimetrov nad zemou. Navyše batéria nie je iba jednoduchá placka, ale je rozmiestnená v rámci karosérie tam, kde sa inak nachádza nádrž auta, prípadne výfuk. A to je indícia toho, že ak sa vám Avenger páči, no radi by ste mali pod kapotou štandardný spaľovací pohon, máte možnosť objednať si ho aj v tejto verzii.

Mesto s prehľadom

Možno je to s rastúcim počtom elektrických testovacích áut, prípadne poklesom počtu mnou najazdených kilometrov, no dojazd hodnotím ako viac než dostatočný. Prvých pár dní som nepotreboval nabiť, vo štvrtok som nabíjal po prvý raz. Mestská a prímestská doprava je tak zvládnuteľná s prehľadom. Ak máte v robote prístup k 400-voltovej nabíjačke, to, že máte elektrický Avenger, nevnímate. Kým ste v práci, dokáže sa nabiť s prehľadom. Ak potrebujete rýchlejšie, tak môžete využiť nabíjačku s výkonom 100 kW. Za 30 minút máte batériu nabitú na 80 percent. Dokonca aj „komplikovaní“ používatelia posadnutí stopercentnou baterkou odídu do hodiny s plne nabitou batériou. Dojazd na jedno nabitie v meste činí v lete 350 kilometrov, v zime to bude zhruba 300 a ak si aktivujete eco režim a svoju ľanovú košeľu prepotíte v lete bez klimatizácie na maximum, dostanete sa k výrobcom deklarovaným 404 kilometrom.

Batéria s kapacitou 54 kWh brutto, respektíve 51 kWh netto vám poslúži viac ako dobre. Na dovolenkovú cestu sa môžete vydať tiež, no rátajte s dlhšími a častejšími prestávkami. To je však niečo, s čím majitelia elektromobilov rátajú a neriešia to.

Jazda je plynulá, no  po prvý raz som reálne zažil, že plyn nereaguje tak freneticky, ako som zvyknutý pri elektromobiloch. Práve preto som častejšie využíval režim Sport, najmä pri predbiehaní. Pritom však pohotovostná hmotnosť Avengeru je na EV príjemne nízka – iba 1 536 kilogramov, čo znamená, že pri maximálnom výkone elektromotora 115 kW (156 k) a 256 Nm krútiaceho momentu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za rovných 9 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 150 km/h, čo je v rámci koncernu Stellantis štandard. Čo sa jazdných vlastností týka, tak tie sú veľmi príjemné. Pruženie aj celkové nastavenie podvozka sleduje skôr komfort používateľa než zbytočnú športovosť. A tak to má byť. Inak povedané, vie byť aj rýchly, ak treba, vodiča k tomu však nemotivuje.

Verdikt

Hodnotenie auta začneme v interiéri. Tam je Avenger nezvyčajne príjemný a zvláda kombináciu dotykového a klasického ovládania na výbornú, prirátať k nemu môžeme aj 2 10,25-palcové digitálne displeje, ktorými vás interiér obsype. Menu je prehľadné, dobre čitateľné a ovládateľné. Okrem toho má prístrojový panel rozhodne vyššie rozlíšenie a prepracovanejšiu grafiku, než majú koncernoví bratia. Odkladacie možnosti sú bohaté, vodič a spolujazdec majú údajne k dispozícii až 34 litrov využiteľného objemu, batožinový priestor ponúka 380 litrov. To je štandard, no v podstate to bude väčšine s rezervou vyhovovať. Recyklované čalúnenie je spracované veľmi dobre a dopĺňa atmosféru za volantom, ktorú si môžete dotvoriť aj náladovým osvetlením. Takže Jeep vytvoril vynikajúci elektromobil, ktorý sa najlepšie cíti v meste a zvládne aj mierny terén, no to je iba povinná jazda, keďže na kapote hrdo svieti nápis Jeep a ak by ste to nevedeli, tak vám to množstvo detailov na karosérii, sklách či kobercoch a sedadlách napovie aj tak.

Stručne

Čo treba uznať

  • Je to vynikajúci mestský elektromobil.

Čo nám chýbalo

  • Trocha drsnejší charakter a pohon 4×4.

Čo nás prekvapilo

  • Komfort podvozka na zlých cestách.

Jeep Compass – Meno je jediná vec, čo vás neprekvapí

Jeep Avenger Summit 54 kWh

Cena (základ/test)                                         42 990/44 440 €

Záruka                                                            7 rokov alebo 150 000 km

na VN akumulátor 7 rokov alebo 150 000 km

Motor

  • Vpredu synchrónny s permanentnými magnetmi, max. výkon 115 kW (156 k). Max. krútiaci moment 260 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 54/51 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,0 s, vmax = 150 km/h, dojazd vo WLTP/test 390 – 400/350 km, spotreba WLTP/test 15,4 – 15,9/17,9 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 3×
  • Wi-fi – ano
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 380 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov